Toon posts:

Mengpaneeltje.... ideeen?

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
zelf d8 ik aan deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.geminidj.com/images/gemini/mixer/ps6462.jpg

Gemini PS-646 PRO 2

FEATURES:

4 stereo channels
1 phono/line convertible, 2 phono, 5 line and 2 mic inputs
DJ mic 1/4" jack
Cue section
Cut feature for low, mid and high for each channel
Rotary low, mid high & gain controls for each channel
Beat Indicators
Talkover
Balanced and unbalanced master outputs
Booth output
Dual mode display

SPECIFICATIONS:

10" x 14"x 4.5" (254 x 114 x 356 mm)
8.5 lbs. (3.9 kg); 117V/230V switchable

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:11
Ja ... ach...

Wat wil je er mee gaan doen?

Ga je er mee lopen slepen? Koop dan GEEN Gemeni. Die is dan zo kapot. Koop dan gewoon een Dateq XTC. Is wel wat duurder, maar ook 232201343 keer beter! :)

Voor thuis mixen heb ik zelf een Pioneer DJM-500... En ik wil niks anders meer. (Kostte toen bijna 2500,-:()

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Die gemini roelt echt heel zwaar. zeer degelijk ding zelfs als je ermee gaat slepen.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 10:22

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

4 stereo channels ???

een beetje een mengpaneel heeft alleen mono kanalen, behalve van die stomme DJ-dingetjes.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• XL79
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-07 08:49
één ding: NUMARK!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 10:02

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik heb de Gemini PS - 676 Pro en ik ben er Zeeer tevreden mee..
Erg lekker dingetje... aanradertje :)

Verwijderd

Koop asjeblieft niet van die troep, ik weet waar ik over lul. Ga maar eens kijken naar een Behringer of een Yamaha Promix. Da's tenminste geen speelgoed.

• Jag
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>een beetje een mengpaneel heeft alleen mono kanalen, behalve van die stomme DJ-dingetjes.[/quote]Tja, er is nogal een verschil tussen "echte" mengpanelen en megpanelen die door dj's gebruikt worden. Maar het is nogal logisch dat een dj-mengpaneel met stereo ingangen werkt, en dat zegt ook dus helemaal niets over de kwaliteit. Zelfs hele dure Allen & Heath dj mixers (geen idee of ze ook goed zijn, ben niet zo thuis in mixerland) hebben stereo inputs, en Allen & Heath maken eigenlijk alleen maar gewone mengpanelen (dus FOH en monitor mixers).

Jag

• Jag

Jag

Sub: update, ik ga zelf een versterker kopen bij dit bedrijf, en ik was aan het rondkijken bij hun aanbiedingen, en dit vind jij misschien wel interessant. Een Gemini KL-10 van 520,- voor 359,-. Het bedrijf heet van Heuff, en <a href="www.heuff.nl">dit</a> is de website. En dan moet je via de hoofdpagina naar de kaskrakers.

Jag

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Ik heb zelf de Gemini PS-727 Platinum en ben er erg tevreden over. Vooral voor het huis- tuin- en keukenmixen voldoet dit ruimschoots. Ik heb er zo'n 850 gulden voor betaald. Echt mooi en goed spul is D&R, nog gemaakt in Nederland ook. Kijk even bij www.d-r.nl voor wat info. Ik heb zelf ervaring met de Airlab maar die is niet geschikt denk ik voor jouw toepassing (en de prijs van ruim 10.000 is ook teveel denk ik :) )

Verwijderd

Een aantal vragen:
-ga je ermee slepen
-wat wil je ermee gaan doen
Scratchen, of simpel AB mixen?

-wat wil je erop aansluiten
-wat zijn je uitbreidingsplannen
Wil je maybe aux sends????
-wat is je budget?

Dan kunnen we iets beter antwoord geven...

tips:
-dateq XTC
-Dateq appollo
-behringer?
-Numark dm2000x
-gemini ps646

Trouwens, die beatcounters op die gemini-mixer heb je helemaal nix aan, dus als je ze zonder kan krijgen, doen. Ik geloof trouwens dat gemini een nieuwe mixer heeft, in de range van de dateq XTC, misschien een aanrader...

• Jag

Jag

<a href="http://www.new-line.nl/techtalk/mixers.htm">Misschien een interessante link.</a>

Jag

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 oktober 2000 20:01 schreef doublefuck het volgende:
Koop asjeblieft niet van die troep, ik weet waar ik over lul. Ga maar eens kijken naar een Behringer of een Yamaha Promix. Da's tenminste geen speelgoed.[/quote]Laat die ProMix links liggen :r en kijk eerst ff wat je ermee wil. En Behringer is goed en goedkoop. Je kan ook ff naar Spirit kijken, die maken ook leuke en compacte tafels.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Of D&R...
Afbeeldingslocatie: http://www.d-r.nl/dnrsite/products/cinemix/Cinemixfoto.jpg

:P

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Het zou erg fijn zijn om te weten wat je ermee wilt. Zelf heb ik een Behringer MX2642a, perfect ding, maar misschien niet wat jij wil. Voor mij werkt ie gewoon als studiomixer, beetje synths en mics mixen.

Verwijderd

Joh, new-line! Wie had dat gedacht! Ik vroeg me nog af of ik een link zou gaan posten, maar khad geen zin om de hele url naar die techtalk page te gaan opzoeken :P

Verwijderd

Ben je er nog? ik wil je met plezier helpen hoor :P

Verwijderd

Koop asjeblieft niet van die troep, ik weet waar ik over lul. Ga maar eens kijken naar een Behringer of een Yamaha Promix. Da's tenminste geen speelgoed.

