Toon posts:

[C/C++] Toetsen Programmeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een paar 3ds max models, maar nu wil ik de models programmeren zodat je de omgeving kan verkennen. Maar ik heb echt geen idee waar ik moet gaan kijken voor het programmeren van toetsen.

Ik had al gezocht met me topic titel maar ben alleen iets tegen gekomen waarmee je meerdere toetsen tegelijk kan indruken. 'k vraag dus ook niet de hele source oid maar wat 'hints' waarmee ik verder kan zoeken :).

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Wat bedoel je met het programmeren van toetsen? Bedoel je keyInput?

Verwijderd

Topicstarter
Jah, wist niet dat je dat zo noemde.

Verwijderd

Als je windows gebruikt kan je gewoon de WM_KEYDOWN en WM_KEYUP messages afvangen. Toch blijft het een vaag verhaal, je bent in staat om 3ds max models in c++ op het scherm te toveren, maar iets simpels als toetsenboard afvangen is latig voor je!? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 22:01 schreef Yarvieh het volgende:
je bent in staat om 3ds max models in c++ op het scherm te toveren, maar iets simpels als toetsenboard afvangen is latig voor je!? :?
Uh, waar had ik dat gezegd :+? Heb dus helemaal geen ervaring met programmeren.

Verwijderd

hetzelfde wil ik ook maar mijn programmeer kennis/ervaring voldoet NOG niet :'(

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:47
Probeer de DirectX SDK eens, met DirectInput kun je denk ik een stuk meer :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op vrijdag 24 mei 2002 23:27 schreef Marcj het volgende:
Probeer de DirectX SDK eens, met DirectInput kun je denk ik een stuk meer :)
neuh, zolang je alleen toetsenbord/muis doet kun je beter gebruik maken van normale window messages... DirectInput is nogal hardware afhankelijk (je krijgt bijvoorbeeld raw scancodes ipv de virtual key codes die je bij messages krijgt)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• shreklich
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03-2025
Ik zou zeggen koop een boek of ga een handleiding op internet zoeken

eh hubhub barbatruuk (google :o )
http://www.web-con.nl/site/tutorials.php?region=14

ik heb het niet helemaal doorgezocht maar er word geprogrammeerd en anders zoek je verder op google onder "3d studio max programmeren".

Verwijderd

Ik wil niet lullig zijn maar als je nog niet zo ver bent dat je toetsen kan afvangen in C++ hoe wil je dat ooit zelfstandig zoiets doen? begin eerst rustig uit te zoeken wat je precies van plan bent, dan bijbehorende beginnerstutorials te lezen of haal boek(en) bij je plaatselijke boekenboer en studeren,lezen, proberen, falen, opnieuw proberen opnieuw lezen, bestuderen, ik heb al jaren normale programmeer ervaring, maar het is me nog nooit gelukt om zoiets als jij nu wilt voor elkaar te krijgen zonder al te veel problemen, uitgezonderd mun hele oude 3d wireframe engine in Basic hahaha maja das nie interessant gewoon studeren en zoeken en veel googlen :D sterkte man

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:47
Op vrijdag 24 mei 2002 23:31 schreef .oisyn het volgende:

[..]

neuh, zolang je alleen toetsenbord/muis doet kun je beter gebruik maken van normale window messages... DirectInput is nogal hardware afhankelijk (je krijgt bijvoorbeeld raw scancodes ipv de virtual key codes die je bij messages krijgt)
Maar kunnen de standaard window messages eig ook wel goed om met meerdere toetsen tegelijk? En die scancodes zijn ook gewoon opgeslagen als const :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op zaterdag 25 mei 2002 00:07 schreef Marcj het volgende:

[..]

Maar kunnen de standaard window messages eig ook wel goed om met meerdere toetsen tegelijk? En die scancodes zijn ook gewoon opgeslagen als const :)
uiteraard. Elke keer als je een toets indrukt dan genereert dat een WM_KEYDOWN message. En een knop loslaten is WM_KEYUP (overigens worden er ook nog WM_KEYDOWN messages gestuurd tijdens het ingedrukt houden van een knop... typematic rate en delay enzo)

dus tussen een WM_KEYDOWN en de bijbehorende WM_KEYUP is een bepaalde knop ingedrukt :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

als je een 3DSMaX model hebt en die wil je programmeren, de simpelste methode lijkt me dan echt geen C/C++. Je zegt dat je geen programeer ervaring hebt, maar wel zoiets ingewikkelts wil doen als een 3DSMaX model laten bewegen.

Dan moet je toch eens gaan denken aan de wondere wereld van Max-script, dat moet echt wel te doen zijn. Je bent hebt dan weliswaar geen eigen programma, want het draait binnen 3DSMaX, maar het is een leuk begin.

Daarna kan je gaan denken over het schrijven van een plugin, zodat je meer vrijheid hebt, maar wel alle libraries klaar hebt liggen.
Pagina: 1