Toon posts:

Ervaring met kapen van domeinnaam?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als eerste kan ik geen goed forum vinden voor deze vraag, vandaar hier gepost.

In 1998 heb ik bij de kvk een bedrijf geregistreerd. In 1999 heb ik mij laten uischrijven bij de kvk. De bedrijfsnaam komt dus als vervallennaam voor in het handelsregister.
Nu zie ik dat in 2000 iemand mijn (exacte) niet algemene bedrijfsnaam geregistreerd heeft bij het SIDN.
Vraag? Als ik me nu in 2002 weer mijn inschrijving actief laat maken bij de KVK kan ik dan de rechten aanvechten op het bij de SIDN geregistreerde domeinnaam? Of gaat dit veel te ver?

Graag jullie reacties hierop.

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hij was je voor, dus dat kun je vergeten.

Just as Good

Verwijderd

Topicstarter
ok jammer. txs voor reactie.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:20
Je hebt het merk niet gedeponeerd. Je bent niet in het bezit van de handelsnaam. Je hebt het domein niet zelf geregistreerd in het verleden.

Op basis van bovenstaande punten lijkt het mij geen enkel punt dat iemand een domeinnaam registreert die toevallig overeenkomt met jouw vroegere bedrijfsnaam. Het komt er feitelijk op neer dat elke idioot dat domein mag registreren omdat er op dit moment niemand is die meer aanspraak er op kan maken dan een ander (bijvoorbeeld door een merk/bedrijfsnaam). Het zou pas rechtsongelijkheid opleveren als jij je (her)inschrijft bij de kvk onder die naam en dan het domein claimt. (Doet me sterk denken aan reversed-domain-hijacking.)

Verwijderd

Topicstarter
quete
==
niet algemene bedrijfsnaam
==

ik begrijp dat ik geen rechten meer heb.. maar het was niet een domeinnaam die je zo maar even toevallig bedenkt.. vandaar.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:20
Op vrijdag 24 mei 2002 16:05 schreef bth het volgende:
quete
==
niet algemene bedrijfsnaam
==

ik begrijp dat ik geen rechten meer heb.. maar het was niet een domeinnaam die je zo maar even toevallig bedenkt.. vandaar.
Dat maakt niet uit. Dit is overduidelijk geen geval van misbruik, want de naam wordt immers niet meer gebruikt. Als jij vindt dat de naam zo belangrijk is/was dan had je hem actief moeten beschermen bijvoorbeeld door hem bij het merkenbureau te deponeren.

Wat zou er trouwens mis mee zijn om uit een openbaar register verlopen namen te selecteren? Nuttig hergebruik lijkt me :)
Pagina: 1