Toon posts:

Overclocken ligt niet alleen aan temp ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je een cpu gaat overklokken en hij wilt niet meer verder, ligt het dan altijd aan de temp ? of aan de cpu of mainboard..

ik heb namelijk een ABIT-BE6-II en een celeron 800@920 draaien...

vroeger kwam ik nog tot 1000mhz en nu met een HDD erbij kom ik nog maar tot 920... de vcore verhogen heeft ook geen zin

de temps:
idle: 29
stressie: 35

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 19:31 schreef TheHeLLFiRe het volgende:
Als je een cpu gaat overklokken en hij wilt niet meer verder, ligt het dan altijd aan de temp ? of aan de cpu of mainboard..
kan, maar het kan ook dat je geheugen het niet meer trekt

Verwijderd

Hoe draaide jij dan een comp. zonder HDD? :?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Je kan ook je voltage verhogen, dan kan je meestal verder overclocken alleen wordt de proc dan wel warmer.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik duwde er een 3e HDD BIJ!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:41

Smarron

The bend

Op vrijdag 24 mei 2002 19:35 schreef TheHeLLFiRe het volgende:
Dan is het misschien je voeding die het niet meer trekt ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

mja vind ik ook raar, het ligt toch bijna nooit aan de temp :/ mijne draait op 35 c en wil gewoon niet verder, kan eigenlijk van alles zijn, of niet?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14

Epsilon

Op vrijdag 24 mei 2002 19:40 schreef MasterOverdrive het volgende:
mja vind ik ook raar, het ligt toch bijna nooit aan de temp :/ mijne draait op 35 c en wil gewoon niet verder, kan eigenlijk van alles zijn, of niet?
35 graden is zowieso niet warm, maar een proc kan gewoon niet verder op een gegeven moment, en anders is het geheugen of de pci kaarten in het geval van hoge fsb's het probleem.

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op vrijdag 24 mei 2002 19:40 schreef MasterOverdrive het volgende:
als ie onder de 40 graden niet wil opstarten, dan heb je te weinig voltage, of een mobo (voeding) die niet meer zoveel kan opbrengen (door veel zooi in je kast)

als het voltage max staat, moet je een voltage mod doen, maar dan gaat je garantie eraan, want je moet solderen
en als je te weinig voeding hebt, moet die eerst hoger
(300W is goed voor AMD)

ik krijg em ook niet hoger dan 1564 met bios instellingen en niet hoger dan 1600 met jumper instellingen (dan gaat er minder verloren) dat ligt aan het voltage

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 14:52
Zie je al die pinnetjes aan je proc.? Stel je voor:

Normaal:

Pin 1 stuurt een signaaltje,
Pin 2 stuurt een signaaltje,
Mobo ontvangt signaaltje pin 1,
Mobo ontvangt signaaltje pin 2,

Over het maximum:

Pin 1 stuurt een signaaltje,
Pin 2 stuurt een signaaltje,
Mobo ontvangt signaaltje pin 2,
Mobo ontvangt signaaltje pin 1,

Dan "snapt" het mobo het ook niet meer, je kunt het het best gewoon zien als signalen die elkaar in gaan halen, hoe koud dat ding ook is.

http://twitter.com/randalpeelen

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
Op vrijdag 24 mei 2002 19:45 schreef epsilon het volgende:

[..]

35 graden is zowieso niet warm, maar een proc kan gewoon niet verder op een gegeven moment, en anders is het geheugen of de pci kaarten in het geval van hoge fsb's het probleem.
Precies dat is het grootste probleem. Je PCI bus of geheugen trekt het niet meer.

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Ja lol je pci bus of je geheugen trekt het niet meer, en je viedeokaart houdt er dan mee op :(

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 19:35 schreef TheHeLLFiRe het volgende:
Je schreef in de originele post "nu met een HDD erbij", dan klinkt het alsof je er eerst geen had. ;)

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 14:21

paradoXical

The ParadoX

Had een Celeron 600 gekocht dan, ik krijg die met een Abit-BE-6 II op 903 MHZ >:)

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Verwijderd

Het ligt gewoon aan z'n HDD en/of HPT controler.
jullie kunnen toch ook lezen dat ie het eerst wel deed op 1000
dus je geheugen zal het niet zijn, het is een BX bord dus je PCI bus krijgt de voledige overklock voor z'n kiezen en zo ook je HDDs, haal die disk er eens uit en kijk of ie dan wel weer op 1000 draait
Pagina: 1