• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Welke is beter ??

Ik wilde een 128 MB memstick erbij kopen voor mijn DSC-F707 maar die kan ik in Zwolle nergens kopen :'(

64 MB koop ik er dan maar bij, dan heb ik 2x 64 en 1x 16 MB.

Sandisk is in Zwolle duurder dan origineel Sony.

Als ze beide net zo goed zijn koop ik het liefst origineel Sony, maar als sandisk beter is :?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:44

Korakal

Up up up!

bwah, dan zou ik voor de Sony gaan

San Disk schijnt een 'el-cheapo' geheugenkaartjesfabrikant te zijn... :?

• Fairy
  • Niet online
Op vrijdag 24 mei 2002 23:46 schreef Korakal het volgende:
bwah, dan zou ik voor de Sony gaan

San Disk schijnt een 'el-cheapo' geheugenkaartjesfabrikant te zijn... :?
O ??

Denk het niet hoor, Sandisk is met compact flash iig heel goed.

Mijn vorige HP cam zat sandisk bij, het het 2e kaartje was ook sandisk.

Ik haal morgen wel een Sony op :)

maandag uitje op mijn werk, en dan is 16+64 niet voldoende :)

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-03 16:27

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Ik zou ook voor SONY gaan. Zit bijna hetzelfde in en natuurlijk beter voor de camera (volgens sony dan he). En je heb gelijk iets extra als er iets mis is (ja ik koop altijd alles van jullie). Heb op mijn werk trouwens ook nog nooit klachten gehad over sony memsticks (werk bij BCC).
ONLY SONY :+

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• Fairy
  • Niet online
Op vrijdag 24 mei 2002 23:52 schreef tymiek het volgende:
Ik zou ook voor SONY gaan. Zit bijna hetzelfde in en natuurlijk beter voor de camera (volgens sony dan he). En je heb gelijk iets extra als er iets mis is (ja ik koop altijd alles van jullie). Heb op mijn werk trouwens ook nog nooit klachten gehad over sony memsticks (werk bij BCC).
ONLY SONY :+
Ok :)

Ps. ik heb gelezen dat je die memsticks niet via de pc mag formatteren omdat ze dan sneller slijten, ook compact flash enzo.

Slijten die dingen echt dan, en hoe snel ?????

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-03 16:27

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Op vrijdag 24 mei 2002 23:54 schreef Fairy het volgende:

[..]

Ok :)

Ps. ik heb gelezen dat je die memsticks niet via de pc mag formatteren omdat ze dan sneller slijten, ook compact flash enzo.

Slijten die dingen echt dan, en hoe snel ?????
Als dane-elec er tien jaar garantie op durft te geven...denk het niet hoor maar ja, You never know.
Zou het maar gewoon doen zoals het hoort krijg je nooit problemen met, Ja maar dat staat in het boekje...

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 20:05

DarkSide

theres no place like ::1

Je mag ze wel in je pc formatteren.
Maar windows formatteerd met een ander bestands indeling dan de camera zelf. En die zijn niet helemaal compatible met elkaar. Als een stick in windows formatteerd dan kan dat problemen geven met de opslag van foto's in de camera.
daarom liever de format gebruiken in de camera zelf.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Sony maakt ze vast niet eens zelf. SanDisk wel. Straks is zo'n Sony stickie eigenlijk een Sandisk...

Dit soort spullen maken is niet Sony's core business. Ze besteden het zeer waarschijnlijk uit.

Met SanDisk spullen is trouwens niks mis. Beetje zinloze discussie dus...

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-03 16:08

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Tis onzin dat sony beter is ;)
Wij hebbe een reader van sandisk en ook dus de kaartjes van hun en die dingen zijn erg goed en zeer betrouwbaar.

