Toon posts:

Marantz surround met storing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,
ik heb een Marantz receiver met Dolby Pro Logic in combinatie met twee Kef Q10 en twee Kef surround speakers. Helaas nog geen center speaker.
Wat is het probleem? Een heleboel cd's geven tikken of kraakjes. Maar alleen als de surround module staat ingeschakeld. Draait e.e.a. gewoon stereo dan is er niets aan de hand.

Iemand een idee? Combinatie fout (Marantz/Kef)?

Ik hoor het wel.

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Op vrijdag 24 mei 2002 16:54 schreef Mopkes het volgende:
Goedendag,
ik heb een Marantz receiver met Dolby Pro Logic in combinatie met twee Kef Q10 en twee Kef surround speakers. Helaas nog geen center speaker.
Wat is het probleem? Een heleboel cd's geven tikken of kraakjes. Maar alleen als de surround module staat ingeschakeld. Draait e.e.a. gewoon stereo dan is er niets aan de hand.

Iemand een idee? Combinatie fout (Marantz/Kef)?

Ik hoor het wel.
Waarschijnlijk komen de tikken doordat de stereo muziek wordt omgezet in dolby prologic, en dan wordt de kwaliteit zeer slecht. De decoder probeert er dan meer kanaals geluid van te maken en trekt zo dus het hele geluid uit elkaar. Het hele muziekstuk wordt zegmaar verdeelt over verschillende boxen, en dat klinkt nergens naar. Luister je muziek dus gewoon in stereo.