Konqueror laad langzaam...

Pagina: 1
Acties:

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 06:58

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Topicstarter
Niet in de search gevonden of op het net:

Konqueror doet nogal moeilijk als ik een pagina open met daarin veel pics, (bv. de screenshot topics die hier voorbij komen).

Wat gebeurt er dan:

Het hele systeem wordt sloom/onwerkbaar, konqueror reageerd bijna niet meer :( . Uiteindelijk loopt de boel niet vast , maar het laden van een pagina kan wel absurd lang gaan duren (ligt natuurlijk aan de hoeveelheid pics enzo)

Sys specs:

TB 1400
768 MB ram
RH 7.3 (met KDE3)

iemand enig idee ????

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

En met een andere browser ? Het is wel veel data, heb je een snelle verbinding met Internet ?

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
Dat is volgens mij een probleem met Qt. Probeer eens een nieuwere versie te installeren. Qt 3.0.4 is de nieuwste.

Verwijderd

Downloadeen van deze web-browsers:

Opera 5.0

Microsoft Internet Explorer 6.0

Netscape Cummunicator 6

dat zijn een van de beste!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 18:40 schreef P3t4h het volgende:
Downloadeen van deze web-browsers:

Opera 5.0

Microsoft Internet Explorer 6.0

Netscape Cummunicator 6

dat zijn een van de beste!
Vertel eens waar ik Internet Explorer 6.0 voor Linux kan downloaden . Verder zijn het allemaal oude versies van browsers.

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 18:02 schreef janjanjansen het volgende:
En met een andere browser ? Het is wel veel data, heb je een snelle verbinding met Internet ?
netscape 4.79 doet het helaas wel goed... (rotbrowser)
En een kabellijntje naar het net (300KB/s lukt wel)
Op vrijdag 24 mei 2002 18:34 schreef Remenic het volgende:
Dat is volgens mij een probleem met Qt. Probeer eens een nieuwere versie te installeren. Qt 3.0.4 is de nieuwste.
Zal ik eens proberen, hier schijnt 3.0 in te zitten.....
* Pim. is nog wel n00b :) dus ik schreeuw wel ff proberen.. eerst maar ff zien of het lukt :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Ik heb Qt 3.0.3.5 (rpm) geinstalleerd, (NU komt een n00b vraag:

a. moet ik nu alleen konqueror afsluiten en weer starten?? (zo ja dan heeft het niet geholpen) of heel Linux ?

b. hoe zie ik de versie die draait ????

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kunt eens vanaf de console/terminal iets draaien als 'konqueror --version', dat geeft ook je Qt-versie.

Overigens merkte ik net iets opvallends met mijn Qt-installaties:
code:
1
2
3
4
5
kde3@odysseus:/usr/src/qt-copy/lib$ ls -hla libqt-mt.so.3.0.?
-rwxr-xr-x    1 kde3     kde3      7.5M Feb 22 20:22 libqt-mt.so.3.0.2
-rwxr-xr-x    1 kde3     kde3       11M Apr 24 17:56 libqt-mt.so.3.0.3
-rwxr-xr-x    1 kde3     kde3      6.9M May  2 00:36 libqt-mt.so.3.0.4
kde3@odysseus:/usr/src/qt-copy/lib$

Let op de omvang van die libs...best een groot verschil tussen minor versies, zou ik zo zeggen. Ik kan me niet herinneren verschillende compilatie-opties gebruikt te hebben, dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Qt: 3.0.3
KDE: 3.0.0-10
Konqueror: 3.0.0-12

dat heb ik dus nu draaien

• Remenic
Mocht dat het probleem niet verholpen hebben, dan verzoek ik je om met IRC in te loggen op de server irc.openprojects.net, dan het kanaal #kde-users of #kde te joinen, en daar het probleem voor te leggen.

Ikzelf had het probleem ook, en bij mij is het met 3.0.4 opgelost.

• Remenic
Op vrijdag 24 mei 2002 20:18 schreef odysseus het volgende:
Let op de omvang van die libs...best een groot verschil tussen minor versies, zou ik zo zeggen. Ik kan me niet herinneren verschillende compilatie-opties gebruikt te hebben, dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan :).
Ik zou toch denken dat het komt door extra opties die je meegegeven hebt, zoals debugging wellicht...

Verder is het bij Qt zo dat de minor versies source en binary compatable (zouden moeten) zijn. Ik zelf vervang altijd me oude Qt libs met nieuwere, door de oude libraries te verplaatsten naar een tijdelijke directory, en vervolgens te wissen als alles lijkt te werken met de nieuwe libraries.

Tot nu toe draait alles prima, zonder hercompilatie.
Pagina: 1