MSI 6163 pro + Pentium 3 600E

Pagina: 1
Acties:

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:15

evol

hello world

Topicstarter
Ik heb hier van een collega van me een computer gekregen, die het dus niet meer doet. Was al naar een bedrijf gebracht en die wilden het voor €1000 wel maken :Y)
Maar goed nu heb ik hem dus hier staan om na te kijken.
Gister al mee bezig geweest, weet dus dat er een msi 6163 pro met een pentium3 600E inzit.
En msi heeft van die mooie ledjes erin, branden alle 4 rood bij aanzetten van de pc. Volgens het boekje betekent dat lege batterij van mobo, of iets met de processor.
Batterij doorgemeten...levert 3 volt zoals erop staat.
Pentium3 450 op dat bord gezet, pc aan, alle 4 rood. Verder nix...
BTW pc gaat dan ook niet meer uit met de knop...

Lijkt het er dan toch op dat het mobo kapot is, of heeft iemand hier nog een ander idee?

Move along people. Nothing to see here.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt vrij dood, ja. Toch proberen alles eraf te rukken (PCI, IDE, FDD, keyb, mouse etc) en kijken of dat helpt. Maar ik geef je weinig kans.

Bekijk het van de positieve kant- een BX mobo kost tegenwoordig geen zak- vraag €150 en die collega is blij en jij kunt een Tuluatin halen met het wisselgeld :+

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Bios flashen wil ook nog wel is lukken.
Misschien het proberen waard.

Suc6

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 24 mei 2002 17:22 schreef Jeppy het volgende:
Bios flashen wil ook nog wel is lukken.
Misschien het proberen waard.

Suc6
Ff ter toelichting: probeer dus met de bootblock methode te flashen (utfs voor toelichting en award/ami voor preciese instructies)- dit is een manier om te flashen zonder te hoeven booten

Oslik blyat! Oslik!

• evol

evol

hello world

Topicstarter
Ik zou dit best willen proberen, maar heb dat nog nooit gedaan...flashen dan :) Maar goed, eens moet de eerste keer zijn en zo moeilijk lijkt het me niet.
Maaaaaaaaaaar, 1 detail...als ik die pc aanzet krijg ik geen eens beeld, dus is het dan wel mogelijk???

Ik bedoel een bootflop ofzow heeft toch geen nut zo? Hij doet (naar mijn weten) nix als ik de pc aanzet.

• evol

evol

hello world

Topicstarter
Even een kick omdat ik met toch echt afvraag of bij een pc die nix doet als je hem aanzet het bios te flashen is. Zo ja, hoe...search maakte niet veel duidelijk :?

Pagina: 1