Ik ben een fan van sony maar ik zou tog voor sandisk gaan! ;)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:57
Het gaat dan wel over geheugen, maar vragen over dit soort geheugen passen denk ik beter in Gadget Talk, daar waar digicams een favoriet onderwerp van gesprek zijn :) Zodoende: move PMG -> Gadget Talk.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

ff voor de duidelijk cf kaarten zijn ontwikkeld door san disk, dus slechte kaarten maken ze absoluut niet. ja memsticks, geen idee. zijn toch maar kut gevallen. snap sony niet dat ze altijd weer ietsje anders moeten zijn.

• Fairy
  • Niet online
Op zaterdag 25 mei 2002 10:18 schreef mightyspawn het volgende:
ff voor de duidelijk cf kaarten zijn ontwikkeld door san disk, dus slechte kaarten maken ze absoluut niet. ja memsticks, geen idee. zijn toch maar kut gevallen. snap sony niet dat ze altijd weer ietsje anders moeten zijn.
Ik vind memsticks anders een stuk fijner dan die CFjes hoor.

Veel sneller met schrijven en weinig contactvlakjes ipv 80 pinnetjes waar er 1 van kan breken.

• Fairy
  • Niet online
PS. Waar in zwolle kan ik een goeie Memstick reader/writer kopen ????

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 10:29 schreef Fairy het volgende:
PS. Waar in zwolle kan ik een goeie Memstick reader/writer kopen ????
Ik denk dat ze die bij de Objectief op de Diezerkade (straat naast binnenstad) wel hebben. Ze verkopen vrijwel alles voor digitale camera's (Ik haal daar in iedergeval altijd mijn onderdelen voor mijn camera). Anders denk ik wel bij Foto en Film in de Diezerstraat (grote winkelstraat binnenstad). PS, misschien is het wel te vinden via de websites van deze winkels. Succes!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op zaterdag 25 mei 2002 10:28 schreef Fairy het volgende:

[..]

Veel sneller met schrijven en weinig contactvlakjes ipv 80 pinnetjes waar er 1 van kan breken.
Een compactflsh heeft 60 contactGAATJEs, die breken nog al moeilijk. Ik heb er nog nooit van gehorod dat d epinnetjes van een CF apparaat braken. Het voordeel van al die pinnetjes is dat ze SNELLER data kunen overbrengen dan een Memory Stick. Daarnasst is CF in een grote capaciteit dan 128 MB beschikbaar en ongveer 40% goedkoper.

Ik vind Compact Flash een stuk fijner.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op zaterdag 25 mei 2002 10:28 schreef Fairy het volgende:

[..]

Een compactflash heeft 60 contactGAATJEs, die breken nog al moeilijk. Ik heb er nog nooit van gehoord dat de pinnetjes van een CF apparaat braken. Het voordeel van al die pinnetjes is dat ze SNELLER data kunen overbrengen dan een Memory Stick. Daarnaast is CF in een grotere capaciteit dan 128 MB beschikbaar en ongeveer 40% goedkoper.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

ik gebruik al 3 jaar sandisk kaarten en nog nooit problemen mee gehad

mijn 3 jaar oude 8 mb kaartje doet het nog prima :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Fairy
  • Niet online
Op zaterdag 25 mei 2002 16:16 schreef Johnny64 het volgende:

[..]

Een compactflash heeft 60 contactGAATJEs, die breken nog al moeilijk. Ik heb er nog nooit van gehoord dat de pinnetjes van een CF apparaat braken. Het voordeel van al die pinnetjes is dat ze SNELLER data kunen overbrengen dan een Memory Stick. Daarnaast is CF in een grotere capaciteit dan 128 MB beschikbaar en ongeveer 40% goedkoper.

Ik bedoel daarom ook de pinnetje in de camera zélf.

En dat van die meer draadjes sneller is is absoluut niet waar.

Ik heb het nu zelf getest.

Meer pinnetjes is echt niet meer snelheid hoor. Denk maar eens aan Serial ATA.

Verwijderd

maar toch wil ik geen sony :)

Verwijderd

Memory Stick werkt prima, nooit problemen mee gehad.
Haal 'm ook nooit uit de camera dus zou mij ook jeuken of ie compatible met andere systemen is.
Pagina: 1