Geen verbinding met netwerk

Pagina: 1
Acties:

• maasm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Heb 3 PC's in een netwerk. Lopen alle drie middels een 100Mbit verbinding naar een Edimax breedbandrouter/4ports switch.
Conform beschrijving in het manual zijn alle TCP/IP verbindingen opgezet zodat er automatisch een IPnummer wordt uitgegeven via DCHP. Echter 1 PC geeft in eerste instantie aan dat hij via DCHP een IP nummer heeft gekregen, maar die zijn allen 0 (nul). Even later geeft hij aan dat er automatisch een eigen nummer is gegenereerd. En met dit nummer is die PC niet herkenbaar in het netwerk.

Heb PC's onderling verwisseld. Het ligt niet aan de PC of netwerkkaart, want de PC komt wel in het netwerk als ik hem op een andere plaats zet.

Kan dit aan een verkeerde verbinding van het "schoentje" liggen of kan dit een "breuk" in de kabel zijn?
(dit laatste hoop ik niet, want dan moet ik de sleuven in de muur weer open kappen)

Mat

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:40

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Dit o.o.o.o nummer zal waarschijn lijk van je PPP adapter zijn je moet ff zoeken naar je tcp/ip instellingen als je nou ff wat meer info geeft kwa os etc internet verbinding

kunnen wij je misschien beter helpen

BTW

HET IS NETWERK NIET NETWERL
>:)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
title editted

DIT IS MIJN WEBSITE

• maasm
Op vrijdag 24 mei 2002 18:20 schreef Red_Head het volgende:
Dit o.o.o.o nummer zal waarschijn lijk van je PPP adapter zijn je moet ff zoeken naar je tcp/ip instellingen als je nou ff wat meer info geeft kwa os etc internet verbinding

kunnen wij je misschien beter helpen

BTW

HET IS NETWERK NIET NETWERL
>:)
Alle PC's draaien op Windows XP. Alle PC's hebben een Unex 10/100 Mbps Fast Ethernet PCI kaart. Alle PC's hebben onder TCP/IP de instelling dat er automatisch een IP adres wordt toegekend.
2 van de 3 PC's werken prima. De derde komt met 0.0.0.0 voor het IP-adres en voor het subnetmasker en daarbij de boodschap Door DHCP toegekend. Enige momenten later veranderd dit in IP-adres 169.254.27.239 en subnetmasker 255.255.0.0 en de boodschap Automatisch persoonlijk adres
:(:(:(

Hoe kan ik eventueel nagaan of de utp-schoentjes een goede verbinding maken (de ledjes van de kaart en router branden)? Ik heb geen meter o.i.d.

Mat

• maasm
Op vrijdag 24 mei 2002 18:42 schreef maasm het volgende:

[..]

Alle PC's draaien op Windows XP. Alle PC's hebben een Unex 10/100 Mbps Fast Ethernet PCI kaart. Alle PC's hebben onder TCP/IP de instelling dat er automatisch een IP adres wordt toegekend.
2 van de 3 PC's werken prima. De derde komt met 0.0.0.0 voor het IP-adres en voor het subnetmasker en daarbij de boodschap Door DHCP toegekend. Enige momenten later veranderd dit in IP-adres 169.254.27.239 en subnetmasker 255.255.0.0 en de boodschap Automatisch persoonlijk adres
:(:(:(

Hoe kan ik eventueel nagaan of de utp-schoentjes een goede verbinding maken (de ledjes van de kaart en router branden)? Ik heb geen meter o.i.d.
Kan volgens mij niet aan de instellingen liggen, want als ik de betreffende PC uitwissel met een van de 2 PC's die wel functioneren, dan werkt de PC die eerst niet werkte wel en vise versa. Dus ik vermoed dat het iets met de schoentjes of de kabel te maken heeft.

Hoe kan ik die test. De ledjes op de kaart en router branden wel

Mat

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Moet je die DHCP server niet instellen in welke range hij ip adressen moet uitgeven en met welke subnetmask

• maasm
Op vrijdag 24 mei 2002 19:23 schreef Mickman het volgende:
Moet je die DHCP server niet instellen in welke range hij ip adressen moet uitgeven en met welke subnetmask
Is gebeurt. loopt van 1 tot 254 (192.168.168.xxx)

Mat

• maasm
Ik heb de kabel getest met een fietslampje en een batterij. In de kabel zit geen breuk.
Heb er vervolgens nieuwe schoentjes op gezet. Probleem blijft bestaan.

Ik ben desperaat.

Mat

Pagina: 1