Voodoo 2 SLI

Pagina: 1
Acties:

• apollovenlo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
wat heb ik als minimum processor nodig om het optimale uit mijn Voodoo 2 SLI te halen hij zit nu in een not oc'ed p200mmx met 64mb ram maar hij stottert als de tering

comments please

Mazzels Apollo :P :P :P :P :P :P :P :P

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

hmm zou je niet eerst effe de faq door lezen over groeten
ik zou tog maar een wat snellere proc halen want dit is wel heel loom voor een voodoo 2

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 18:09 schreef apollovenlo het volgende:
wat heb ik als minimum processor nodig om het optimale uit mijn Voodoo 2 SLI te halen hij zit nu in een not oc'ed p200mmx met 64mb ram maar hij stottert als de tering

comments please

stottert??? met wat???

Voodoo2 Sli geeft maar 10-20% meer performance dan een enkele.
Met een PentiumII450 trek je hem volgens mij AL tot het maximum.

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op vrijdag 24 mei 2002 18:09 schreef apollovenlo het volgende:

comments please

op een p200mmx zou hij het, zeker in SLI beter moeten doen

Vraag: welk(e) spel(len) speel je? Oja, Ik zou zelf nog wat meer geheugen plaatsen als dat kan. Ik heb laatst een P233@266MMX met Voodoo2 SLI + 128MB sdram gezien :O = 1024x768-> 35 fps stabiel op medium in UT

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 18:13 schreef Voodoo_man het volgende:

[..]

op een p200mmx zou hij het, zeker in SLI beter moeten doen

Vraag: welk(e) spel(len) speel je en wat zijn de rest van je systeem specs?
nou ik das mijn oudste PC die er nog staat :D

Maar das een Pentium 200MMX op 225MHz, 64MB Sdram, snelle geheugen timings op BIOS (chaintech met tx440 chip) Quantum Fireball disk, win 98se, helemaal up to date.

Diamond VoodooII 12MB, en het is mogelijk (op 640x480 en wat mindere settings) om Unreal Tournament te spelen... das het beste wat nog mogelijk is... maar Beeldkwaliteit is beduidend minder dan hier op mijn TB en GFmx440 :)

Maar met SLI heb je zo weinig profeit... simpelweg omdat je Processor te traag is.... Nieuwe drivers wil ook nog wel helpen ;) en overclocken die kaarten!!!

• apollovenlo
ja het is dus een oude p200mmx opklokken tot 233 moet geen probleem zijn gewoon met de fsb

er zit 64 mb edo ram in en een FIC moedderboard met via chipset ook nog cashgeheugen op het mobo een maxtor 4 gb ata 33 en een riva 128pci netwerkkaart realtec

ik speel dus op die bak veel gta dat loopt echt supper maar unreal tournament stottert in grote hapen lijkt wel of i dan gewoon even bij moet laden is het geheugen hier het probleem gewoon teweinig ofsow

????????????? :P :P

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op vrijdag 24 mei 2002 18:18 schreef Delete het volgende:

[..]

nou ik das mijn oudste PC die er nog staat :D

Maar das een Pentium 200MMX op 225MHz, 64MB Sdram, snelle geheugen timings op BIOS (chaintech met tx440 chip) Quantum Fireball disk, win 98se, helemaal up to date.

Diamond VoodooII 12MB, en het is mogelijk (op 640x480 en wat mindere settings) om Unreal Tournament te spelen... das het beste wat nog mogelijk is... maar Beeldkwaliteit is beduidend minder dan hier op mijn TB en GFmx440 :)
alleen 640x480 en lager?? dan zit je op software ofzo, ik zou de drivers nog eens checken en ander opnieuw installeren als ik jouw was, met die Diamond kaart moet minstenst 800x600 halen

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 18:19 schreef apollovenlo het volgende:
ja het is dus een oude p200mmx opklokken tot 233 moet geen probleem zijn gewoon met de fsb

er zit 64 mb edo ram in en een FIC moedderboard met via chipset ook nog cashgeheugen op het mobo een maxtor 4 gb ata 33 en een riva 128pci netwerkkaart realtec

ik speel dus op die bak veel gta dat loopt echt supper maar unreal tournament stottert in grote hapen lijkt wel of i dan gewoon even bij moet laden is het geheugen hier het probleem gewoon teweinig ofsow

????????????? :P :P
Hoezo in dat bakkie van mij zit op 64MB...

wat ik al zeg maar je OS up to date (windows update)
Download laatste drivers voor je Voodoo kaart,
Overclock je Voodoo kaarten (rond de 105MHz is MAX wat je eruit kan halen, zorg voor extra case fan die langs de kaarten blaast)
Ik heb zelf intel 440TX chipset die IS VELE malen sneller en beter dan je VIA chipset dus daar kan best je probleem liggen..... probeer ff nog via drivers voor je MOBO te vinden!!!!
Vergeet DirectX niet te installen.
Zet je SWAPFILE handmatig in minimaal 128MB tot max.... wat jij wil.
Win98se moet je wel hebben en niet first edition....
Zorg dat er weinig services op de achtergrond draaien en dat weinig apps. mee opstarten zoals virus scanners... etc...

