Toon posts:

[flash]Shoot em up

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe maak ik in flash een shoot em up spelletje?

Ik heb de achtergrond al gemaakt, en het muispijltje als mikpuntje gemaakt, maar verder weet ik het niet.

Voor de leken: Als een poppetje achter een heuveltje oppopt, en je raak schiet, dan ontploft hij gaat hij weg, en dan krijg +10 punten krijgt....

graag zou ik over het een en ander wat ideen krijgen hoe ik het het beste aanpak...

Verwijderd

Dat lijkt me uiterst simpel als je als target een moviclip neemt, met een click event eraan gekoppeld?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 19:08 schreef Cheatah het volgende:
Dat lijkt me uiterst simpel als je als target een moviclip neemt, met een click event eraan gekoppeld?
Ja, erg simpel, en hoe kan ik dan als beste die puntentelling doen?

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op vrijdag 24 mei 2002 18:57 schreef Geqxon het volgende:
Hoe maak ik in flash een shoot em up spelletje?

Ik heb de achtergrond al gemaakt, en het muispijltje als mikpuntje gemaakt, maar verder weet ik het niet.

Voor de leken: Als een poppetje achter een heuveltje oppopt, en je raak schiet, dan ontploft hij gaat hij weg, en dan krijg +10 punten krijgt....

graag zou ik over het een en ander wat ideen krijgen hoe ik het het beste aanpak...
Dit ruikt alsof je met je voeten op tafel gaat zitten wachten tot anderen alles voor je bedenken. (geen kritiek op je persoonlijke voethygiene hoor)
Dat is niet de bedoeling
Ik zou zeggen probeer het eerst ns zelf.

Als je geen idee het hoe het moet dan zou ik toch wat tutorials zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 19:14 schreef DeLaVega het volgende:

[..]

Dit ruikt alsof je met je voeten op tafel gaat zitten wachten tot anderen alles voor je bedenken. (geen kritiek op je persoonlijke voethygiene hoor)
Dat is niet de bedoeling
Ik zou zeggen probeer het eerst ns zelf.

Als je geen idee het hoe het moet dan zou ik toch wat tutorials zoeken.
Ik krijg geen tutorials gevonden.

Ik heb nu de volgende optie, maar die werkt niet: in de movie clip de optie stop bakken, als je op het poppetje klikt play doen, maar ik kan niet op het poppetje klikken :(

Verwijderd

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

http://home.cable4u.nl/~tamae-s/shoot/

Alleen nooit afgemaakt...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 16:13

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

www.flashkit.com

hebben ze ook allerlei fla's enzo die je kan bekijken. Pak je er nog wat boeken bij en hoppa lekker 'researchen'. Heb ik ook gedaan. Duurt ff maar dan heb je het wel helemaal zelf gedaan :)

Verwijderd

Als je niet kunt bedenken hoe je zoiets moet maken, waarom begin je er dan aan?
Hoe je een puntentelling bijhoudt moet ook bij je basisgereedschap zitten. Dat is gewoon standaard kennis van een willekeurige programmeertaal.

Ga eerst eens wat tutorials doen voordat je zelf ergens aan begint, je bent er duidelijk nog niet aan toe.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.