XP Sharing problem again :(

Pagina: 1
Acties:

• Eagleboy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11-2009
Vandaag aan het kloten geweest met sharing van 4 pc's met win XP PRO. Het probleem is dat ik wel kan sharen maar dat het me niet lukt om te bepalen welke pc/gebruiker gebruik mag maken van de sharing en welke niet. Zeg maar alles of niets.

Ik heb al wel de "use simple file sharing" uit gezet.
Ook heb ik de gebruiker van pc2 aangemaakt als user op pc1. Vervolgens op pc1 map geshared en gebruiker rechten gegeven. Toch mag ik er dan niet in.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit wel goed voor elkaar krijg? Ik weet dat er al een hoop over file sharing geschreven is, maar ik kon er toch nog niet mijn antwoord vinden.

Ciao Rick

Verwijderd

euuh... Misschien zit je op Fat32 te rommelen? als dat zo is, dan gaat dat idd niet. converteren naar ntfs die hap.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:01
Op vrijdag 24 mei 2002 18:30 schreef DeLuke het volgende:
euuh... Misschien zit je op Fat32 te rommelen? als dat zo is, dan gaat dat idd niet. converteren naar ntfs die hap.
nah.
dat heeft geen invloed op de sharing-policies.. alleen tot de fysieke access van de map.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=19]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:22

mutsje

Certified Prutser

Ik zou fijn je fat32 een lekker converteren naar NTFS dan kun je op een betere manier je share - en filerechten zetten. fat32 sucks sowieso want is klotuh beveiligt

cheers

• Eagleboy
Alles is NTFS, dus dat kan niet het probleem zijn

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:01
ik kan ook gaan flamen |:(
"NTFS sucks sowieso want ik kan het niet lezen vanaf een bootflop" etc blaatblaat :{

Als je in je sharing policies een map op read-only zet dan moet dat gewoon werken geen gerotzooi, of die schijf nou NTFS is of niet. Dus imho is dit een beetje offtopic. nofi

On topic: wat voor melding krijg je eigenlijk als je naar die map probeert te connecten :?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Eagleboy
Krijg gewoon een acces denied. Maar als ik bij de sharing "everybody" toevoeg kan ik er wel in. |:( Maarja om nu alle medewerkers met de baas mee te laten kijken lijkt me niet nodig. Iemand een hoe ik dit wel netjes kan regelen?? Zoals ik al schreef heb ik al wel "use simple filesharing" uit gezet.

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Een extra security groep aanmaken waarin je de user-namen van gebruikers zet die mogen rondneuzen op je XPro-bak.
Je definiëert dus de namen waarmee je collega's zichzelf aanmelden. Die namen maak je (natuurlijk) als account aan op je XP-pro bak.

Vervolgens hang je die groepsnaam die je vriendjes bevat in de sharing permissions van de betreffende share.

Om te voorkomen dat de 'extra users' verschijnen als icons voor logon op je XPro bak, definiëer je die user met een double-word:0 ook nog FF in de special accounts lijst in de registery key:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList]

[edit]
O ja, dit alles werkt alleen met het mooie NTFS :) Met FAT32 heb je de keuzes niet en kan je alleen simple filesharing (= alles of niets) gebruiken.
[\edit]

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Pagina: 1