Toon posts:

[Debian] beter als [RedHat]?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben iemand die redhat gebruikte als m'n webserver/ftp/telnet/mysql/sql enzovoort. Maar heb constant problemen wat kleine probleemjes.
Nu is mij aangeradendat als ik een server wil installeren dat ik het best Debian kan gebruiken. Nu heb ik redhat weer verknalt. Maar voordat ik opnieuw wil installeren wil ik weten of Debian inderdaadt veel beter is.

Kan iemand me vertellen wat beter is?

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 20:31
lees FAQ

edit:

slotje ???

Verwijderd

Redhat is gewoon wat gebruiksvriendelijker en makkelijker in te stellen. Debian is veel lastiger en zal je waarschijnlijk meer tijd kosten, het is echter over het algemeen wel sneller en stabieler dan distro's als Redhat.

Maar in de FAQ staat het veel uitgebreider, ga dat dus maar ff lezen

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

[spam]slackware[/spam]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 18:35 schreef PipoDeClown het volgende:
slackware
en... waarom?

Verwijderd

"Een distributie is slechts zo goed als dat de beheerder er mee om kan gaan"

En de rest mag je dus in de FAQ lezen. :P.

Verwijderd

Topicstarter
s
Op vrijdag 24 mei 2002 18:30 schreef NeOTheMaTriXM het volgende:
lees FAQ
had de FAQ over het hoofd gezien..

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 20:31
Op vrijdag 24 mei 2002 18:37 schreef Flyer17 het volgende:
s
[..]

had de FAQ over het hoofd gezien..
kan gebeuren :)

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:07

MadEgg

Tux is lievvv

Da's knap dom dan ;)

Tja

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:28
Debian is in het begin moeilijker, omdat je lekker zelf de hele installatie door een termcap interface mag loodsen, maar als je de boel eenmaal lekker hebt draaien, wil je nooit meer anders dan Debians packagemanager "apt-get".
Als je voor Debian gaat: verkijk je niet op stable, testing, unstable: unstale is een rommeldistro, niet lekker voor servers, maar heerlijk voor mensen die graag willen rommelen (zoals ik :) ). testing is dus de tussendistro waar alles redelijk getest in komt, heeft weinig problemen. Stable is de distro die zo stabiel mogelijk wordt gehouden. Dit houdt vaak in dat je oude software krijgt, aangezien dat stabiel is bewezen (voorbeeld: geen KDE, geen XFree86-4.1.0 maar XFree86 3.3, etc)
Voor een server kan ik je gewoon Debian Woody/testing aanraden, je zult er geen spijt van krijgen.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ja... uhm.. FAQ dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.