[WXP+W98] W98->WXP snel en WXP->W98 traag

Pagina: 1
Acties:

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
De situatie:

- PC met windows XP (tevens shared ie inet via ICS) met ip 192.168.0.1/255.255.255.0 en een 100mbit realtek pci netwerkkaartje
- PC met windows 98se met ip 192.168.0.2/255.255.255.0 en een 100mbit realtek pci netwerkkaartje
- PC met windows 98se met ip 192.168.0.4/255.255.255.0 en een 100mbit realtek pci netwerkkaartje
- Een amigo 10/100mbit switch (waarin het com21 modem op de uplink zit)

Tussen de eerste en de 2e is er geen probleem data gaat daartussen met normale tot goede snelheid (lees 2MB/s of hoger)

De 3e pc geeft een probleem. De snelheid van die 98se pc naar de winxp pc geeft wel goede snelheid. Maar vanaf winxp naar de 98se pc geeft een snelheid van ongeveer 10kb/s maximaal... Eerst was dit een 10mbit netwerkkaartje, dus verving ik die omdat dat toch al moest en et misschien het probleem was.. Niet dus

Daarna heb ik de kabel tijdelijk vervangen, wat geen gewenst resultaat gaf. Na driver herinstall, rommelen met de duplex modus, en een andere port op de switch gebruiken heeft ook in geen van de gevallen gewerkt..

Ondertussen ben ik door al mijn mogelijke oplossingen heen, en resteerd mij alleen nog een herinstall van win98 (waar van ik eigenlijk denk dat et niet zal helpen...) wat ik eigenlijk niet wil omdat et de werkpc van mn pa is en die word vast gek als ie van alles mist :'(

Elke hint is welkom!

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
niemand ? :(

ik zit er echt heel erg mee :(

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:12

radial

Watch out

QoS uitschakelen misschien? Zou het zo niet weten heb geprobeerd het hier na te doen, alleen krijg het probleem niet voor elkaar (gebruik 3com kaarten)

suk6

20xSF170s - ozo

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 11:52 schreef radial2000 het volgende:
QoS uitschakelen misschien? Zou het zo niet weten heb geprobeerd het hier na te doen, alleen krijg het probleem niet voor elkaar (gebruik 3com kaarten)

suk6
Ik weiger 3com kaartjes, te duur voor de performence.. dan maar iets minder snelheid en wat meer cpu belasting dan zoveel eurotjes..

En dan niet komen met "tja dan moet je niet zeuren" want imho ligt het probleem niet bij de netwerkkaart (zoja dan zou het probleem moeten veranderen als je van kaart wisselt, en dat heb ik gedaan)

Verwijderd

gaan dualbooten op je Pa's werkstation?

dat wil zeggen, extra partitie maken en een nieuwe win98 erop knallen (als je toch bezig bent: win2000)

als t een werkstation is hoeft ie toch niet in t netwerk te hangen (ja, voor kabelinternet, maar niet voor intern netwerk)

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Misschien heb je het probleem dat XP op je Win98 bak gaat zoeken naar uit te voeren taken.

Eventueel op te lossen door een registry key uit de volgende key-reeks te verwijderen:
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current
Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace

in voornoemde key-reeks verwijder je de entry:
{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}

Een reboot is niet nodig en je merkt direct of het browsen van de sharing sneller werkt.

Veiligheid en bezin eer ge begint regels: Vooraf de key-reeks natuurlijk FF saven middels exporteren en alle registery risicootjes voor uwes zelves.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 13:15 schreef BBL the 2nd het volgende:
gaan dualbooten op je Pa's werkstation?

dat wil zeggen, extra partitie maken en een nieuwe win98 erop knallen (als je toch bezig bent: win2000)

als t een werkstation is hoeft ie toch niet in t netwerk te hangen (ja, voor kabelinternet, maar niet voor intern netwerk)
Hij heeft juist wel internet nodig, en hoe graag ik er ook win2k op wil zetten, dat trekt ie niet/nauwelijks..

Over die key; lijkt me erg onwaarschijnlijk, want als dat zo was zou je wel netwerkactiviteit meten, en zou dat lijkt mij niet resulteren in het feit dat 1 kant op erg traag gaat... Maar ik zal het toch even proberen..

Zelf wil ik er best een dagje op klooten e.d. maar mn pa is daar niet zo voor op het moment

[edit]
ter extra info, de 2e w98 bak is er niet meer dus tussen 98 en 98 weet ik niet hoe de verbinding was/is

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Op zondag 26 mei 2002 19:20 schreef MaxxMark het volgende:
[..]
Over die key; lijkt me erg onwaarschijnlijk, want als dat zo was zou je wel netwerkactiviteit meten, en zou dat lijkt mij niet resulteren in het feit dat 1 kant op erg traag gaat... Maar ik zal het toch even proberen..
Voor alle duidelijkheid, die key beïnvloedt de initieële vertraging bij opening van (shared) network resources en veroorzaakt wienig tot geen extra netwerk belasting. Het is puur een proces controle wat behoorlijk wat tijd kan kosten. Win98 richting XP checkt niet op tasks, WinXP (met de key) wel !!

Om e.e.a. uit te sluiten kan je testen wat de ping doorvoer (vice versa) is:
ping -n 50 -l 65500 a.b.c.d
waarbij a.b.c.d het IP nummer is van de andere kant. En dan maar kijken of de ping-tijden inderdaad (niet te veel) verschillen.

Als de tijden binnen een marge van 10-15% gelijk zijn, ligt het niet aan je netwerk hardware en zal je het moeten zoeken in andere hardware oorzaken (disks, io-controllers etc.etc.).

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Pagina: 1