Toon posts:

videokaart flashen mislukt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus fout gegaan met het flashen van mij hercules 8500le, monitor wil namelijk niet meer aan. Nu zit die nog wel in agp poort, maar heb beeld via een pci videokaart, pci is nu als primary videokaart in de bios van moederbord ingesteld.

Ik heb in dos met atiflash geklooid,
"atiflash -i" -> er wordt een ati kaart herkend op adapter 0
"atiflash -p 0 savebios.bin" -> het weigert bios er in te flashen

mijn vraag is nu, zijn er nog andere alternatieve, handmatige manieren om bios van een ATI radeon te flashen?

Verwijderd

Topicstarter
slotje, is al gelukt :)

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Op vrijdag 24 mei 2002 22:24 schreef Prikkeldraad het volgende:
slotje, is al gelukt :)
Hoe dan :?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Topicstarter
met flashrom
bios was namelijk gelocked

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:37

MazeWing

The plot thickens...

met flashrom
bios was namelijk gelocked
Raar, kon je 'm met flashrom gewoon flashen?
Zo ja dan zet ik flashrom ook ff op m'n site.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Verwijderd

Ik krijg mijn Jetway radeon 7500 ook alleen maar met flashrom geflasht,met atiflash kan ik wel saven maar niet flashen dan krijg ik een melding van DOS4GW over write protect vervolgens de melding ''ERROR''press F1.

Met flashrom ging het wel in een keer goed.

Verwijderd

Kijk als ik dut nu eerder had geweten zat ik nu niet met een probleem. Want ik heb alleen maar agp kaarten in de buurt. Moet ik morgen maar weer eens rond gaan vragen wie een pci kaartje heeft liggen.

Verwijderd

Jepz gelukt. Hij geeft alleen nu aan dat ik een AIW 7500 heb. Ik zal voor de geinteresseerden wel ff een nieuwe bios maken want van de AIW bios klopt niks. hij geeft sdram aan de mhz-en kloppen ook niet. Core 250 ram 166. Ik zal de getweakte bios daarna ff uploaden. Let op dit is dan wel voor 7500Le versies.
Pagina: 1