AGP-slot kapot door videokaart

Pagina: 1
Acties:

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik had van iemand een AGP videokaart gekregen om ff te testen. Het was een oude S3 8 of 4 mb. Ikke erin stoppen hij werkt gewoon, alleen geen drivers. Had hem er weer uitgehaald om te kijken wat voor type het was. Nou ik zet hem er weer in en schrik me kapot want dat ding begint te fikken en roken!! Snel weer uitgezet, bleek natuurlijk de videokaart kapot te zijn EN mijn AGP-slot. Er is een stukje gesmolten en een pinnentje is naar achtergebogen! Ook een stukje van de videokaart was zwart! Wat nou? Nieuw slot op solderen of laten solderen? Ik weet echt niet wat ik nou moet doen.. help aub..

Ik wou net morgen een nieuwe videokaart
gaan halen (Geforce 2 GTS maar 59 euro).

PS: Ik denk dat de oorzaak was, dat erin stukje (waarmee het is verbonden met het AGP-slot) is afgegaan en kortsluiting heeft veroorzaakt.

Arch Linux

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ben bang dat je een nieuw mobo moet halen :(

• jordz.
Op vrijdag 24 mei 2002 20:33 schreef Hielkej het volgende:
ben bang dat je een nieuw mobo moet halen :(
Daar heb ik echt GEEN zin in.. :( Ik heb er voor deze computer al 2 gebruikt. Eentje ligt er hier stof te vangen.

Arch Linux

Verwijderd

Optie 1: neem een PCI-videokaart
optie 2: ik denk dat je het slot nog wel kunt repareren. In ieder geval proberen. Ik heb er ook wel eens een stukje afgebroken, gewoon weer wat terugbuigen en creatief zijn.
Hoe goed zit een AGP-slot eigenlijk vast aan het moederbord? Zou je hem eraf kunnen halen en een nieuw slot erop kunnen zetten?

• jordz.
Ja ik heb nou voor even een PCI kaart.. Maar er is toch een manier om er door een winkel een heel slot uit te halen enzo een nieuwe erin te prikken? Net als je er een isa slot bij wil of geheugen.. Snap iemand wat ik bedoel?

Arch Linux

Verwijderd

Dat doet de winkel zowiezo niet en ik betwijfel of de fabriek zoiets wel doet. Je mobo wordt denk ik gewoon gerepareerd en anders gerecycled ofzo :?. Als je de zwarte plek goed kan zien, moet je die ff goed schoonmaken, anders kan je je garantie wel vergeten :).

Verwijderd

AGP SLOT solderen met de hand is niet te doen volgens mij:)

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 13:43 schreef Dannyke het volgende:
AGP SLOT solderen met de hand is niet te doen volgens mij:)
Als je een goede, niet te zware soldeerbout hebt moet dat geen probleem zijn. Het lossolderen is een ander verhaal, daar heb je dus een soldeertinzuiger bij nodig, en daar gaat wel de nodige tijd inzitten.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Je kan er naturlijk ook gelijk een Nvidia GPU op lassen, dat zou helemaal COOL zijn :o

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

[hk-mode]
PICS!!!!!!
[/hk-mode]

Ik weet zo niet wat de beschadiging is, als het meevalt kun je misschien gewoon een andere kaart erin prikken.

Hopen dat alleen de buitenkant van het agp slot naar de klote is. Als je een nieuw agp slot moet hebben moet je ben ik bang zelf gaan knoeien en ergens een kapot mobo vandaan halen om het agp slot af te slopen. Tip : vraag de webmaster van http://www.twistedhardware.net/ of ie nog iets heeft ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• jordz.
Ik heb ff een fotootje gemaakt >
http://members.lycos.nl/jordzz0/agp.jpg

Mijn oom soldeert de hele dag, het is zijn werk. Misschien kan hij er een nieuw slot opzetten. Maar ik denk dat ik het wel kan maken, maar ik heb nou geen kaartje om te testen. Die van mijn vader ga ik niet gebruiken (TNT2) want die moet studio dv-en :P

edit:

Ik heb hem al een beetje schoongemaakt, nou ziet het er niet zo erg meer uit. (foto na het schoonmaken)

Arch Linux

Verwijderd

ik zie nu toch niets meer, tzal wel weer werken zekers :)

• jordz.
Op zondag 26 mei 2002 15:20 schreef guziwuzi het volgende:
ik zie nu toch niets meer, tzal wel weer werken zekers :)
Rechts boven nog een pinnentje naar achter.. maar die kan ik wel maken .. denk ik

Arch Linux

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zondag 26 mei 2002 15:23 schreef joRDzz het volgende:

[..]

Rechts boven nog een pinnentje naar achter.. maar die kan ik wel maken .. denk ik
Een nieuw AGP slot is wel de laatste oplossing in ieder geval, eerst proberen of je het zo weer aan de gang krijgt..

Want al kan je nog zo goed solderen, een agp slot op een mobo zetten lijkt me absoluut niet makkelijk :X

Verwijderd

En een zelf gesoldeerd mobo zou ik trouwens nooit vertrouwen. Ik zou misschien zelfs DIT mobo helemaal niet meer gaan gebruiken, vanuit het oogpunt van vertrouwen. (:? Die computer hangt elke 5 minuten... hoe komt dat toch? Ik heb toch het AGP slot er ZELF OPGEZET?)

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 16:10 schreef FirePower het volgende:
En een zelf gesoldeerd mobo zou ik trouwens nooit vertrouwen. Ik zou misschien zelfs DIT mobo helemaal niet meer gaan gebruiken, vanuit het oogpunt van vertrouwen. (:? Die computer hangt elke 5 minuten... hoe komt dat toch? Ik heb toch het AGP slot er ZELF OPGEZET?)
Wat zijn we weer positief vandaag, of probeer je aan te geven dat jij absoluut niet kan solderen? De topicstarter zoekt een oplossing voor een probleem, wat jij aangeeft is totaal geen oplossing en draagt dus niets bij.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zondag 26 mei 2002 17:16 schreef aad123 het volgende:

[..]

Wat zijn we weer positief vandaag, of probeer je aan te geven dat jij absoluut niet kan solderen? De topicstarter zoekt een oplossing voor een probleem, wat jij aangeeft is totaal geen oplossing en draagt dus niets bij.
Als je er zelf een nieuw AGP slot op moet zetten ben je wel een aardig eind van huis. Als het dan gewoon nog goed werkt, ok dan. Maar ik denk dat de kans groot is dat er dan gewoon geen oplossing meer is.

Persoonlijk zou ik niet beginnen aan zelf solderen op een mobo. Dit mobo met een pci kaart gebruiken (genoegen mee nemen, server op bouwen, weet ik het) en een nieuw mobo halen...(zo duur zijn die K7S5A's niet).

Verwijderd

Tis maar een ECS k7s5a bord :) die zijn niet zo duur :)
Pagina: 1