C: niet meer toegankelijk na herstel virusscanner

Pagina: 1
Acties:

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Het probleem is ontstaan nadat ik met de virusscanner (ivm besmetting met waarschijnlijk Klez) c: gecheckt heb, waarbij de mbr 'gerepareerd' is.

Bij het booten krijg ik de melding: Invalid system disk...
Ook na fdisk /mbr kan ik geen dir c: doen. In fdisk zijn het volumelabel en het bestandssysteem (fat 32) niet zichtbaar, maar met gdisk nog wel (niet dat ik er wat aan heb...).

Het beroerde is dat op deze pc ook de data op c: staat, dus als iemand een suggestie heeft, heel graag ;(.

Systeem

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

-- [forum=21]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Twynn
  • Laatst online: 29-01 07:49
Staat je partitie wel actief?

Verwijderd

Invalid System Disk betekent volgens mij dat de disk zijn opstartbestanden kwijt is.

Als je nog een win98 opstartdiskette hebt met sys.com, kan je die bestanden weer terugzetten. Boot met de diskette en tik daarna: sys c: om de bestanden op je harddisk te plaatsen.

• vandenberg
Ja, de partitie is geactiveerd. (Sorry voor de dubbelpost trouwens, maar ik vond mijn topic niet terug, ook niet met de search).

edit:
Sys c: werkt ook niet, ik kom er niet meer op!

Systeem

Verwijderd

BIOS nagekeken voor instelling HDD?

• vandenberg
Yup, dat is in orde. Ik krijg ook de volgende foutmelding wanneer ik op c: probeer te komen: INT 24-fout. Weet iemand wat dit betekent?

Systeem

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 18:58

MBV

Dat heb ik ook al een keer meegemaakt bij een oom. hij wilde niet geloven dat er niets aan te doen was, maar van het computerbedrijf waarvan de pc was kregen ze ook niks voor mekaar. De bootsector is in elkaar gedraaid of zo, ik weet het niet. maar je kan er niets meer mee :'(

Verwijderd

Kabel zit goed?

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Spijtig om te zeggen maar mijn ervaring met virusscanners gebruiken nadat je een virus hebt opgelopen is dat het in 9 van de 10 gevallen al te laat is en je een low-level format moet draaien. Dat fysiek je HDD eraan is lijkt me een beetje stug, zeker met een relatief onschuldig virus als Klez(.H?)

Net als met alle Norton zooi moet je die spullen preventief gebruiken, als je schade gaat verhelpen is het meestal te laat.

• vandenberg
Op vrijdag 24 mei 2002 17:24 schreef Spiney het volgende:
Spijtig om te zeggen maar mijn ervaring met virusscanners gebruiken nadat je een virus hebt opgelopen is dat het in 9 van de 10 gevallen al te laat is en je een low-level format moet draaien. Dat fysiek je HDD eraan is lijkt me een beetje stug, zeker met een relatief onschuldig virus als Klez(.H?)

Net als met alle Norton zooi moet je die spullen preventief gebruiken, als je schade gaat verhelpen is het meestal te laat.
Ik weet het, is mijn pc ook niet en het kwaad was idd al geschied. Ik weet dat dat de kans klein is, maar als iemand nog een methode weet om de data eraf te plukken, zou dat mooi zijn.

Systeem

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Resqdisk gebruiken?

http://www2.invircible.com/download/resq.exe

Heb ik ook wel eens baat bij gehad. Repareert je mbr.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
HDD aan een andere PC hangen? of zijn de partities er al af gemikt...

Anders kan je disk-warrior gebruiken, alleen die is alleen voor de Mac...

Ik weet wel dat de FBI overal data vanaf kan halen, al heb je hem in de fik gestoken en door de schredder gehaald, bewijs vinden zullen ze ;) maar daar schiet je nu nie veel mee op, tenzij je bakken met geld over hebt.

• vandenberg
Op vrijdag 24 mei 2002 17:37 schreef pinockio het volgende:
Resqdisk gebruiken?

http://www2.invircible.com/download/resq.exe

Heb ik ook wel eens baat bij gehad. Repareert je mbr.
Bedankt voor de tip, ga ik zeker proberen. Er zijn vast nog wel meer van dat soort proggies.
HDD aan een andere PC hangen? of zijn de partities er al af gemikt...
Maakt niet uit, kan er toch niet bij :(.

Systeem

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 17:24 schreef Spiney het volgende:
al te laat is en je een low-level format moet draaien.
Definieer een lowlevel format...

• vandenberg
Op vrijdag 24 mei 2002 17:39 schreef Spiney het volgende:
HDD aan een andere PC hangen? [...]
Dit bleek dus wel te werken :), ik kan zo bij de bestanden. Het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als ik weer kan booten :9. Volgens een tooltje (File Tree Recovery zit het probleem 'm in de bootsector maar is er ook een reservebootsector, die nog wel goed is. Kan ik die terugplaatsen?

Ik kan trouwens alleen vanuit Windows op deze hd komen, vanuit DOS (bootflop) niet :?: dan krijg ik de melding 'Ongeldig medium'.

Systeem

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Komt waarschijnlijk dat je NTFS als FileSystem hebt...

Maar ik zal eerst een backup maken van je dingen, en dan die goeie backup terugzetten, van je File Allocation Table ;)

• vandenberg
Op maandag 27 mei 2002 20:25 schreef ThaNetRunner het volgende:
Komt waarschijnlijk dat je NTFS als FileSystem hebt...

Maar ik zal eerst een backup maken van je dingen, en dan die goeie backup terugzetten, van je File Allocation Table ;)
Nope, FAT32. De FAT's zijn trouwens in orde.

Systeem

Pagina: 1