Console aansluiten op HP9000/806 E25 (Server)

Pagina: 1
Acties:

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb hier een oude HP9000 server staan, met daarin een CPU board met daarop een LAN en UPS aansluiting, en een SCSI/Printer/APMUX16 kaart met daarop die 3 poorten.
Ik weet totaal niet wat er dus op het ding staat en of ie dus wel TCP/IP oid gebruikt, dus vroeg ik me af of ik er ergens een console op aan kan sluiten, mocht er iemand hier iets van die dingen weten, dan moet die ff replyen dan geef ik wat meer info als typenummers enzo door.
Echt oud is hij toch ook weer niet volgens mij, want er zit een CD-Rom in en er zit 96 mb geheugen op (en een 3.2A voeding, ruim 700 watt dus)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik heb een 9000/855, en die heeft als console-aansluiting iets wat er uit ziet als een PS/2 keyboard of muis aansluiting. Dit is echter een seriele poort, zoals dat ook bij Sun en SGI-systemen voorkomt. Het zit bij mij op een bord met de volgende aansluitingen (van boven naar beneden) :
SCSI
console
parallel
Ethernet AUI
Ethernet BNC

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:12
http://www.openpa.net/systems/e-class.html

maar daar staat niets bij over een aparte console poort; dat zal wel poort 1 van de mux zijn... verder op die site staat ook nog de pin-out van die 6-pin mini-din console-poort. SGI en SUN hebben dus weer andere console poorten (OK, ze zijn ook rond en hebben kleine pinnetjes :))

Ik zou gokken dat het systeem zo'n 10 jaar oud is aan de CPU-snelheid te zien?

• Bigs
  • Niet online
Zo'n console aansluiting hebben de latere 9000's inderdaad wel, maar de mijne nog niet.
Ik ben er inmiddels achter dat de console op poort 0 van de mux zit, maarja ik heb dus geen ADP. Nou heb ik gehoord dat je poort 0 ook rechtstreeks van de stekker kan pakken, maarja daar heb ik nog niks over kunnen vinden.

• Bigs
  • Niet online
Op vrijdag 24 mei 2002 22:20 schreef mcdroos het volgende:
Ik zou gokken dat het systeem zo'n 10 jaar oud is aan de CPU-snelheid te zien?
Iets minder dan 10 jaar waarschijnlijk ja. Hij heeft trouwens wel 96 mb ram en er zitten 2 SCSI schijven in (weet nog niet hoe groot) en een CD-Rom + een tapedrive.