Nieuwe GeForce -- > Monitor blijft op standby

Pagina: 1
Acties:

• If8022n2IOk1Z8
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-01-2023
Ik heb vanochtend een GeForce MX440 gekocht, maar wil maar niet werken op mijn Abit kt7a-raid bord. Mijn vorige videokaart werkt gewoon nog, dus ik heb de AGP-slot dus niet beschadigd bij het omwisselen en die nieuwe GeForce kaart werkt wel in een andere PC, dus die is ook niet stuk.

PC-boer opgebeld, die vertelde dat het eigenlijk gewoon moet werken en raadde een bios-update aan, vanmiddag gedaan, maar nog steeds niet werken. De monitor gaat gewoon niet aan, mijn gokje is dat ie niet genoeg voltage heeft.

Kan iemand helpen, ik heb de search al geprobeerd, de site van abit doorgezocht, maar weinig te vinden. Bij de search kreeg ik allemaal posts over slechte perfomance en windows-vastnaaiers, maar niets over helemaal niet werken.

AsRock 690FX Deluxe3 - AMD X4 640, 4GB PC6400 DualChannel Kingston - 1x OCZ 60GB SSD - Samsung SpinPoint 1TB

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

het is bekend dat er problemen waren met sommige geforce 2 kaarten in de kt7a of die met de geforce 4 mx ook zo is weet ik niet(tis tenslotten een veredelde geforce2) maar toen hielp het om een ander merk kaart te proberen van hetzelfde type. (ik ben van een asus v7700 naar een Gainward gf2 pro gegaan)

Dingen die toen bij sommige hielpen (lang niet iedereen) was het i/o voltage iets te verhogen (van 3,3 naar 3,4 of evt 3,45)

• If8022n2IOk1Z8
Dat kan je handmatig doen in je BIOS? Ik heb alleen nog wat dingen geprobeerd als 4x agp aan en uit zetten, videobios shadow aan/uit en meer van dat soort instellingen. Als dat niet werkt, heb je misschien nog een ander idee?

Het merk is Pinexfx, op de doos staat dat hun website achter de URL www.pinexfx.com staat, maar dan krijg ik msn autosearch voor mn neus |:(

AsRock 690FX Deluxe3 - AMD X4 640, 4GB PC6400 DualChannel Kingston - 1x OCZ 60GB SSD - Samsung SpinPoint 1TB

• If8022n2IOk1Z8
Ik heb het geprobeerd, maar op 3,6 volt werkte het niet en op 3,8 volt ook niet. Ik neem aan dat dat het probleem niet is, default settings werkte ook niet, turbo settings ook niet. Heeft iemand nog een ander idee?

Ik heb nu de nieuwste bios voor dit moederbord, 7N of zo van abit.com.tw en ik ben ten einde raad :'(

Verwijderd

Kijk even goed de aansluiting van je kabel na.
Of er geen pinnetjes verbogen zijn in de aansluiting op je kaart ed..
Ook ff checken of de kaart goed in het AGP-slot zit.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op zaterdag 25 mei 2002 00:52 schreef Redeye__ het volgende:
Ik heb het geprobeerd, maar op 3,6 volt werkte het niet en op 3,8 volt ook niet. Ik neem aan dat dat het probleem niet is, default settings werkte ook niet, turbo settings ook niet. Heeft iemand nog een ander idee?

Ik heb nu de nieuwste bios voor dit moederbord, 7N of zo van abit.com.tw en ik ben ten einde raad :'(
omruilen zeggen dat je een verrot exemplaar heeft, en vraag even een andere mee...

Verwijderd

In de BIOS setup van de KT7 serie zit bij "Integrated Peripherals" een optie "Init Display first". Je kunt AGP of PCI instellen.

Probeer die eens anders te zetten van wat er nu staat ?

(Default is geloof ik PCI)

Niet alle kaarten werken met beide instellingen.

//edit
Die setting is eigenlijk bedoeld om als je twee display kaarten hebt, te bepalen welke de Primary Display wordt.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:51

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
als die kapot is zou ik hem inruilen voor een gf4 ti4200/4400
die is niet zo veel duurder maar wel 10xxxxx sneller =)

Tweakers Discord

• If8022n2IOk1Z8
Vanmorgen had ik alles van het bord afgehaald en hij deed het, 1 voor 1 alles terugzetten, blijkt het mijn geluidskaart te zijn geweest. |:( Het maakt niet uit in welk slot ik hem zet, dan werkt ie gewoon niet. Het is een Creative PCI 128, een oudere Creative PCI 64 geeft hetzelfde resultaat.

Ligt het aan het merk, of is het te verhelpen? Of moet ik gewoon een nieuwe geluidskaart hebben?

• If8022n2IOk1Z8
Na het installeren van een SafeWay geluidskaart werkt ie als een trein. Anyway, alleen geeft GTA 3 nog steeds problemen met 'Unhandled Exception' errors

Pagina: 1