keb net allerlei topics gelezen over koper vs aluminium, aangezien ik een xp 1600 ga kopen met nieuwe koeler. Ik heb er nog geen in gedachte maar zat te denken aan een koperen van spire (of ander merk). Hij moet iig een goede low temp geven in idle niet OC stand, ik ga namelijk flink tweaken op mn epox 8kha+ met crucial ddr
. Maar dat is er dan dus een met veel ribben, maar nou dacht ik, nadat ik de SEARCH al had gebruikt, als ik een fanadapter ga gebruiken van 60 mm naar 80 of 92 mm, heeft dit dan wel baat bij het koper (aangezien ik had gelezen dat aluminium meer warmte (dan koper) afgeeft bij geforceerde lucht).
Of is dat alleen nuttig bij een aluminium koelblok (zo'n big rock of iets dergelijks):? iemand die mij hieruit kan helpen? Ik heb dus ongeveer 4 keuzes:
1) koper + 80/92 mm
2) koper + 60 mm
3) Alu + 80/92 mm
4) Alu + 60 mm (niet waarschijnlijk maar als iemand daar een aanrader voor heeft altijd welkom
)
Iemand ervaring trouwens met een 80/92 mm adapter (veel winst)?
Of is dat alleen nuttig bij een aluminium koelblok (zo'n big rock of iets dergelijks):? iemand die mij hieruit kan helpen? Ik heb dus ongeveer 4 keuzes:
1) koper + 80/92 mm
2) koper + 60 mm
3) Alu + 80/92 mm
4) Alu + 60 mm (niet waarschijnlijk maar als iemand daar een aanrader voor heeft altijd welkom
Iemand ervaring trouwens met een 80/92 mm adapter (veel winst)?