Toon posts:

Passive cooling slecht ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gisteren een Pine GForce 4 MX440 64 MB DDR TV/DVI gekocht... zeg maar nix over pine, want in performace maakt het nix uit...

Maargoed... normaal zit er een vette heatsink op ofzo, maar bij mij dus niet... op het GPU zit een grote heatsink, zilver van kleur (aluminium neem ik aan) en de mem. chips zijn niet gekoelt...

Ik heb zonet ff een thermaltake cooling kit op dat geheugen gezet, dus dat gata nu wel goed... maar is het wel goed voor het gpu als er alleen een heatsink opzit ??

Op de kaart zit GEEN aansluiting voor een fan. Is het slim om alsnog een blue of chrystal orb erop te zetten (en die dan bv op de voeding aansluiten want een andere pin red ik niet)
Of kan ik dezer heatsink erop laten en me geen zorgen maken ?

Alvast bedankt

Verwijderd

Je kunt er collertjes voor krijgen. Maar is niet noodzakelijk!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
anders plak je zelf toch een P1 Cooler erop ?

dikzak

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:56
zolang je niet overclocked is er niks mis met passieve cooling op een GF 4 mx

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Waarom zou het niet goed zijn, zolang de vid kaart maar niet te heet wordt? Tis gewoon een kwestie van proberen. Als je PC nooit hangt (ook niet na 6 uur gamen), is er niks aan de hand.

Mijn ATI Radeon 8500LE (niet ge'oced) draait al maanden zonder fan. Ik moet er niet aan denken dat ik dat lawaai ook nog eens aan moest horen :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Topicstarter
oc`en ben ik zowieso niet van plan dus het is geen probleem denk ik ;)
Ik wou het voor de zekerheid wel ff weten want als ik mijn vinger op de achterkant leg van de core, en na een paar seconden brand ik mijn vinger... vind ik niet echt normaal amargoed.. let it be, en als ie onstabiel gaat lopen, douw ik er wel ff een chrystal orb op ;)
Pagina: 1