Verwijderd

Topicstarter
Bij photohuset zijn de prijzen best wel aan de lage kant, dat is de winkel waar ik mijn canon s 30 haal. Hij vertelde mij dat de Pentax ook wel een redelijk toestel blijkt te zijn. Niet dat ik van camera ga veranderen hoor.

Maar ik hoor zo weinig over de pentax , wat is hier mis mee? of misschien ook niet?

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

niets mis met pentax...
kleine camera met profesionele instel-mogelijkheden voor een goede prijs, alleen iets mindere beeldkwaliteit dan de S30...en dat is juist het belangrijkste van een camera :)

misschien een goed idee om al je vragen gewoon in een van je topics te zetten, anders ontstaat er misschien wel een beetje irritatie :z

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-02 14:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

ik vind deze acties wel een beetje ver gaan SuuZZjie.... |:(

Elke keer een topic openen... de ene keer wil je die cam de andere dag die cam....
Make up your mind!

* Harmen has spoken.

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 23:30 schreef meendering het volgende:
ik vind deze acties wel een beetje ver gaan SuuZZjie.... |:(

Elke keer een topic openen... de ene keer wil je die cam de andere dag die cam....
Make up your mind!

/me has spoken.
ach ja ik begrijp jullie wel hoor, maar hey dat jullie meer weten over camera's dan ik kan ik natuurlijk ook helpen. Soms heb je ineens een vraag en wil je dat kwijt.
De bedoeling van topics is om je ei kwijt te kunnen over van alles en nog wat.

Om terug te komen op digitale camera's I made up my mind, maar daarom mag ik toch interesse tonen in iets wat mijn hobby gaat worden. Of is dat teveel gevraagd?

Reageerd er niemand thats fine by me.
Ik ga nu in ieder geval genieten van het weekend, zouden jullie ook moeten doen.

>:)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 16:55
ja maar....je hoeft er niet elke keer een topic voor te openen. je kunt ook een vraag stellen in een topic, daar zullen heus wel antwoorden op komen

Ja: de pentax wordt niet veel over gesproken, maar het is wel een goeie camera :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Optio 430 vond ik een serieze concurrent van de Minolta Dimage S404 die ik gekozen heb.

Feit dat het ding zo ontzettend veel duurder was, werd uiteindelijk het beslissende punt.

Wat ik wel apart vind, is dat Pentax zo weinig modellen heeft.

Mocht er iemand zijn die overweegt dit ding te kopen, neem niet de 330, maar de 430. Je wilt namelijk later niet het gevoel krijgen, dat je achterloopt, dan wordt het pas duur...

(een vreemde vraag vind ik het niet van dit topic)

Verwijderd

Coolcase:
Mocht er iemand zijn die overweegt dit ding te kopen, neem niet de 330, maar de 430. Je wilt namelijk later niet het gevoel krijgen, dat je achterloopt, dan wordt het pas duur...
Ik vraag me af of dat klopt. Als ik de verschillende reviews mag geloven is het optische systeem van de Optio niet echt opgewassen tegen 4 megapixels, waardoor de werkelijke resolutie van de 430 nauwelijks boven die van de 330 uitkomt. Beetje hetzelfde effect als met de Canon S30 en S40.

Het is niet echt nuttig om veel geld uit te geven voor iets wat je toch nauwelijks kan zien (en 'achterlopen' is al helemaal een onzinargument; het gaat om het resultaat, niet om de status, toch?).

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 16:54 schreef MORA het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat klopt. Als ik de verschillende reviews mag geloven is het optische systeem van de Optio niet echt opgewassen tegen 4 megapixels, waardoor de werkelijke resolutie van de 430 nauwelijks boven die van de 330 uitkomt. Beetje hetzelfde effect als met de Canon S30 en S40.

Het is niet echt nuttig om veel geld uit te geven voor iets wat je toch nauwelijks kan zien (en 'achterlopen' is al helemaal een onzinargument; het gaat om het resultaat, niet om de status, toch?).
Ja, maar over de canon s30 zeggen ze dat het bijna hetzelfde is ald de 40 en zelfs de foto's beter zijn dan de 40. Vind ik altijd zo vaag, want waarom is dat de 40 duurder?

