[linux] waar zit de ctrl-alt-del?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 10:35

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
En dat bedoel ik niet grappig. Ik heb dus een probleem. Ondertussen ben ik nog steeds vrij linux-noob, maar weer een nieuw probleem. Als ik XMMS probeer op te starten (als gebruiker maar ook als root) zie je dat hij een tijdje blijft hangen in de taakbalk (als ik zo oneerbiedig mag zijn om het KDE-balkje zo te noemen), maar verder niets doet. Na ongeveer 30 seconden verdwijnt hij en lijkt er niets gebeurd. Hoe dan ook: mijn XMMS doet het niet meer!! What to do?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Open een xterm, type
code:
1
ps aux | grep xxms

in. Je ziet nu het proces van xmms. De twee kolom in het pid (process-id). Type nu
code:
1
kill -9 <pid>

Welkom bij een echt OS >:)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Yay! nog een nieuwe linuxgebruiker :)

Je xmms start niet goed, en KDE is zo slim om 30 seconden lang een zandlopertje te laten draaien in het door jou genoemde KDE-balkje (wat ook zo heet: een KDE Takenbalk). Om te kijken waar bij jou het probleem zit: Open een Konsole, tik dan gewoon in "xmms", kijk vervolgens naar de vreemde meldingen die je krijgt en post die hier, of probeer je er iets bij voor te stellen en los het zelf op.

Verwijderd

Alternatief: xkill starten en klikken op applicatie die hangt.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Hmm.. dat weet ik zelfs.. :D

Dit topic is gesloten.