[iMac] CD-ROM speler

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb hier een defecte iMac liggen waar nix meer mee te beginnen is, de hd is er al uit. Het geheugen ook, nu nog de CD-ROM speler.

Hij is nu los, maar nu zit ik me hevig af te vragen wat voor aansluiting dat ding nou heeft. Gewoon IDE is het niet.
Er zat een zeer kort kabeltje (50 pins) aan, die meteen op het moederbord ging, maar er zat ook nog een soort aftakking aan (deze is 40 pins). Een stroomaansluiting zit niet op de drive.

Het kabeltje wat eraan zat zag er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Nou is mijn vraag, wat kan ik hiermee op een gewone pc? Of kan ik de drive beter meteen wegflikkeren?

Alvast bedankt.

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06-2025
Apple maakt gebruik van SCSI, dus waarschijnlijk is het een scsi cdromspeler. Er zijn verschillende soorten scsi kabels, waaronder dus die 50 pins van jou. Ik denk dat je er in principe niet zo veel aan hebt om dat ding in een pc in te bouwen, maar het moet vast wel mogelijk zijn :)

• Timmert
  • Niet online
Op vrijdag 24 mei 2002 18:48 schreef Kauwgomballen het volgende:
Apple maakt gebruik van SCSI, dus waarschijnlijk is het een scsi cdromspeler. Er zijn verschillende soorten scsi kabels, waaronder dus die 50 pins van jou. Ik denk dat je er in principe niet zo veel aan hebt om dat ding in een pc in te bouwen, maar het moet vast wel mogelijk zijn :)
Dat is het dus juist, ik heb de ballen verstand van SCSI... Is het altijd zo dat SCSI apparaten geen voedingsaansluiting hebben? Gaat dit via de SCSI-kabel?

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 18:48 schreef Kauwgomballen het volgende:
Apple maakt al een lange tijd niet meer gebruik van SCSI.

In de I-Mac's zitten IDE-HD's en -cdromspelers.
De cdromspeler zal wel een speciale Apple-aansluiting hebben.

• Timmert
  • Niet online
Op vrijdag 24 mei 2002 21:44 schreef OetelDonk het volgende:

[..]

Apple maakt al een lange tijd niet meer gebruik van SCSI.

In de I-Mac's zitten IDE-HD's en -cdromspelers.
De cdromspeler zal wel een speciale Apple-aansluiting hebben.
Oke, zit wat in :)

Iemand een idee of hier converters voor te krijgen zijn, en zo ja, waar :?

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 10:16 schreef tborgdorff het volgende:

[..]

Oke, zit wat in :)

Iemand een idee of hier converters voor te krijgen zijn, en zo ja, waar :?
Je zou naar een Macdealer (zie Gouden Gids)kunnen bellen.
Die zullen wel weten of zoiets bestaat.

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 14:30
Is het een slotloading iMac of de oude serie met het traytje wat je er uit moet trekken?

Deze laatste (oude) serie bevatten notebook cd-romspelers. Deze zou je wel in een PC notebook kunnen gebruiken of zo...

Als het een slotloading drive is kan je dan even het merk en modelnummer posten, dan weten we misschien meer.

• Timmert
  • Niet online
Op zaterdag 25 mei 2002 13:34 schreef Zakalwe het volgende:
Is het een slotloading iMac of de oude serie met het traytje wat je er uit moet trekken?

Deze laatste (oude) serie bevatten notebook cd-romspelers. Deze zou je wel in een PC notebook kunnen gebruiken of zo...

Als het een slotloading drive is kan je dan even het merk en modelnummer posten, dan weten we misschien meer.
Zo oud is ie niet (komt uit een G3-350), en het is een slot-loading exemplaar.

Dit staat erop:

Merk: Apple Computer Inc.
*DU9480CYTH11A*
24XCD ATAPI 678T0189

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06-2025
ik heb ooit voor school een opdraht moeten doen; een compu uit elkaar schroeven, en van bepaalde (bejaarde) dingen info zien te vinden. gewoon die nummers in google intypen, en dan kom je meestal al een heel eind. suc6 ermee!
Pagina: 1