[EL] Schema gevraagd leds + fans + potmeter

Pagina: 1
Acties:

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 23:07
Ik wil 1 potmeter op mijn 4 Fans (Papst ngml 0,9W stuk) gaan aansluiten en 4 (of 5) leds.

Ik wil met de potmeter 4 leds laten branden en de fans laten draaien (logisch!)

De fans moeten dus op de potmeter worden aangesloten waarbij er 1 led gaat branden als de potmeter +/- 7 V doorlaat.

2 leds bij +/- 8V, etc. 4 leds bij voluit.

heeft iemand hier een schema voor en kan iemand mij de onderdelen specificeren (welke potmeter bijvoorbeeld). Ik ben nogal een electron00b dus....

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
Google en Fanbus al gebruikt??

edit:

Hmm, fanbus is misschien niet echt handig voor dit gebruik, maar ik laat de link maar even staan.

• TukkerTweaker
Tuurlijk al gegoogeld en ook UTFS.

Nogal specifiek schema, wel ongveer iets kunnen vinden maar net niet het.

• Tead
  • Laatst online: 21-02 00:42

Tead

nnb

Je hebt IC'tjes die uitgangen aan sturen naar mate de spanning hoger/lager wordt, ik heb zelf eens zoon accu meter gebouwt waar mee je de spanning kon af lezen met behulp van 10 leds, ik weet niet uit me hoofd welke IC ik daar voor gebruikt heb maar als ik thuis ben zal ik voor je kijken. Wel cool idee trouwens.

en btw wat be tekend UTFS?
Use The F*king Search of zo :)

• TukkerTweaker
Op vrijdag 24 mei 2002 16:39 schreef Tead het volgende:
Je hebt IC'tjes die uitgangen aan sturen naar mate de spanning hoger/lager wordt, ik heb zelf eens zoon accu meter gebouwt waar mee je de spanning kon af lezen met behulp van 10 leds, ik weet niet uit me hoofd welke IC ik daar voor gebruikt heb maar als ik thuis ben zal ik voor je kijken. Wel cool idee trouwens.
thanks man... dat is juist wat ik zocht.

Als je de naam van het IC-tje nog kunt vinden zou mooi zijn.
en btw wat be tekend UTFS?
Use The F*king Search of zo :)
exact, ik dacht ik gooi hem er zelf maar in voordat ik zoiets naar m'n hoofd geslingerd krijg.