Korte samenvatting: Ik zit hier met Suse Linux 8.0 (wel aardig hoor
) en daar moet een ramdisk op van 1.4 GB. Echter hij loopt gewoon tegen een limiet aan van 1 GB terwijl ik wel genoeg geheugen heb (2 GB, waarvan 1,8 Free)
Waarom moet je een ramdisk?
Daar moet MySQL gaan draaien. Die bak moet namelijk behoorlijk gaan blazen....
Wat is de situatie
Ik heb het volgende tot nu toe gedaan. Let hierbij wel op dat ik wel verschillende dingen door elkaar geprobeerd heb, en dat er daardoor dingen niet met elkaar overeen kunnen komen.
-Eerst large mem support aan in de kernel (4 GB)
-Toen ramdisk support in de kernel
-Loopbackdevice support in de kernel
-Parameter meegeven aan de kernel in lilo(append = "ramdisk_size=1468006")
-een hugeRamdiskDevice aanmaken (mknod /dev/hugeram0 b 126 0)
-mounten van het device als tmpfs (mount -t tmpfs /dev/hugeram0 /mnt/ramdisk)
-schrijven naar die hap (dd if=/dev/zero of=/mnt/ramdisk/bla b=1k count=1468006)
Het probleem
dd schrijft maar tot ong 1 GB (103xxxx kb) en niet 1.4 GB zoals ik hem bevolen heb. Hij loopt dus tegen een limiet op van de kernel (vermoed ik). Echter ik heb geen idee meer hoe over deze liemiet heen te stappen. Ik zag namelijk in de kernel parameters ook helemaal niets wat me daarbij kon helpen
Misschien dat iemand hier wat weet?
Waar heb je al die onzin vandaan? Uhm ramdisk.txt, google newsgroups en http://www.linux-vr.org/ramdisk.html
Het is dus niet bedoeld voor bootdisks, maar puur voor MySQL tables.
btw nog wat info:
Dank!
Waarom moet je een ramdisk?
Daar moet MySQL gaan draaien. Die bak moet namelijk behoorlijk gaan blazen....
Wat is de situatie
Ik heb het volgende tot nu toe gedaan. Let hierbij wel op dat ik wel verschillende dingen door elkaar geprobeerd heb, en dat er daardoor dingen niet met elkaar overeen kunnen komen.
-Eerst large mem support aan in de kernel (4 GB)
-Toen ramdisk support in de kernel
-Loopbackdevice support in de kernel
-Parameter meegeven aan de kernel in lilo(append = "ramdisk_size=1468006")
-een hugeRamdiskDevice aanmaken (mknod /dev/hugeram0 b 126 0)
-mounten van het device als tmpfs (mount -t tmpfs /dev/hugeram0 /mnt/ramdisk)
-schrijven naar die hap (dd if=/dev/zero of=/mnt/ramdisk/bla b=1k count=1468006)
Het probleem
dd schrijft maar tot ong 1 GB (103xxxx kb) en niet 1.4 GB zoals ik hem bevolen heb. Hij loopt dus tegen een limiet op van de kernel (vermoed ik). Echter ik heb geen idee meer hoe over deze liemiet heen te stappen. Ik zag namelijk in de kernel parameters ook helemaal niets wat me daarbij kon helpen
Waar heb je al die onzin vandaan? Uhm ramdisk.txt, google newsgroups en http://www.linux-vr.org/ramdisk.html
Het is dus niet bedoeld voor bootdisks, maar puur voor MySQL tables.
btw nog wat info:
code:
1
2
| Mem: 2 GB OS: Suse Linux 8.0 Professional |
Dank!