Toon posts:

Duitse shops nemen pricewatch over?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet (ja ik utfs! :)) dat dit eerder besproken is maar het valt me op dat er steeds meer (vooral duitse) shops in de pricewatch komen te staan. Kijk ik bij digitale camera's b.v. dan is de helft van de eerste 10 entries een duitse zaak (niet dat ik iets tegen duitsers heb). Dit verschijnsel lijkt wel rubriekafhankelijk te zijn.

Een aankruisvakje in de pricewatch met 'uitsluitend in nederland gevestigde bedrijven weergeven' of een sortering per land zou bijzonder welkom zijn.

Ik ben het er mee eens dat het voor de prijzen die de nederlandse shops hanteren wel goed is dat er wat 'concurrentie' ontstaat op deze manier, maar helemaal eerlijk is dat ook niet als de btw in duitsland lager is.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tja.. EU, Euro, de grenzen vervagen.. misschien zijn vlaggetjes ofzo wel makkelijk, dat je snel kunt zien in welk land een winkel zit. Een filter zou zonde zijn, want je kunt dan best aardige prijsverschillen mislopen.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-03 17:22

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hier komt een filter voor in de nieuwe layout.

Verwijderd

Komt er een filter zodat we het land kunnen selecteren? Ik wil namelijk de goedkoopste prijzen zien per land.

Dat de duitse prijzen erbij komen is alleen maar voordelig, omdat mensen en bedrijven kunnen zien dat er concurerende prijzen te vinden zijn.

Als de bedrijven ook in de pricewatch kijken, dan kunnen ze wel eens besluiten om hun prijzen ook wat te verlagen.

Indien je alleen je zicht instelt op Nederland, dan kan ik dat begrijpen. Het zou eenvoudig zijn om bijv. (Dtl) achter de shop te zetten, als opgegeven is dat het een shop uit Duitsland betreft.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-03 17:22

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er komt een filter voor de landen afzonderlijk, alle eurolanden en alle landen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 21:32 schreef J.A.M.F. het volgende:
Komt er een filter zodat we het land kunnen selecteren? Ik wil namelijk de goedkoopste prijzen zien per land.
Aan de andere kant vraag ik me af hoe ver je hiermee moet gaan. Zo kun je bij wijze van spreken wel prijzen uit de VS, Japan enz. opnemen maar daar word je echt niet vrolijk van. Die liggen dan wel fors lager dan hier, maar als je de invoerrechten enz. moet betalen zal het ook wel weer geen bal uitmaken. En hoe gaat het dan weer met je garantie enz...
Persoonlijk zou ik wel willen zien hoe de prijzen in de ons omringende landen liggen. Stel dat er in Luik een shop is met de digicam die ik wil voor een heeeel lekker prijsje..... :)

• Haywire
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12-2025

Haywire

Het door Femme voorgestelde filter lijkt mij de ideale oplossing. Ben je bang buitenlandse aanbiedingen mis te lopen, dan gebruik je het toch niet? Zelf ben ik niet zo happig op bestellen in het buitenland. Alleen in mijn Engels heb ik genoeg vertrouwen om problemen over de telefoon op te lossen. Anders wil ik liever gewoon Nederlands kunnen spreken. Ik heb nu een paar dingen online besteld, maar in zeker de helft van de gevallen is het nodig geweest om te bellen met de leverancier, ik ben zelfs een keer langsgegaan om iets om te ruilen. Ik bestel dus liever alleen in Nederland.

Zo heeft ieder z'n eigen voorkeuren, dus een filter is gewoon ideaal.

Verwijderd

Als je dicht bij de grens woont en hebt misschien een adres in Duitsland, waar je spulletjes kunt laten bezorgen, dan is dat een zeer interessante optie.
Pagina: 1