• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-02 21:31

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
hoi,

Ik zag onlangs de minidisc van jvc model xm-px3 staan voor 120 euro. Hier een linkje:
http://www.t-station.net/products/jvc_xmpx3.html

Nu vraag ik me af of dit een goede koop is?
Ik ben eigenlijk totale leek qua minidisc (van mp3 daarentegen niet :7 ) dus even een paar vraagjes...

Hoe kan je er allemaal aan muziek opzetten (via pc) ? Hoe groot is de capaciteit van een minidisc en bestaat er support voor mp3?

Alvast bedankt!

System Specs!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Als ik het goed begrijp, door de vele topics te doorbladeren dan kan je mp3 omzetten naar de minidisc (analoog, digitaal,...) door bv. aan je geluidskaart een coaxiale verbinding te maken en langt duurt het om een uur aan mp3'tjes over te zetten; moet je dan een uurtje mp3's draaien? Of kan je met zo'n dure usb - md kabel de bestanden gewoon overzetten?

System Specs!

Verwijderd

bij minidisc heb je mooi geluid (mooier dan bij mp3)

het opladen van de nummers (het eropzette) duurt evenlang als het nummer duurt (1uur muziek = 1uur opnemen)

als je een digitale optische uitgang hebt op je stereo of pc en dit ook in je MD zit dan kun je zonder kwaliteitsverlies je nummers eropzette

je kunt ook analoog je MD aansluiten oftewel gewoon een kabeltje in je bv. tv pluggen en in je minidisc en je kunt alles opnemen

geholpen???

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
dus als ik het goed begrijp kan je op geen enkele manier de bestanden in enkele minuten overzetten ( ook niet vb. door usb naar md-connector). Dit gaat wel bij de nieuwe NET-MD als ik het goed heb hé , de bestanden snel overzetten door de snellere schrijfsnelheid...

MMh dan blijft de keuze toch voor de napa mcd 380, it still rulez and can't be beaten :p

System Specs!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
Op vrijdag 24 mei 2002 21:23 schreef The.Force het volgende:
dus als ik het goed begrijp kan je op geen enkele manier de bestanden in enkele minuten overzetten ( ook niet vb. door usb naar md-connector). Dit gaat wel bij de nieuwe NET-MD als ik het goed heb hé , de bestanden snel overzetten door de snellere schrijfsnelheid...

MMh dan blijft de keuze toch voor de napa mcd 380, it still rulez and can't be beaten :p
Behalve in batterijgebruik, formaat, geluidskwaliteit en de kosten van geheugen uitbereidingen

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
qua batterijgebruik heb je gelijk, maar het formaat scheelt echt niet zoveel en je kan eveneens cd kwaliteit aan mp3 hebben hoor...

Daarbij ga je met je laatste stelling compleet de mist in, de napa hoeft geen geheugenuitbreidingen maar lust lekker kleine cd'tjes :p

System Specs!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
Op zaterdag 25 mei 2002 12:22 schreef The.Force het volgende:
qua batterijgebruik heb je gelijk, maar het formaat scheelt echt niet zoveel en je kan eveneens cd kwaliteit aan mp3 hebben hoor...

Daarbij ga je met je laatste stelling compleet de mist in, de napa hoeft geen geheugenuitbreidingen maar lust lekker kleine cd'tjes :p
MD's zijn cheaper :D En het formaat IS kleiner... voorbeeld van de MZ-N707 (NetMD speler) 81x27.7x74.4mm das kleiner als de Napa380 die 100X100X3 is (zoiets kan ik me herinneren uit het eerste Napa 380 topic)

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 16:08

_WgV_

It's a magical world!

Volgens mij is die jvc alleen een speler en geen recorder dus je heb er neit zo veel aan behalve als je al een recorder hebt of die tegelijk erbij koopt

[edit]
Als je vooral mp3tjes wil opnemen moet je voor netMD gaan voor meer info www.mdcenter.nl en www.mindisc.org

#StopBurningStuff

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:39

Aidix

Geluidspietlut

JVC heeft recorders en players, maar het betreft hier players.
Als je vaak MP3 luistert moet je geen NetMD kopen maar een MP3 player of een gewone MDLP recorder.

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 16:08

_WgV_

It's a magical world!

Leg mij eens uit waarom geen netmd? Ik heb het zelf niet en ik vind het behoorlijk irritant dat je of manual je trackmarks in moet voegen of 2 seconden pauze (wat eigenlijk toch bez lang is) tussen elk nummer hebben en het titels invoeren via pc is helemaal top!!!

[edit]
en ik bedoel dat die md van jvc niet kan opnemen ik heb er zelf 1 van jvc gehad die dat wel kon dus.

#StopBurningStuff

Verwijderd

de unit van JVC waar je het over hebt kan niet opnemen BTW.

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:39

Aidix

Geluidspietlut

Omdat je geluid zuigt nadat het is overgezet via NetMD. Het klinkt heel uitgesmeerd, net als die 128kbit MP3's van vroeger. Het 'slist' dus vrij erg.
Op zondag 09 juni 2002 21:26 schreef Cookiemonstar het volgende:
Leg mij eens uit waarom geen netmd? Ik heb het zelf niet en ik vind het behoorlijk irritant dat je of manual je trackmarks in moet voegen of 2 seconden pauze (wat eigenlijk toch bez lang is) tussen elk nummer hebben en het titels invoeren via pc is helemaal top!!!

[edit]
en ik bedoel dat die md van jvc niet kan opnemen ik heb er zelf 1 van jvc gehad die dat wel kon dus.

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

sony heeft een md die je op je ubs aan kan sluiten ..

je krijg er een programmatje bij waar je je mp3z in probt ... en die zet ze dan om en gooit ze zo naar je md toe ... en als je LP4 gebruikt (dat is dat er 4x zoveel op 1 md past ....) ken ie dan schrijven met 32 speed :9~

hij is gewoon zooo gaaf

* hplos.nl heeft 'm al besteld :) :)

pc | server | laptop | pda

Pagina: 1