Toon posts:

[Compaq] Zou een AGP voodoo dan wel werken?!?!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een voodoo4 4500 32mb pci kaartje. Deze werkt niet op mijn compaq presario 5726. Een vaag bericht van tech support vertelde mij dat hij bepaalde geheugen adressen gebruikt worden als ik die kaart erin heb waardoor de computer niet meer aan gaat. Nu wil ik toch een betere videokaart gebruiken dan de savage die ik nu heb dus ik zou willen weten hoe ik de pci kan laten werken of welke agp kaart ik moet hebben.

Moederbord: AV W/1394 Dual USB + IEEE 1394 + ESS1938S sound

Processor: Intel Pentium III 500 OEM RAM NEC of LG 128 Mb PC100

Videokaart: (S3 86C395) Diamond Savage4 GT 16Mb AGP2x
with texture compression (digitaal uit, analoog svga uit en video uit)

Via Apollo + VT82C686A southbridge + VT82C693 northbridge

Ik heb dus een 2x agp slot.

Verwijderd

Topicstarter
*KICK*

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:50
Je kan gewoon deie PCI kaart er uit halen

Die AGP wel effe aan zetten in BIOS (maybe staat hij al aan) kaart er in dan zal hij cker werken

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Als het een onboard kaartje is ff uitzetten in bios, en anders ff een format doen.
Als je AGP gebruikt moet je de 1e PCI slot niet gebruiken. Dat om conflicten te voorkomen.

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 10:21 schreef NeoN het volgende:
Je kan gewoon deie PCI kaart er uit halen

Die AGP wel effe aan zetten in BIOS (maybe staat hij al aan) kaart er in dan zal hij cker werken
Ehh, er zit nu een agp in die ik wil vervangen met een pci

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:56
PCI kaartje zou moeten werken, maar ja, je wilt niet weten hoeveel non-standaard shit Compaq gebruikt in z'n PCs. Kon laatst al niet eens de ATX powerdown op een i810 bord van compaq aan de praat krijgen (ja, ik had Intel sjipsetdrivers) met windows 98.

Ik ben wel bekend met die PCs, ongelooflijke k*tdingen met zo'n Savage4. Dingen zijn ook incompatible met de rest van het systeem. Heb veel S3 problemen gezien, maar die compaq systemen zijn echt het toppunt :(

Wat wel werkt iig: Geforce2MX, dus als je daar nog aan denkt: het kan wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 10:58 schreef _JGC_ het volgende:
PCI kaartje zou moeten werken, maar ja, je wilt niet weten hoeveel non-standaard shit Compaq gebruikt in z'n PCs. Kon laatst al niet eens de ATX powerdown op een i810 bord van compaq aan de praat krijgen (ja, ik had Intel sjipsetdrivers) met windows 98.

Ik ben wel bekend met die PCs, ongelooflijke k*tdingen met zo'n Savage4. Dingen zijn ook incompatible met de rest van het systeem. Heb veel S3 problemen gezien, maar die compaq systemen zijn echt het toppunt :(

Wat wel werkt iig: Geforce2MX, dus als je daar nog aan denkt: het kan wel.
Het is me dus wel gelukt om die voodoo4 in te bouwen. In het 2e pci slot en agptje eruit. Maar de volgende computer wordt toch echt een zelfbouw, en ik neem inderdaad nooit meer een compaq! :P

Verwijderd

[topic=503665]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.