Toon posts:

P2B BIOS voor Celly 1.1 GHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey mensen,

Ik weet hetvolgende:
De ASUS P2B kan maximaal een multiplier van 10x aan. Een Celly 1000 doet het er dus op met een converter.
Ik weet ook dat een ASUS P2B in de war raakt van een 11x multiplier, ook met de nieuwste BIOS 1014.002

Nu hoor ik dat Powerleap ook een BIOS voor de P2B heeft gemaakt en dat die wel de multiplier van 11x aankan.
Is dat zo en waar kan ik die downloaden?

Verwijderd

Als hij bij de Asus site niet staat. Zal je nog een mailtje naar ze kunnen sturen.

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 21:56

Potatoman

koniwa

Is je celly geen tualatin? Dan geef ik je niet veel kans dat ie draait op een BX bord. Als het wel gewoon een coppermine is, maakt het niet veel uit, de multiplier is toch gelocked, dus ook al geeft ie het niet aan: hij draait toch wel op 1100.

The cyclographing developer

Verwijderd

het powerleap bios IS de 1014.002 die zij van Asus hebben gekregen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
De multiplier is sowieso het probleem niet; d'r past ook een Celeron 766 op (da's eentje met een mp van zelfs 11,5 !). Wat wél het probleem is weet ik niet (misschien wel signaalintegriteit of wat dan ook), iig staat hier expliciet dat de P!!!1100 niet door de P2 serie borden ondersteund wordt. Je kan het natuurlijk proberen, het buiten specs draaien of wat dan ook schijnt hier vrij gangbaar te zijn (joh :+ )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de info :-)

Ik heb die celly nog niet, maar hij is erg voordelig. Jammer. Dan wordt het maar een Celly 1000 :)

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 18:44 schreef Abbadon het volgende:
De multiplier is sowieso het probleem niet; d'r past ook een Celeron 766 op (da's eentje met een mp van zelfs 11,5 !). Wat wél het probleem is weet ik niet (misschien wel signaalintegriteit of wat dan ook), iig staat hier expliciet dat de P!!!1100 niet door de P2 serie borden ondersteund wordt. Je kan het natuurlijk proberen, het buiten specs draaien of wat dan ook schijnt hier vrij gangbaar te zijn (joh :+ )
daar is toch juist die PowerLeap adapter voor gemaakt? anders had je wel een s370 adapter kunnen gebruiken (ok, t is tualatin maar goed).

• Abbadon
Op zaterdag 25 mei 2002 01:49 schreef BBL the 2nd het volgende:

[..]

daar is toch juist die PowerLeap adapter voor gemaakt? anders had je wel een s370 adapter kunnen gebruiken (ok, t is tualatin maar goed).
De P!!!1100 is een Coppermine en geen Tualatin, daarom werkt 'ie b.v. wél op de P3B-F om maar een voorbeeld te geven (met een gewone S370 adapter).

Verwijderd

Eerst proberen , dan pas kun je het zeggen.....
bij mij lukte het na enig geprts met het voltage en de beruchte pin-mod.
Specs:
-
vtech(clone-pc)moederbord(Wordt ook niet door powerleap convertor ondersteund, doet het dus wel met pin-mod)
-abit !!!-slot1 convertor
-tualatin cellie 1200@1350 met pin-mod(zie diverse threads)
Succes..
Op vrijdag 24 mei 2002 17:06 schreef Potatoman het volgende:
Is je celly geen tualatin? Dan geef ik je niet veel kans dat ie draait op een BX bord. Als het wel gewoon een coppermine is, maakt het niet veel uit, de multiplier is toch gelocked, dus ook al geeft ie het niet aan: hij draait toch wel op 1100.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 09:56 schreef Abbadon het volgende:

[..]

De P!!!1100 is een Coppermine en geen Tualatin, daarom werkt 'ie b.v. wél op de P3B-F om maar een voorbeeld te geven (met een gewone S370 adapter).
Dus hij werkt wel op een P3B-F?
Waarom werkt ie dan niet op een P2B? Mijn revisie kan wel het juiste voltage leveren.

• Abbadon
Op dinsdag 28 mei 2002 09:35 schreef HotDenio het volgende:

[..]

Dus hij werkt wel op een P3B-F?
Waarom werkt ie dan niet op een P2B? Mijn revisie kan wel het juiste voltage leveren.
Ja, hij wordt door de P3B-F ondersteund. Misschien 'werkt' 'ie ook wel op de P2B, alleen ondersteund Asus het iig niet. Oorzaken kunnen legio zijn, b.v. technische implicaties naast de spanning of omdat ze gewoon niet alle combi's valideren omdat het al een ouder bord is (ik noem maar wat).

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Zover ik weet is het een probleem van BIOS. Alle P!!! en Celeron varianten van 1.1 GHz en 1.2 GHz werken niet. Vreemd genoeg schijnt de 1.3 GHz Celeron wel te werken (met natuurlijk een "Tualatin-modified" slotkey adaptor).

Powerleap levert dan ook een eigen BIOS bij hun Tualatin slotkey adaptor dat wel werkt met bv. de 1.2 GHz Celeron.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 11:01 schreef EXX het volgende:
Zover ik weet is het een probleem van BIOS. Alle P!!! en Celeron varianten van 1.1 GHz en 1.2 GHz werken niet. Vreemd genoeg schijnt de 1.3 GHz Celeron wel te werken (met natuurlijk een "Tualatin-modified" slotkey adaptor).

Powerleap levert dan ook een eigen BIOS bij hun Tualatin slotkey adaptor dat wel werkt met bv. de 1.2 GHz Celeron.
En zo is het cirkeltje rond :) Ik vroeg in het begin namelijk of het aan het BIOS lag.
Maarja. Het kan natuurlijk ook een hardwarematig probleem zijn.

