Toon posts:

1 browser 1 sessie ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met sessies onder php4.
Dit werkt op zich mooi. Alleen vraag ik me af of het mogelijk is om er voor te zorgen dat als je 2x je browser opstart er ook 2 verschillende sessies zijn.

Heb wel wat gelezen over sessies en dat het gebaseerd is op handling via cookies of via URL's.
Misschien moet ik zorgen dat het via de URL gaat. Maar hoe doe je dat en zorg je dat het niet via je cookie gaat (als dat al de reden is ??). Welke instellingen moet je dan doen ?

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
bij ASP (ik weet niet als dit verschillend is van PHP) heb je automatisch een nieuwe sessie als je een nieuwe browser opstart.
'k Heb wel al ergens gelezen dat dit niet geldt wanneer je IIS (5.0) gebruikt, maar wel bij PWS ...

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Verwijderd

waar wil je dit voor gebruiken??

Verwijderd

Als je vanuit je ene browser window een nieuwe opent gaat de sessie mee anders heb je gewoon een nieuwe sessie...

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat je zou kunnen doen is een database maken waar het ip adres van de bezoeker gekoppeld is aan de 2 verschillende sessie ID's .. Het werkt niet altijd, maar wel vaak.

Just as Good

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

als je sessies in de URL wilt gebruiken dan moet je ff de php.ini aanpassen

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Pagina: 1