Stop chasing the dream, you're already living it
Ik weet niet wat de beste resulataten gaat geven. Ik denk dat je het het beste zelf uit kunt proberen.
Verwijderd
Wat is het nu van 2 videokaarten koppelen?
Voor de rest een prima kaartje die banshee.. helaas is de mijne overleden...
Voor de rest een prima kaartje die banshee.. helaas is de mijne overleden...
Ja zit wat in inderdaad!Op vrijdag 24 mei 2002 19:49 schreef SH007 het volgende:
Ik weet niet wat de beste resulataten gaat geven. Ik denk dat je het het beste zelf uit kunt proberen.
Meestal is de Voodoo 2 sneller door twee texture units. Maar de Banshee kan sneller zijn als een spel maar een texture unit gebruikt of die 4 mb extra nodig heeft.
maar kan ik die voodoo ook gewoon naast die banshee proppen voor optimaal resultaat zeg maar...Op vrijdag 24 mei 2002 19:52 schreef OlafvdSpek het volgende:
Meestal is de Voodoo 2 sneller door twee texture units. Maar de Banshee kan sneller zijn als een spel maar een texture unit gebruikt of die 4 mb extra nodig heeft.
Nee, banshee en voodoo2 naast elkaar gaat volgens mij niet werken.
Denk niet dat je per spel kan selecteren welke te gebruiken.
nee dat je niet per spel kan selecteren is waar, maar die voodooII is toch een add-on kaart?Op vrijdag 24 mei 2002 19:56 schreef kwtemp het volgende:
Nee, banshee en voodoo2 naast elkaar gaat volgens mij niet werken.
Als je een spel start, zal ie of de voodoo banshee pakken, of de voodoo II, niet beide. Helaas kan je ze niet in SLI zetten 
Tis dat de Voodoo Banshee al een hele goede 2D kwaliteit heeft, anders zou ik die G200 er samen met die Voodoo II inzetten.
Tis dat de Voodoo Banshee al een hele goede 2D kwaliteit heeft, anders zou ik die G200 er samen met die Voodoo II inzetten.
snappen jullie het niet ? hoe oud zijn jullie eigenlijk? de voodooII is een add-on kaart, je moet je videokaart doorlussen naar de voodooII en die gaat dan naar je monitor. De voodooII kan niet zonder "gewone" videokaart. dan doet ie niets.
Die voodooII en matrox is dat sneller dan alleen die banshee, of is het verschil niet rendabel??[b]Op vrijdag 24 mei 2002 20:26 schreef _JGC_ het
Zoals hierboven zei ik al dat het een add-on kaart is, maar is het prestatie verschil "zichtbaar" als ik die voodooII naast die banshee zet?Op vrijdag 24 mei 2002 20:30 schreef bartvdl het volgende:
snappen jullie het niet ? hoe oud zijn jullie eigenlijk? de voodooII is een add-on kaart, je moet je videokaart doorlussen naar de voodooII en die gaat dan naar je monitor. De voodooII kan niet zonder "gewone" videokaart. dan doet ie niets.
Laten we ze eens naast elkaar zetten:
Voodoo II:
12MB
max 800x600x16
2 texture units
90MHz clockspeed
Voodoo Banshee:
16MB
max 1024x768 (of wou ie nog hoger?)
1 texture unit
100MHz clockspeed
2D lekker scherp
Matrox G200:
8MB neem ik aan
3D is het een prutsing
2D haalt ie met gemak een Geforce in
2D lekker scherp
Heb je de keuze: Voodoo II naast G200, of Voodoo Banshee alleen.
eerste keuze: 2D en 3D goed.
2e keuze: goede 2D, iets mindere 3D, hogere resolutie, veel ruimte nodig in je systeem, beetje beeldkwaliteitsverlies door doorluskabel (diamond valt mee, Trust is een ramp)
Voodoo II:
12MB
max 800x600x16
2 texture units
90MHz clockspeed
Voodoo Banshee:
16MB
1 texture unit
100MHz clockspeed
2D lekker scherp
Matrox G200:
8MB neem ik aan
3D is het een prutsing
2D lekker scherp
2e keuze: goede 2D, iets mindere 3D, hogere resolutie, veel ruimte nodig in je systeem, beetje beeldkwaliteitsverlies door doorluskabel (diamond valt mee, Trust is een ramp)
Ja dat weet ik,maar dat was niet wat ik wou zeggen. Ik wou alleen iedereen duidelijk maken dat er niets te kiezen valt ofzo als je een banshee en een vodooII langs elaar zet. Het was voor de mensen die het niet begrepen....nu weerOp vrijdag 24 mei 2002 20:34 schreef Qosmic het volgende:
[..]
Zoals hierboven zei ik al dat het een add-on kaart is, maar is het prestatie verschil "zichtbaar" als ik die voodooII naast die banshee zet?
Ik doe geen spellen 
(Dit is gewoon wat ik kan instellen in windows)
Het lijkt mij dat die benshee zowieso de beste keus is.