Vragen die dan overblijven zijn:
Waarom doet een Celly 1.1GHz het niet en een Celly 1 GHz het wel? Het is iig niet de multiplier, want de Celly 733(66,6 x 11) doet het schijnbaar wel.

Een powerleap converter pakt hem wel? Een Celly 1,2GHz doet het iig wel met een Powerleap converter, maar dat is een Tualatin en weer een heel ander verhaal.

Is de Powerleap BIOS hetzelfde als versie 1014.002 van ASUS?
Als dat zo is doet ie het ook niet met het Powerleap BIOS, want ik heb op Google groups gelezen dat de Celly 1.1 het ook niet deed met BIOS 1014.002.

Ik begin een beetje in de war te raken :?

• D2DM
  • Laatst online: 19-08 17:54
Probleem met P2B (ik heb P2B rev1.04) is de 11x multiplier en de 100fsb.

Oplossing: :)

Zet em vast op 66mhz fsb met de jumpers op mobo -> boot -> in OS gebruik softFSB om de FSB op te krikken.
grtz.

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Op dinsdag 28 mei 2002 17:31 schreef HotDenio het volgende:

[..]
Is de Powerleap BIOS hetzelfde als versie 1014.002 van ASUS?
Als dat zo is doet ie het ook niet met het Powerleap BIOS, want ik heb op Google groups gelezen dat de Celly 1.1 het ook niet deed met BIOS 1014.002.
Nee, het Powerleap BIOS is niet hetzelfde als ASUS BIOS 1014.002

Overigens: ik heb géén Soft FSB mogelijkheid in mijn BIOS 1012 (P2B revision 1.10). Dacht niet dat dat überhaupt ging met het P2B. Blijkbaar wel dus...

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• D2DM
Ik bedoel niet softfsb zoals in abit mobo's..
Dat heet softmenuII of III geloof ik

Maar een windows proggie.
softfsb.exe en er is ook nog een soortgelijk iets onder andere naam.
In te stellen zodat ie bij startup automatisch de fsb verandert.
Je moet alleen even de chip instellen die de FSB regelt of je mobo merk/type uit lijst kiezen.
Getest op me P2B 1.04 en daar kan ik zelfs 50mhz fsb kiezen wat niet eens te jumperen is :D

(Runt nu P2-350 op 466mhz 2.2Volt met 133mhz fsb gejumperd op mobo)

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

Verwijderd

Topicstarter
Al deze info is veelbelovend. Ik ging eigenlijk een Celly 1000 aanschaffen, maar ik zit nu sterk te twijfelen of het "risico" zal nemen en een Celly 1.1 op de kop zal tikken. Zal mijn tweaker-bloed het van mijn verstand winnen, of niet?
Mijn verstand zegt: Koop nou gewoon een Celly 1000, dan weet je zeker dat ie het doet en bovendien scheelt het maar 100MHz
Maar mijn tweaker (duiveltje) zegt: Don't chicken out. Alles kan met een beetje tweaken. >:)
Ik denk dat ik bij de winkel gewoon vraag of ik de proc. kan inruilen als hij het niet doet. Anders koop ik gewoon een Celly 1000, wat jullie er ook van denken. :)

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Als het voor het systeem is dat in je sig staat zal het weinig opleveren. Een Celeron 1000 (Coppermine) is niet echt sneller dan je huidige P!!!-850E. De clock loopt wel wat sneller, maar daarvoor is de cache weer de helft en werkt ie minder efficient. Zulk een upgrade vind ik zonde van het geld.

Verwijderd

Topicstarter
Als het voor deze bak was, is het idd zonde, maar ik heb er namelijk nog eentje waar een PIII-450 in zit. En die is aan een upgrade toe.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Op donderdag 30 mei 2002 16:21 schreef HotDenio het volgende:
Als het voor deze bak was, is het idd zonde, maar ik heb er namelijk nog eentje waar een PIII-450 in zit. En die is aan een upgrade toe.
Okee, dat scheelt natuurlijk. :)

• D2DM
Misschien is het dan toch beter om 100mhz minder te pakken en de zekere C1000 te nemen.
Ik weet nl. niet of de AGP die bij boot van 66mhz FSB op 1/1 staat (niet in te stellen, dus automatisch geset) bij latere verhoging van de FSB door softfsb in de OS wel overgaat naar 2/3.
Als het op 1/1 blijft zal je oc-baarheid beperkt zijn.

PCI word wel juist aangepast (geeft softfsb ook zelf aan)
AGP zie ik er niet bij staan.

Verwijderd

Topicstarter
Op de P2B zit een jumper waarmee je de ratio tussen de AGP bus en de CPU bus op 1/1 of 2/3 kan zetten.
Maar dat maakt niet uit, want de Celly 1,1 Gig en 1,0 Gig lopen toch allebei gewoon op een 100MHz bus.

Ik denk dat ik maar gewoon idd de Celly 1000 morgen ga kopen, want ik weet niet of ik het risico wil lopen. Ik leg er wel een goeie cooler op en ik krik de bus gewoon op tot een megahertzje of 110. Dan heb ik ook 1,1Gig. (PCI is dan 36MHz ipv 33 en AGP is dan 73 ipv 66)
Kijken of die riva-tnt2 dat slikt.

• D2DM
jumpertje niet gezien, maar ok. :)

TNT zal dat wel aankunnen.
Misschien moet je wel sidebanding uitzetten.

Op mijn P2B met P2 op 133fsb heb ik een TNT met 32MB op AGP x twee.
(olee hehe)

Dus TNT2Ultra 32MB op 2x89mhz met sidebanding uit.
Stabiel.

Pagina: 1