Ik heb zo'n cordless optical mouseman van logitech, op zich aardig ding, maar nu heb ik er ook nog een dual optical mouseman (met kabel) bij. Beide heb ik ze op de ps2 poort gehad hangen, waarbij die dual dus WEL (net als mijn goeie ouwe trouwe standaard pilotmuis) bv 100x per seconde gescand wordt (kan ik instellen met bv ps2rate of soortgelijke programmaatjes, ik geloof zelfs dat het in de nieuwe mouseware ook gaat) maar die cordless komt niet zover... gevolg: die cordless werd wat 'stotterender' dan die andere muizen die ik heb. Is dat ding te tweaken somehow dattie toch wat vaker een refresh krijgt of issie gewoon niet sneller.
Van wat ik weet werkt een kabeltje gewoon wat sneller dan de radiosignalen van een cordless.
De radioverbinding waarmee de meeste draadloze muizen werken, gaat niet verder dan 50, of 60 hz.
Dat verklaart waarom het geen zin heeft om je ps2rate hoger dan 60 te zetten met draadloze muizen.
Dat verklaart waarom het geen zin heeft om je ps2rate hoger dan 60 te zetten met draadloze muizen.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.