Toon posts:

[slack] 2 netwerkaarten +zelfde subnet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om 2 de zelfde netwerk kaarten op het zelfde subnet te laten werken...

eth1 192.168.1.1 255.255.255.0
eth2 192.168.1.100 255.255.255.0

beide netwerkaarten werken. Ik kan ze ook allebij pingen. vanuit het netwerk.

Maar. Op eth1 zit een oldschool coax netwerk, en op eth2 moet een utp netwerk komen. Nu is het probleem dat dat niet werkt. Aan de kabels ligt het niet. alles doet het zolang het maar is aangesloten op eth1

hoe krijg ik het voormekaar dat ik een coax-netwerk samen kan voegen met een utp-netwerk

Verwijderd

Je maakt nu 2 netwerken, je hebt dus in principe 2 ip-netwerknummers nodig. Omdat dat niet altijd wenselijk is kan je ook subnetting toepassen.

Een mogelijkheid om dit allebij niet te doen is er voor zover ik weet niet (correct me if I am wrong). Mischien een stukje hardware kopen dat beide aansluitingen heeft...

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 16:26

Cybje

First Post!

Er zijn geloof ik hubs te koop met UTP aansluitingen en een BNC aansluiting. Op die manier kunnen BNC en UTP gewoon met elkaar babbelen.
Dit zijn over het algemeen goedkope hubjes overigens, tenminste, ik kan me herinneren dat ik ooit zo'n 10 mbit 8 ports hubje had gekocht met BNC erop voor 80 gulden (36,30 euro tegenwoordig :P) ofzo.

Wat ruist er door het struikgewas

Verwijderd

Idd, ik heb ook zo'n hub (12x UTP ofzo en 1xBNC), kan me de prijs niet meer herinneren maar schokkend was het niet. En het heeft ooit nog gewerkt ook. Vraag me alleen af waarom, subnetting is gratis (!) :)