Win2000 en Win98, zeer vreemd netwerkprobleem.

Pagina: 1
Acties:

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Topicstarter
Ik heb al tijden een netwerk draaien, Win2000 en Win98 en nooit problemen gehad.

Maar nu dus wel! Normaal kon ik via IE de client bereiken, maar nu niet meer, filesharing staat wel aan op het 98 systeem. Pingen lukt wel, geen data lost. De win2000 is tevens internetserver via Proxy+ en ook dit is werkende. IP-nummers en Submasters niet veranderd.

De foutmelding die ik krijg, zodra de client naam invul is:
windows cannot find \\CLIENT, please check spelling and try again. Or click Start and try search.

Als ik My Networkplaces, entire Network aanklik, krijg ik de melding: Unable to browse network. Network is not present or not started.

Wie-O-Wie, heeft er een idee?

Je kan hier beter niets zetten....

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Network not started... Denk dat je geen geldige client geinstalleerd hebt. Verwijder Client voor Microsoft Netwerken uit je netwerkverbinding, reinstall hem daarna (op de serverbak). Ook kun je proberen op beide machines IPX/SPX of NetBEUI te zetten.

Laat ff weten wat dit doet.

Forget your fears...
...and want to know more...

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

Is op de win2000 machine de workstation service en de server service gestart?

Verwijderd

even aan iemand (bekende) die op xp draait een netwerksetup disk laten maken, dan ben je zo van je probleem af. :)

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 23:39 schreef Aetje het volgende:
Network not started... Denk dat je geen geldige client geinstalleerd hebt. Verwijder Client voor Microsoft Netwerken uit je netwerkverbinding, reinstall hem daarna (op de serverbak). Ook kun je proberen op beide machines IPX/SPX of NetBEUI te zetten.

Laat ff weten wat dit doet.
Ik heb Client voor MS-networks opnieuw geinstalleerd, maar daarna had ik ook geen ping meer. De melding was: Unknown host Client. Inmiddels heb ik wel weer ping, hele simpele IP's gegeven, 100.100.100.x serie, submaster 255.255.255.0

Ook IPX/SPX en NetBeui geinstalleerd, maar nogsteeds net zoveel als inden beginne.
Op vrijdag 24 mei 2002 23:45 schreef kell.nl het volgende:
Is op de win2000 machine de workstation service en de server service gestart?
Ik heb een simpel netwerkje, Submasternet 255.255.255.0 en twee computers met de nummerserie 100.100.100.1 (Win2000) en 2 (Win98).
Op zaterdag 25 mei 2002 03:46 schreef jurgje het volgende:
even aan iemand (bekende) die op xp draait een netwerksetup disk laten maken, dan ben je zo van je probleem af. :)
Wat doet zo'n diskette van Netwerksetup?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Op zaterdag 25 mei 2002 15:43 schreef FunFactory het volgende:

[..]

Ik heb Client voor MS-networks opnieuw geinstalleerd, maar daarna had ik ook geen ping meer. De melding was: Unknown host Client. Inmiddels heb ik wel weer ping, hele simpele IP's gegeven, 100.100.100.x serie, submaster 255.255.255.0

Ook IPX/SPX en NetBeui geinstalleerd, maar nogsteeds net zoveel als inden beginne.
Je pakt niet-gereserveerde IP's. Dat is niet verstandig. Gebruik de 192.168.0.x serie, dan zit je veilig.
Wat doet zo'n diskette van Netwerksetup?
Netwerkinstellingen detecteren/wijzigen zodat 't werkt.

Forget your fears...
...and want to know more...

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 15:57 schreef Aetje het volgende:

[..]

Je pakt niet-gereserveerde IP's. Dat is niet verstandig. Gebruik de 192.168.0.x serie, dan zit je veilig.
[..]

Ook die instellingen heb ik geprobeerd, ik heb ze nu veranderd naar de 100.x.x.x .

Netwerkinstellingen detecteren/wijzigen zodat 't werkt.
Maar volgens mij werkt het net werk wel, want ik kan op de Win98 gewoon internetten, waarvan de 2000 de verbinding van deelt.

Verwijderd

-vul op beide pc's dezelfde wergroeps naam in dat versnelt het bladeren in de netwerkomgeving.
-ik neem aan dat je geen enkele vorm van firewall hebt. zoja uitzetten.

verander het lmhosts.sam bestandje (staat ergens in winnt of windows map) in hosts. (geen extensie dus)

en voeg iets toe zoals hieronder.
102.54.94.102 pietjepukspc1
102.54.94.123 pietjepukspc2

je kan natuurlijk ook \\10.0.0.1 intypen op de run regel.
dan worden alle shares weergeven, (moeten er wel zijn atuurlijk)

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 18:22 schreef noort5 het volgende:

verander het lmhosts.sam bestandje (staat ergens in winnt of windows map) in hosts. (geen extensie dus)
Wat heeft dit voor zin, ik bedoel, wat doet het bestand in de originele vorm? En wat doet het aangepast?

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
ok, al het bovenstaande heb ik geprobeerd, maar geen resultaat.

Iemand anders nog id-en?

Pagina: 1