Toon posts:

onzichtbaar mobiel nummer zichtbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi peeps, heb nou wat gehoord van een kennis.
Hij beweerde dat er iemand in zijn klas, een progje had gedwonload, wilde niet zeggen waar.
En daarmee kon hij alle nummers van de mensen zien die hem bellen ook al stond die optie uit, en ook als ze de optie #31# gebruikten bleef het nummer gewoon zichtbaar.
Heb geen idee of dit een broodje aap verhaal is of dat op werkelijkheid berust, maar heb zeer zeker de neiging om die kennis te geloven.
Ik zoek eigenlijk meer bevestigingen of van dit verhaal, of juist dat dit echt onmogelijk is. :9
ben benieuwd *D

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 22:10 schreef Knighthawk het volgende:
Hoi peeps, heb nou wat gehoord van een kennis.
Hij beweerde dat er iemand in zijn klas, een progje had gedwonload, wilde niet zeggen waar.
En daarmee kon hij alle nummers van de mensen zien die hem bellen ook al stond die optie uit, en ook als ze de optie #31# gebruikten bleef het nummer gewoon zichtbaar.
Heb geen idee of dit een broodje aap verhaal is of dat op werkelijkheid berust, maar heb zeer zeker de neiging om die kennis te geloven.
Ik zoek eigenlijk meer bevestigingen of van dit verhaal, of juist dat dit echt onmogelijk is. :9
ben benieuwd *D
Heeft die kennis een lange neus :+

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 16:43

Arjan A

Cenosillicafoob

Broodje aap. Laat hem eerst maar eens bewijzen voor-ie met z'n grote bek staat te tetteren. Dat soort jongens zijn er al genoeg van.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:12
hij heeft het gedowmload en dan... :?

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Topicstarter
Tja wat zal ik zeggen, wat zou zijn motivatie zijn om hierover te gaan liegen :?

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 22:16 schreef Knighthawk het volgende:
Tja wat zal ik zeggen, wat zou zijn motivatie zijn om hierover te gaan liegen :?
Misschien wou die interessant op je overkomen ?

Verwijderd

Ik weet niet of het gelul is of je een progje moet dowloaden... maar het zit wel in de Panasonic GD-92. Mijn broer heeft er een, en die kan als hij iemand aan de lijn heeft het nummer traceren ook al is het nummer geblokkeerd. Het kan dus wel.

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Op vrijdag 24 mei 2002 22:26 schreef Ketchup-Heinz het volgende:
Ik weet niet of het gelul is of je een progje moet dowloaden... maar het zit wel in de Panasonic GD-92. Mijn broer heeft er een, en die kan als hij iemand aan de lijn heeft het nummer traceren ook al is het nummer geblokkeerd. Het kan dus wel.
Onzin, het CLID wordt niet meegezonden bij een oproep vanaf een geheim nummer. Zelfs de politie moet via een speciale ingang in de centrale het id opvragen. Ik ken het GSM protocol een beetje en kan voor 99% zeker zeggen dat het niet mogelijk is.

Like this yall...

Verwijderd

Onmogelijk...

T nummer word gewoon NIET meegezonden, dus kun je het ook NIET ontvangen...

Je kunt ook geen radiostation ontvangen dat niet uitzendt [beetje rare vergelijking :+]

Verwijderd

Dat is totaal onmogelijk :P Dat soort Programma's bestaan gewoon niet mensen die dat beweren of zelfs zeggen die dat hebben zijn nogal triest ;) mijn mening hoor.......

Verwijderd

Lijkt me ook onmogelijk, maar waarom zou je er al op ingaan als hij niet eens wil zeggen waar het gedownload heeft? Zo kan ik ook van alles beweren!

Verwijderd

Zodra jij mij belt weet ik waar je bent..
:O
Echt een broodje aap verhaal dus, dit is gewoon simpelweg onmogelijk. :+

Verwijderd

het kan dus wel, waarom kan het wel, omdat ik een keer 112 heb gebeld en zij hebben mij 5 minuten later teruggebelt terwijl ik mijn nummerherkenning uit heb staan.
Wat voor progje zij hiervoor gebruiken weet ik niet, misschien hebben zij wel een directe lijn op de telefoonbackbone >:)

Verwijderd

laat het hem maar eens bewijzen he!

en over dat 112... die hebben een behoorlijk geavanceerd systeem wat waarschijnlijk door de KPN zelf is aangelegd zodat ze allerlei functies kunnen omzeilen (wat ook terecht is natuurlijk!!)