Verwijderd

SuuZZjie:
Ja, maar over de canon s30 zeggen ze dat het bijna hetzelfde is ald de 40 en zelfs de foto's beter zijn dan de 40. Vind ik altijd zo vaag, want waarom is dat de 40 duurder?
Omdat hij meer megapixels heeft. Maar ook bij de S40 komen die extra pixels er in de praktijk niet helemaal uit; waarschijnlijk vanwege de beperkingen in de optica die met een kleinere camera gewoon onvermijdelijk zijn. Vandaar dat de resultaten van een Powershot G2 mooier zijn dan dezelfde resultaten met een S40: de G2 is een stuk groter en heeft een betere lens. Kijk de samples op de 'imaging-resource comparometer' er maar eens op na.

De beeldkwaliteit van de S30 is nauwelijks slechter dan die van de S40. Sommigen vinden zelfs de resultaten van de S30 beter, maar dat schijnt vooral een kwestie van default instellingen van de software te zijn (scherpte, contrast). Maar belangrijker is de prijs/prestatieverhouding; die is voor de S30 en de G2 in mijn ogen beter dan voor de S40, vandaar dat ik zelf de S30 heb gekocht (de G2 vond ik te groot en te duur, hoewel die zijn prijs wel waard is).

De Pentax is nog kleiner dan de Canon S30/S40; qua grootte meer te vergelijken met een Ixus. Juist vanwege zijn kleine omvang denk ik dat de verschillen in beeldkwaliteit tussen de Optio 330 en de 430 zeer gering zullen zijn en dat de prijs/prestatieverhouding van de 330 dan beter is.

Verwijderd

Gezien de reactie van Kora ;) lijkt het toch verstandiger te zijn een 330 te kopen in plaats van een 430. De redenatie komt mij logisch voor, en is meer gebaseert op (door anderen) geconstateerde feiten.

Wat op dit moment mijn twijfel is over de door mij bestelde dimage S404:

Hij is niet leverbaar bij Photoshoppingcenter.de. Ze hebben ook al gereageerd op mijn vraag waar mijn toestel blijft, ze zeggen dat hij er vorige week zou zijn, hij is er nog steeds niet! :(

Ik dacht: misschien moet ik dan maar mn bestelling aanpassen. Maar wat zijn de alternatieven: ik dacht dus aan de 330/430, maar ook die zijn van de site gehaald! De Dimage X is ook een leuk ding, maar ik weet het even niet meer!
Het Ixus-gevoel lijkt me namelijk super, dat je hem altijd bij je hebt zegmaar... En is dat wel mogelijk met een S404?Maar hoeveel lever ik in aan kwaliteit??

Vervelend is ook, dat ik al een Dane-elec 128MB CF in huis heb! :'(

Is er iemand met rationele afwegingen, met hoop voor de toekomst enzo... :?

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Coolcase je heb het over het ixus-gevoel. waarom koop je dan geen ixus 330/v2?? of heb je die al gehad?

Canon Digital Ixus V2

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zelf heb ik de Optio 330 en ben er erg tevreden over :)
Mooie plaatjes en vele instelmogelijkheden.

39

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-02 19:25
Schopje van een oud topic.

Ik heb vanmiddag de Pentax Optio 430 RS (2nd edition) gekocht en ik moet zeggen :9~ foto's ... Echt heerlijk.

't is wel mijn eerste digitale camera en 'k heb 'm nodig voor de zaak. Maar zover ik een "opinie" kan hebben na 5 uurtjes gebruik : "Wow".

Nog iemand die zich aan de Pentax 430 RS gewaagd heeft ?

This space intentionally left blank.

Verwijderd

Nog iemand die zich aan de Pentax 430 RS gewaagd heeft ?
Net gekocht. Batterij zit nu in de lader :)

• mhofstra
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 00:04
Ik zie vandaag in de krant dat bij de Media Markt in Leeuwarden de Pentax Optio 430 RS in de aanbieding is voor 399 euro's. Dit lijkt mij vrij goedkoop. Ik zit er momenteel aan te denken aan een Canon Powershot A70 maar kwa prijs is deze pentax zowat gelijk (pentax is inc accu, canon a70 niet). Ik kan er echter niet veel reviews van vinden, helaas niet eentje van dpreview. Bij de specs van dpreview zie ik echter dat er bij "apperture priority" en "shutter priority" no staat terwijl de canon dit wel heeft. Nu adverteerd de MM echter dat het bij de pentax wel mogelijk is om handmatig de sluitertijd in te stellen. Wie kan mij vertellen of dit klopt? Is het dus mogelijk om net zoals bij de canon a70 zowel de apperture als de shutter speed vrij in te stellen?

In een review kwam ik ook tegen dat de autofocus lag nogal variabel is. Wat is jullie ervaring hiermee?
Pagina: 1