Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Verwijderd
Dit staat in de FAQ, letterlijk in 'man iptables' en in elke iptables howto...
http://www.linuxdoc.org/. Succes.
.
http://www.linuxdoc.org/. Succes.
Ik had al een beetje lopen graven maar ik kwam er niet echt uit. Je vergeet mijn "kluns-factor" op dit gebied 
Maar misschien is dit iets?
$IPTABLES -t filter -A OUTPUT -p udp -d $host --dport 3782 -j ACCEPT (voor het versturen van udp op poort 3782)
$IPTABLES -t filter -A INPUT -p udp -d $host --dport 3782 -j ACCEPT (voor het ontvangen van udp op poort 3782)
Of zou ik $host nog door iets moeten vervangen?
Maar misschien is dit iets?
$IPTABLES -t filter -A OUTPUT -p udp -d $host --dport 3782 -j ACCEPT (voor het versturen van udp op poort 3782)
$IPTABLES -t filter -A INPUT -p udp -d $host --dport 3782 -j ACCEPT (voor het ontvangen van udp op poort 3782)
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Verwijderd
Alles met een $ ervoor is een shell variabele. Dus die moet je declareren of vervangen door iets. $host is je hostname, dus voeg iets toe als "host=jouw.hostnaam.nl" of verander $host in "jou.hostnaam.nl". Je IP kun je ook als hostnaam gebruiken. $IPTABLES is de locatie van iptables, hier geldt hetzelfde, vervangen door /sbin/iptables of bovenaan "IPTABLES=/sbin/iptables" toevoegen.Op vrijdag 24 mei 2002 18:25 schreef woutur het volgende:
Okidoki... Ik zal mijn ip daar dan ingooien. Maar kan je je vinden in de rest van de iptables regel? ($iptables is geen probleem aangezien al mijn regels in die file al beginnen met gewoon iptables)
Dit mag je idd wel zelf uitzoeken... manuals/HOWTO's genoeg
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()