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 16:07 schreef DraiC het volgende:
het kan dus wel, waarom kan het wel, omdat ik een keer 112 heb gebeld en zij hebben mij 5 minuten later teruggebelt terwijl ik mijn nummerherkenning uit heb staan.
Wat voor progje zij hiervoor gebruiken weet ik niet, misschien hebben zij wel een directe lijn op de telefoonbackbone >:)
Ja kijk dat is 112 die hebben zoveel spullen om je nr te achterhalen maar is voor je mobiel zeker niet Beschikbaar ;)

Verwijderd

Bij de telfort centrale kan het ook, maar dat consumenten dat kunnen lijkt me een _beetje_ onwaarschijnlijk

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Mijn GD-92 kan dat niet :?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Dat zou ik heel erg lullig vinden want de mijne kan dat niet heb er namelijk zelf ook 2 gehad Gd 92 en die kon dat dus niet dus leg dat maar eens uit ;)

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-08 22:08
Bij 112 kunnen ze je zelfs terugbellen als je geen SIM-kaart in je mobiel hebt...

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 19:25 schreef VHware het volgende:
Bij 112 kunnen ze je zelfs terugbellen als je geen SIM-kaart in je mobiel hebt...
klopt ze checken je Imei nr ;)

Verwijderd

Je telefoon nummer word ten alle tijden mee gezonden of je nummer herkenning nu uit of aan hebt staan, er word alleen een soort van vlaggetje meegestuurd (0 / 1) die staan voor nummer weergave.
0 = uit
1 = aan

Even heel sim-pel uitgelegd, dus of het verhaal waar is van die knakker weet ik niet, maar in principe zou het kunnen. Want bij de KPN hebben ze ook gewoon van die apparaten (nee niet bij de primafoon >:)) die je er voor kan hangen zodat de nummers altijd te zien zijn)

bron, euh een onbekende KPN'er

Verwijderd

Topicstarter
Even voor alle duidelijkheid, het is de klasgenoot van een kennis van mij, en hij heeft gezegd die ie ten alle tijde het nummer kan zien, of het nou geblokeerd is of niet!
Hij heeft nooit gezegd dat ie kon zien waar je je op dat moment begaf.

Maar van de 20 reacties zegt er toch eentje dat het kan op je mobiel, dus tja :*

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 23:22 schreef Knighthawk het volgende:
Even voor alle duidelijkheid, het is de klasgenoot van een kennis van mij, en hij heeft gezegd die ie ten alle tijde het nummer kan zien, of het nou geblokeerd is of niet!
Hij heeft nooit gezegd dat ie kon zien waar je je op dat moment begaf.

Maar van de 20 reacties zegt er toch eentje dat het kan op je mobiel, dus tja :*
Die liegt ook :D

Geintje :D

Verwijderd

Als je 112 belt wordt je doorgeschakeld met 014-12**112. de sterretjes staan voor een hulpdienstdistrict van 01 t/m 25. Als je een 014 nummer belt waarachter nog meer leuke nummer zitten wat meer dan 10 cijfers kan bevatten wordt je nummer altijd meegestuurd.

Verwijderd

volgens mijn broer is het ook zeker wel mogelijk omdat het nummer altijd word meegezonden. er zullen dan ook vast tweakende computermensjes bestaan die dat nummer op een al-of-niet illegale manier kunnen achterhalen. Maarreh, dat ze dat dan zomaar door iedereen laten downloaden, dat lijkt me niet :P

Verwijderd

Wat zeggen die lui bij 112 als ze je trugbellen?

Gewoon nieuwschierigheid.... :9

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 18:33 schreef Programmer het volgende:

[..]

Dat zou ik heel erg lullig vinden want de mijne kan dat niet heb er namelijk zelf ook 2 gehad Gd 92 en die kon dat dus niet dus leg dat maar eens uit ;)
Dat ga ik je ook doen....ik weet namelijk zeker dat het mogelijk is :)
Vanavond is me broer thuis en dan zal ik ff kijken wat je exact moet intoetsen.

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:35
Vroeger toen ik nog een 33k6 modem van US Robotics had en er belde iemand naar mij toen dan hoorde ik eerste zachtjes het moden de tonen heel snel. Dat is voor de nummer herkenning. Ook als nummerherkenning uit staat waren die tonen te horen. Dus er wordt wel degelijk een nummer meegezonden, waarschijnlijk met een bepaalde codering.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:14

CyBeRSPiN

sinds 2001

Erg grappig om te lezen dat iedereen het allemaal perfect denkt te weten terwijl de ene reactie totaal niet overeenkomt met de andere (a: "het is onmogelijk, ik kan het weten", b: "het kan prima, ik kan het weten") :+

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 01:12 schreef m0_oh het volgende:
Onmogelijk...

