Ik heb zojuist een toshiba notebook gekocht en alles opgestart met windows XP en alles. Dus toen hij klaar was ston er op mijn bureaublad een mapje met NTFS, ik druk daarop en plotseling wordt het scherm zwart en kan ik niets meer doen, er zit ook geen resetknop op of iets dergelijks en als ik de stroomtoevoer afsluit gaat hij gewoon vrolijk op de accu door. Hoe restart ik de computer?? Help alsjeblieft!!
ctrl alt del werkt niet. Kan je wel zomaar de accu eruit halen dan?? Ik bedoel zonder dat er schade optreed ofzo??
Bij mij zit er een klein gaatje bij de PCMCIA sloten en als je daar even met een pen/potlood indrukt dan reset ie.
(Hoeft niet perse daar te zitten, maar het is zo'n klin rond gaatje ergens in het plastic)
Ook werd het langer inhouden van de aan/uit knop ook voor het forceren van een reset bij mij.
(Hoeft niet perse daar te zitten, maar het is zo'n klin rond gaatje ergens in het plastic)
Ook werd het langer inhouden van de aan/uit knop ook voor het forceren van een reset bij mij.
Ik denk dat je niet veel keus hebt...eruit rukken die handel!
mja hij zal bij het booten wel de disks gaan na checken, maar als je wist hoe vaak ik da la gedaan hebt
(schadeloos)
ps: wat je ook nog kan proberen, is je aan knop 5 a 10 sec. ingedrukt houden, dan sprint ie meestal ook uit
ps: wat je ook nog kan proberen, is je aan knop 5 a 10 sec. ingedrukt houden, dan sprint ie meestal ook uit
Blaat...
Dat hoort zelfs. Bij ATX moederborden is het de standaard dat de aan/uit knop softwarematig geregeld wordt. Als je dan een erge freeze van Windows hebt, zo erg, dat je aan/uit knop ook niet meer werkt kan je altijd dan nog die knop dus 5 a 10 seconde in houden. Dan ontvangt je moederbord direct het signaal en heeft 't niet de software nodig die zegt tegen je mobo dat het power-down proces kan beginnen.Op vrijdag 24 mei 2002 16:07 schreef mokumouse het volgende:
mja hij zal bij het booten wel de disks gaan na checken, maar als je wist hoe vaak ik da la gedaan hebt(schadeloos)
Dit werkt bij elke ATX laptop, oftewel elke nieuwe laptop (tegenwoordig is alles ATX), dus ook die van de topicstarter.
Verwijderd
Heb laatst ook een Toshiba laptop gekocht en ook dat mapje gezien.
Wat het doet is je harde schijf converteren van FAT32 naar NTFS. Denk niet dat herstarten slim is. Mijn mij starte de pc opnieuw en begon met converteren.
Weet niet of het bij jou het geval was/is en wat de mogelijke gevolgen zijn van onderbreking van het proces. Kwaad kan het iig niet.
Wat het doet is je harde schijf converteren van FAT32 naar NTFS. Denk niet dat herstarten slim is. Mijn mij starte de pc opnieuw en begon met converteren.
Weet niet of het bij jou het geval was/is en wat de mogelijke gevolgen zijn van onderbreking van het proces. Kwaad kan het iig niet.
Pagina: 1