Nee dus, zijn in principe net zo waardeloos in studioland. Voor thuisgebruik kan uiteraard geen kwaad, maar niet heilig gaan verklaren. Yamaha is best wel aardig en waarde voor je centen, maar Behringer?

Ben zelf ook wel eens wezen shoppen voor Behringer en alle muziekzaken raden het je af als je iets goeds wilt. Faders gaan te snel stuk, zelfs bij thuisgebruik. Ze kosten geen ruk om te vervangen, maar ja, het blijft zonde.

Neem voor studiogebruik een leuk Soundcraft paneeltje, al is het maar een tweedehands Foliootje. Voor DJ gebruik zou ik een Datec XTC nemen. Die faders lopen retesoepel en ik heb nog geen enkel probleem kunnen merken.

Verwijderd

Als je een echt goede value/money paneeltje wil moet je een NuMark DM2002X nemen, kost zo rond de 500 piek, heb je phat goede fader en killswitches voor bass/middle/treble, 3 kanaals, boot en master uitgang(en mic en headphone in/out), en de crossfader gaat teminste niet zo snel bloeden van al dat skratchen.

Trust me ik weet waar ik over praat :9

Gemini is behoorlijk kut in zowel turntables als mixers. NuMark heeft op dit moment de beste turntable voor onder de 4000 piek (met beetje geluk kan je hem vinden voor 1300) de NuMark Pro-TT2, en ga nou niet zeiken over de Technics SL 1200 MK-II want die heb ik gehad (nog steeds, maar buiten gebruikt) en die zijn toch stuk minder, motor is minder sterk, geen quartz pitch control (+ en - 20%) etc. etc. (not to mention een kool groen displaytje waarop je pitch staat :) but that's besides the point), en de geluidskwailteit van de NuMark is iets beter.

Maar als je geen turntablist (lees: hiphop DJ) bent dan maakt het geen flikker uit welke je koopt (toch raad ik een NuMark aan), maar als je echt een fader met stamina nodig hebt.. NuMark.

www.NuMark.com

Verwijderd

Weten we nu al wat het doel is? Want DJ mixers of mixers voor synths/mics hebben wel andere eisen.

Behringer is overigens helemaal niet zo slecht. Dat roepen mensen meestal alleen omdat ze zo goedkoop zijn!! Uiteraard zijn er betere, maar de prijs stijgt dan ook wel exponentieel: Yamaha, spirit enz...

Mijn behringer MX-1602 doet het perfect (behalve toen mijn kat er overheen had gezeken:().

Behringer MX-1604:
Afbeeldingslocatie: http://www.behringer.de/images/products/MX1604A/MX1604A_medium.jpg

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 oktober 2000 16:37 schreef minus0ne het volgende:
Als je een echt goede value/money paneeltje wil moet je een NuMark DM2002X nemen, kost zo rond de 500 piek, heb je phat goede fader en killswitches voor bass/middle/treble, 3 kanaals, boot en master uitgang(en mic en headphone in/out), en de crossfader gaat teminste niet zo snel bloeden van al dat skratchen.[/quote]Klopt! Heb zelf ook zo'n kreng aan mijn platen- en CD-spelers hangen en wil prima draaien. Maar dan moet je je mixer ook ECHT ALLEEN voor DJ-werk gebruiken.

Er komt ietwat ruis bij, maar die filter ik er bij de hoofdtafel weer uit.

Zit overigens een ontwerpfout in de transform buttons. Dacht dat de switch fout was: bij indrukken kwam wel andere kanaal erbij, maar originele werd niet meer weggedrukt. Kist opengeschroefd en de pin waar de button over wordt geschoven zijn te kort. En de button raakt dan de printplaat. Gevolg is dat je de button niet meer volledig kan indrukken. Oplossing is op in gaatje van button een heel klein balletje alufolie te doen. De button komt dan wat hoger/schuift niet meer volledig over de pin van de switch en raakt dan printplaat niet meer.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Trust me ik weet waar ik over praat :9[/quote]Trust no one, see for yourself before believing. ;)

• Jag

Jag

Advertentie gevonden:
Ben Kramer schreef op Fri Oct 6 17:35:25 2000: DJ mixer 6 weken oud dus nog heel veel garantie en in nieuwstaat NUMARK 2002X van fl 675,= voor fl 500,= 06 25388353 benkr@worldonline.nl

Jag

Verwijderd

/me of borg heeft de Gemini bpm 500 ook 4x stereo channels best beestje moet ik zeggen !!!!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 08:48
Jonges wat doen jullie moeilijk

JB-SYSTEMS BEAT 4

verkrijgbaar op www.clubsound.nl:7

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 08:48

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:15
ligt er aan wat het doel is idd

wij hebben een 5 kanaals en hebben er een paar tekort ... dat moet je dus even goed bekijken hoeveel je er maximaal nodig hebt

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 07:56 schreef djgero het volgende:
Jonges wat doen jullie moeilijk

JB-SYSTEMS BEAT 4

verkrijgbaar op www.clubsound.nl:7
En daar moet je een 2 jaar oud topic voor trappen :?

Ow, en Jag: [topic=309815] >:)

Verwijderd

je bent wel blij met je jb-sys of niet, 2 ouwe topics uit de sloot trekken...wat een hoop bullshit lees ik hier weer eigenlijk zeg.

• Jag

Jag

Op vrijdag 05 april 2002 08:18 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

En daar moet je een 2 jaar oud topic voor trappen :?

Ow, en Jag: [topic=309815] >:)
Ik heb mijn leven gebeterd :P ;).

En deze topic gaat trouwens op slot en djgero heeft een OW ontvangen voor het omhoog schoppen van drie oude topics en het spammen met clubsound.nl.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.