Download ADAware ram je sypware eruit,
Download Regcleaner.... En clean up je hele registry... + delete overbodige DLL files.
Daarna reboot in dos: en doe, scanreg /fix geloof ik... dan wordt je registry opnieuw opgebouwd.

Al dit bij elkaar zorgt voor extra performance.

Je processor kan je zowiezo op 75xx zetten.... misschien 83x3 (250MHZ) maar dan moet je geheugen wel erg goed zijn en je chipset ook... verder speel met je geheugen timings

SUcces!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 18:20 schreef Voodoo_man het volgende:

[..]

alleen 640x480 en lager?? dan zit je op software ofzo, ik zou de drivers nog eens checken en ander opnieuw installeren als ik jouw was, met die Diamond kaart moet minstenst 800x600 halen
ik heb geen SLI ;)

plus monitor doet t crap op 800x600

Verwijderd

Nou, nou, nou

Ik heb toevallig nog VooDoo2 SLI in mijn PPro 200, niet overgeclocked, met 96 MB ram, waarvan 64 Edo en 32 Fastpage. Verder nog een Quantum Fireball 2,1 GB.
En Win 98SE helemaal getweaked...

So what? Nou, dit:

Ik speelde alleen maar spellen als NFS 4 en UT op 1024x 768 en nergens schokte het! Behalve dan UT bij Opposing Worlds, vanwege die hele bold op de achtergrond. Maar voor de rest altijd detail high!

En dat SLI crap zou zijn, sorry, maar nee. Ik merkte dus wel een performance winst én ik kon eindelijk spelen op 1024x768 ip 800x600 ;)

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Staat ook in je handleiding, volgens mij: Pentium II
Het draait ook op een pentium I, maar dan schijnt het langzamer te worden... zeggen ze...

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 18:35 schreef ajay het volgende:
Nou, nou, nou

Ik heb toevallig nog VooDoo2 SLI in mijn PPro 200, niet overgeclocked, met 96 MB ram, waarvan 64 Edo en 32 Fastpage. Verder nog een Quantum Fireball 2,1 GB.
En Win 98SE helemaal getweaked...

So what? Nou, dit:

Ik speelde alleen maar spellen als NFS 4 en UT op 1024x 768 en nergens schokte het! Behalve dan UT bij Opposing Worlds, vanwege die hele bold op de achtergrond. Maar voor de rest altijd detail high!

En dat SLI crap zou zijn, sorry, maar nee. Ik merkte dus wel een performance winst én ik kon eindelijk spelen op 1024x768 ip 800x600 ;)
Pentium Pro Is NIET te vergelijken met PentiumMMX en 96 MB ram vs 64.....

en wat jij vloeiend vind... kan een ander niet vloeiend vinden....
BV Liandri wat is je avg. framerate na een spel tegen de PC met totaal 10 players (9bots dus). Waarbij jij gewoon goed je best doet... veel schiet, verschillende wapens... veel rondloopt en ook midden in het vuurgevecht ook meerdere keren staat?

• apollovenlo
ik ga eens wat aan men gouwe ouwe sleutelen dit is nog de mobo plus proc uit mijn eerste pentium systeem dus ik wil hem graag supper fancy maake kost wat het kost

bedankt voor de tips en ik ga er zeker wat mee doen

:P :P :P :P :P :P :P :P :P :P

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 18:39 schreef Delete het volgende:

[..]

Pentium Pro Is NIET te vergelijken met PentiumMMX en 96 MB ram vs 64.....

en wat jij vloeiend vind... kan een ander niet vloeiend vinden....
BV Liandri wat is je avg. framerate na een spel tegen de PC met totaal 10 players (9bots dus). Waarbij jij gewoon goed je best doet... veel schiet, verschillende wapens... veel rondloopt en ook midden in het vuurgevecht ook meerdere keren staat?
Damn, nu vraag je me wat. Ehm, hij schokte iig niet en ik liet hem een paar keer gaan met een gem. framerate van +/- 40. Goed, ik weet dat mijn specs niet helemaal hetzelfde zijn, maar het punt is, dat die VooDoo2 in SLI helemaal niet zo crap is op een Pentium vanaf 200 MHz.

FYI Ik speelde altijd CTF met =/- 16 spelers, zonder dat het schokte. Vraag me nu aub niet om even alles te gaan peilen en meten, want ik zit even aan de andere kant van de wereld ivm stage. Kan nu moeilijk aan mijn comp komen, hahaha :o
Pagina: 1