Toon posts:

Eindelijk binnen,... maar koelpasta gebruiken???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg morgen eindelijk mijn nwe compu, een KT7 +duron 700.

maar is het noodzakelijk koelpasta te gebruiken als je wilt oc-en??

en dan de vraag , hoe gaan we die pasta erop smeren, ik kan me er nix bij voorstellen iig,
dus een beetje hulp ken ik wel gebruiken,

thx

Verwijderd

Koelpasta helpt bij de warmtegeleiding naar je koelelement. Het zorgt voor een beter contact met je cpu en koelelement.

Je moet het op je cpu smeren, zodat als je je koeler erop drukt er geen lege ruimtes meer zijn tussen cpu en koeler.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Gewoon een druppeltje op je cpu-core doen en dan vlak smeren zodat het een heel dun laagje vormt op je core.

Je kan het prima vlaksmeren met een bankpasje ofzo... (of natuurlijk je EDAH card:))

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• aatos
  • Laatst online: 29-08 07:38
eerst de boel schoonmaken/ontvetten met bijv. spiritus

dan een zeer dun laagje koelpasta aanbrengen met een scheermesje of iets anders wat vetvrij en schoon is (je bankpasje en vingers zijn NIET vetvrij)

dan koeler aanbrengen en hard drukken (niet zo hard dat de core breekt). vooral de koeler en proc niet draaien tov van elkaar, dit beschadigd het oppervlak van de koeler en verslechterd de warmtegeleiding.

dit is voor de perfectionisten, ik heb de zooi zelf niet ontvet, gewoon de bijgeleverde koelpasta met een schoon stukkie karton aangebracht en toch doet mijn celly 533@940...

• aatos
oh ja het is ABSOLUUT noodzakelijk om koelpasta te gebruiken in alle gevallen (ik las nog even je vraag door)

Verwijderd

Het is idd wel aan te bevelen om koelpasta te gebruiken , maar kijk wel ff welke pasta je gaat gebruiken, er zijn koelpasta's die ook meteen lijmen , deze moet je niet pakken want die geleid de warmte niet echt goed af.
Het beste kun je er een op siliconen basis pakken www.farnell.nl verkoopt die zooi.
Ik denk dat het ongeveer FL 10,- per tubetje kost.

GRTZ JOHN.

Verwijderd

Herstel , die website moet zijn

www.farnell.com

Verwijderd

Topicstarter
thx mensen dat is een stuk duidelijker, toch nog ff mierenneuken (vindik nou eenmaal lekker :-)) kan het geen kwaad om je proc met zulk aggressief spul te reinigen???

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
FF een tip: Bij mij ging het schoonmaken met spiritus niet goed. Wasbenzine daarentegen ging uitstekend :)

Kan volgens mij ook geen kwaad om zó'n aggressief middel erop te smeren, mijn pc loopt in ieder geval uitstekend ermee (Duron650@900, GlobalWin FOP32-1)

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Maar is het echt nodig, want ik heb nu nog een celeron met een coolmaster cooler en daar zit geen pasta onder.
Ik heb me een kt7 + duron 600 besteld die ik waarschijnlijk ga overkloken??? en wil dan toch wel ff weten of dat perse moet??

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:37
hmm onder koelers zit toch heel vaak standaard al een "pakketje" van koelpasta? of niet?

WEBN & chill (@IBKR)

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:35

bloasfist

Slot-A Crew

bij mijn athlon 500@650 in ieder geval wel, en ik kan me herinneren dat op mijn oude
p1-233 ook van die rommel zat.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Ok, heatgrease is "niet verplicht", maar wel HEEL ERG aan te raden. Hoe koeler je cpu blijft hoe beter. en als je nu geen zin hebt om duur spul te bestellen dan loop je naar een technische winkel om de hoek en haalt een tubetje van 5,-: nog altijd veel beter dan geen grease.

*insert signature here

Verwijderd

En de Tape die op de intelcoolers zitis dat bruikbaar of er gelijk afhalen en pasta smeren?

• aatos
de core kan wel tegen spritus, spitirus is niet echt agressief.
de koeler gaat er ook niet kapot van.

over de intel standaard koelprut: het voldoet voor standaard snelheden, maar als je gaat oc's zou ik het toch vervangen.
Pagina: 1