Toon posts:

Mijn geluid loopt achter bij DIVX????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een film die ik op mijn schijf heb staan..Saving Private Ryan 1,026 Gig!!!

krijg ik eerst beeld en dan pas geluid zeer iritant op het begin van de film lopen ze nog vrij syngroon maar naar mate de film vorderd word het verschil tussen geluid en beeld steeds groter..

ben in bezit van het volgende systeem:
Pentium III 667
128 MB 133
ASUS P3V4X
ASUS V3800 Ultra

Moet het probleem dus niet zijn..

heb heta leen bij deze film bij andere niet .. hij heeft het wel goed gedaan..

Werk nu op Windows ME Media player7 is het meschien opgelost als ik het met PowerDVD probeer...

een of andere slimerik een idee???

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Misschien is die film wel fout gecodeerd. Daardoor lopen beeld en geluid niet syngroon.
Zoiets gaat vrij snel.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar hij heeft het wel gedaan kan het niet iets anders zijn een instelling of zo..

Verwijderd

Ik hoor steeds vaker dat er problemen met Media player7 zijn. Misschien kan je beter Mediaplayer 6.2 downloaden of even kijken naar gdivx bij http://divx.pagina.nl

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Misschien de divx codec opnieuw geinstalleerd en is de CPU slider die de kwaliteit van de divx bepaalt wel hoger gesprongen. d.w.z. dat ie probeert er een beter kwaliteit eruit te persen. Wil niet op elk systeem lukken.

Klik rechtermuisknop tijdens afspelen divx ->
eigenschappen (properties) -> geavanceerd (advanced) -> selecteer divx codec -> eigenschappen. Zie CPU slider.

Wat ook wil helpen voor de playback van divx is onder het kopje Hardware accelaration de slider op het tweede puntje van links te zetten. Scheelt echt een slok op een borrel. Vraag me niet waarom. Dit vind je overigens bij view -> options

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Heuj!

Ik heb hetzelfde probleem, wanneer ik een film capture met mijn Flyvideo98 capture kaart vanaf VHS. Ik heb nauwelijks framedrop en het geluid loopt synchroon in het begin, maar na een uur loopt het al irritant duidelijk achter. Tijdens het capturen codeer ik meteen naar DivX. Dus daar zal het wel mis gaan. Over welke instellingen hebben jullie het precies?

Verwijderd

download virtual dub.
pas daar de frame rate aan van de video. Het is even proberen maar het is wel DE manier. Zelf heb ik de blair witch ook zo geoptimaliseerd (in het begin liep het perfect maar aan het einde liep het audio gedeelte 1 sec achter. Dus probeer virtual dub

Verwijderd

Misschien is Mediaplayer 6.4 nog een optie? Die versie 7 is erg vaag dus probeer es een oude versie

Verwijderd

Het is niet ongebruikelijk dat dit gebeurd bij het maken van een DivX film. Met name met Regio 1 DVD's komt dit wel vaker voor.
Door de framerate aan te passen van de AVI kan je inderdaad dit probleem verhelpen. Ik gebruik zelf 'AviFrate'. Afhankelijk van de grootte van het verloop van beeld en geluid, pas je die dan aan. Maar soms is slecht een correctie van 0.01 frames/sec al voldoende. Dit is een kwestie van proberen en gewoon kijken of het beter of slechter wordt.

GrTnX Corleone.

Verwijderd

Jep.. thanx.. ik gebruikte al VirtualDub maar ik had die functie over het hoofd gezien. Was inderdaad de oplossing voor mij. Ik heb nu nog wel framedrop af en toe, maar 2 tot 7 drops per 2 uur is niet veel neem ik aan.
Pagina: 1