Voor de 2d hoef je de matrox niet te nemen.
Voor de 3d maakt er erg weinig uit.
3Dfx rules!!
(Dit is gewoon wat ik kan instellen in windows)
Het lijkt mij dat die benshee zowieso de beste keus is.
Voor de 2d hoef je de matrox niet te nemen.
Voor de 3d maakt er erg weinig uit.
3Dfx rules!!
volgens mij niet, ik d8 dat ik niet hoger dan 1024x768 kon draaien(in 3D) met m'n voodoo banshee(is nu helaas overledenOp vrijdag 24 mei 2002 21:11 schreef _JGC_ het volgende:
Jesse: ook in 3D?
In alleen 2D kon ik ook met gemak 1600x1200 draaien.
Denk het wel, hij heeft unified memory. Maar de snelheid zal natuurlijk niet hoog zijn dan.Op vrijdag 24 mei 2002 21:11 schreef _JGC_ het volgende:
Jesse: ook in 3D?
Volgens mij wel hoor, je kunt er direct een monitor op aansluiten en dan via de monitor switchen (als die twee ingangen heeft) zodat je geen kwaliteitsverlies hebt.Op vrijdag 24 mei 2002 20:30 schreef bartvdl het volgende:
Verwijderd
/offtopicOp vrijdag 24 mei 2002 19:47 schreef Qosmic het volgende:
.....
Hoe oud is die kaart? Ik heb zelf nl. ook zo'n banshee gehad en die is na 3 jaar overleden. Heb toen diamond gebeld (ondertussen allang sonic blue) maar er blijkt dus 5 jaar (!) garantie op te zitten, en ik kreeg er een viper 2 met 16 mb en tvout voor terug
/offtopic
weet je wel niet wat het kost om hem op te sturen? Ik heb de mijne gewoon in de vuilnisbak gegooit 1œ jaar geleden.Op zaterdag 25 mei 2002 15:04 schreef TVL het volgende:
[..]
/offtopic
Hoe oud is die kaart? Ik heb zelf nl. ook zo'n banshee gehad en die is na 3 jaar overleden. Heb toen diamond gebeld (ondertussen allang sonic blue) maar er blijkt dus 5 jaar (!) garantie op te zitten, en ik kreeg er een viper 2 met 16 mb en tvout voor terugzwaar relakst dacht ik zo.
/offtopic
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
1. Viper2 is alleen in 32MB uitgebrachtOp zaterdag 25 mei 2002 15:04 schreef TVL het volgende:
[..]
/offtopic
Hoe oud is die kaart? Ik heb zelf nl. ook zo'n banshee gehad en die is na 3 jaar overleden. Heb toen diamond gebeld (ondertussen allang sonic blue) maar er blijkt dus 5 jaar (!) garantie op te zitten, en ik kreeg er een viper 2 met 16 mb en tvout voor terugzwaar relakst dacht ik zo.
/offtopic
2. Viper2 is niet rielekst
3. Viper2 is slomer dan een Voodoo Banshee in Win2K
Verwijderd
Dat kost 10 piek, da's niks, daar koop je geen nieuwe videokaart voor, dus vind ik wel de moeite waard om op te sturen.Op zaterdag 25 mei 2002 17:58 schreef bombadil het volgende:
[..]
weet je wel niet wat het kost om hem op te sturen? Ik heb de mijne gewoon in de vuilnisbak gegooit 1œ jaar geleden.
Klopt ja, sorry het was 32 Mb, die banshee was 16 Mb en was er in een AGP en PCI uitvoering en had geen tvout. Ik had de pci uitvoering en kreeg die Viper2 met 32 Mb en tvout ervoor terug, dat vind ik zelf wel relakst, draai hem nu in me oude bak onder 2k en heb er geen enkel probleem meeOp zaterdag 25 mei 2002 18:18 schreef _JGC_ het volgende:
[..]
1. Viper2 is alleen in 32MB uitgebracht
2. Viper2 is niet rielekst
3. Viper2 is slomer dan een Voodoo Banshee in Win2K
http://www.realtimesoft.com/multimon/articles/voodoo2/Op vrijdag 24 mei 2002 20:30 schreef bartvdl het volgende:
Verwijderd
bij mij loopt mijn voodoo 2 op 1024 x nogwat in nsf 3Op vrijdag 24 mei 2002 20:39 schreef _JGC_ het volgende:
Laten we ze eens naast elkaar zetten:
Voodoo II:
12MB
max 800x600x16
2 texture units
90MHz clockspeed
Voodoo Banshee:
16MB
1 texture unit
100MHz clockspeed
2D lekker scherp
Matrox G200:
8MB neem ik aan
3D is het een prutsing
2D lekker scherp
en in unreal ik zou de voodoo en de banshee naast elkaar erin douwen de meeste spellen kun je kiezen welke kaart je pakt.
Pagina: 1