T nummer word gewoon NIET meegezonden, dus kun je het ook NIET ontvangen...

Je kunt ook geen radiostation ontvangen dat niet uitzendt [beetje rare vergelijking :+]
jep, hier ben ik het ook mee eens.

Verwijderd

Een beetje onzin allemaal.
Uitleg:
Je koopt een nummermelder en je hebt geen faciliteit nummerherkenning, dus zie je geen nummers van degene die jou belt.
Als je voor deze faciliteit betaalt, wordt het nummer pas meegezonden vanuit de openbare telefooncentrale.

Zoals sommige het doen voorkomen zou het nummer altijd meegezonden worden, maar als je een nummermelder koopt werkt het niet ?!?!?!?!?
Of denken jullie soms dat kpn de nummermelder op afstand activeert!!!!!

Nee dit gebeurt in de openbare telefooncentrale, daar wordt deze faciliteit op je poort gezet. Uiteraard kan dit voor sommige te bellen nummers zo geprogrameerd worden dat deze altijd zichbaar zijn, zoals bij de 112 centrale..

Verwijderd

Maar ik wil toch nog weten wat er gezegd wordt als je terug wordt gebeld door 112 als je grappen met hun maakt...

Vertel eens >:)

Verwijderd

Het kan dus simpelweg NIET

Wanneer je ervoor kiest je nummer niet mee te sturen, kan kan dit door geen enkele software zichtbaar worden gemaakt.

Dat de 112 diensten wél het nummer zien, komt doordat de centrale naar dit soort nummers wél alles doorgeeft. Voor alle andere nummers zend de centrale het nummer niet mee...

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 13:23 schreef Ketchup-Heinz het volgende:

[..]

Dat ga ik je ook doen....ik weet namelijk zeker dat het mogelijk is :)
Vanavond is me broer thuis en dan zal ik ff kijken wat je exact moet intoetsen.
issie al thuis?? :D

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Deze topic slaat dus nergens op. anoniem nr kan niet worden gezien! Maar er zit wel een kern van waarheid in. Een vriend van mij zat de hele tijd anoniem naar 0800 nr's te bellen met z'n gsm en toen zij de gene aan de andere kant van de lijn dat hij het nummer genoteerd had... het was toch anoniem?? :?

Grolsch Royce!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 15:56

Dommel

Professioneel Software Sloper

Op maandag 27 mei 2002 10:42 schreef SuperPaddo het volgende:
Deze topic slaat dus nergens op. anoniem nr kan niet worden gezien! Maar er zit wel een kern van waarheid in. Een vriend van mij zat de hele tijd anoniem naar 0800 nr's te bellen met z'n gsm en toen zij de gene aan de andere kant van de lijn dat hij het nummer genoteerd had... het was toch anoniem?? :?
In zo'n geval werkt afbluffen van knuppels die dit de hele tijd doen ook goed. Het kost jouw vriend misschien niks maar het bedrijf wel. Die maken daar kosten voor en jouw vriend, samen met anderen die dat doen, zorgt ervoor dat die kosten goed hoog kunnen worden, zo hoog zelfs dat een bedrijf de lijn afsluit zodat niemand meer kan bellen :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Is het niet zo dat alle speciale nummers altijd het nummer te zien krijgen?

dus 0800, 0900, 112 etc. Dit in verband met blokkade. Als je een 0800, 0900 nummer hebt kan je een blokkade op een nummer zetten. Dan moet je wel eerst het nummer hebben. :)

112 krijgt 100% zeker het nummer door, net zoals service desk provider.

Alle andere gevallen kan het IMHO niet Maar ik zou zeggen laat de andere mensen, eens bewijzen hoe wel kan.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Het is absoluut onmogelijk en een 'verborgen' nummer uit te lezen.
#31# etc activeren in de telefooncentrale een register welke er voor zorgt dat het nummer niet weergegeven wordt aan de ontvangende partij. Dit register is niet tijdens een gesprek terug te zetten op de waarde dat er wel nummers weergegeven worden. Achteraf wijzigen kan ook niet.
Bij 112 wordt dit register altijd uigeschakeld zodat het nummer tezien is.
Pagina: 1