Router. moet ik ip eerst chello releases ?

Pagina: 1
Acties:

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 21:39
zie topic :)

ben van plan nu dat allemaal aan te sluiten.
aan deze comp zit chello.

Verwijderd

Ja, chello moet eerst je ip vrijgeven en dan kun je weer aanmelden. Het werkt alleen de laatste tijd steeds vaker niet om een router aangemeld te krijgen... :(

• RelaXXinG
ok we'll see

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

nah dat hoeft helemaal niet :)
je schrijft effe mac adres op van je NIC waar chello op zit, doet lan stekker in de router, nog niet wan stekker en je past het mac adress van dat ding aan (het zelfde als je NIC dus) en dan stop je wan stekker der in, meschien nog effe router rebooten en gaan met die banaan :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

Op vrijdag 24 mei 2002 15:17 schreef SithWarrior het volgende:
nah dat hoeft helemaal niet :)
je schrijft effe mac adres op van je NIC waar chello op zit, doet lan stekker in de router, nog niet wan stekker en je past het mac adress van dat ding aan (het zelfde als je NIC dus) en dan stop je wan stekker der in, meschien nog effe router rebooten en gaan met die banaan :)
idd :)

My Discogs

• RelaXXinG
kewl :)

waar zie ik dat mac adres? :) [win2k]

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je nu een motorola-modem hebt: minimaal zes uur lang de stekker eruit (ja, echt eruit, niet alleen uitzetten), dan is je verbinding automatisch gereset. Dan router ertussen, opnieuw opstarten en aanmelden.

• SithWarrior

SithWarrior

emm in dos box in tikken:

arp -a dan zie je Physical Address met daar onder cijfers staan, dat is je mac adress

of in dosbox: ipconfig /all in tikken ook daar staat ergens Physical Address met cijfertjes dat er zo ongeveer uitziet: 00-01-02-6F-B5-02 dus 6 paar 2 tekens met streepjes er tussen :)

als je op bovenstaande manier je mac adress aanpast hoef je helemaal niet te wachten :) en anders is het nog beetje dom om 6 uur te wachten. stel je ramt nu gewoon die router er tussen zonder iets aan te passen, en je start inet op, dan kom je op http://aps uit en daar moet je wat gevens invullen en dan moet je effe router rebooten en dan werkt het ook (alleen soms duurt dat uurtje vandaar dat je beste mac adress kan aanpassen)

• RelaXXinG
ok,
is dat mac adressen aanpassen wel makkelijk?

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je een hardwarematige router hebt, dan moet je het mac adres van je nic tegenwoordig wel in de router invoeren, omdat je op een hardwarematige pagina geen internetpagina's kan doorlopen.

Just as Good

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Wat voor router heb je? Kijk ook in de handleiding!

Juist

• RelaXXinG
ok,
en dan gebruik je dus de mac adres van de nic waar nu chello op zet.
en dan adres heb ik. wish me luck :)

• RelaXXinG
nou ik ip niet gereleased.

toen heb ik eerste het MAC ADRESS op geschreven van de chello kaart.
computer uit, die chello kaart eruit. en onze 100mbit kaartje laten zitten.

toen chello utp in de router, en de utp van mijn comp naar de router. comp aan en alles ingesteld (ook dat mac adress cloning).

maar hij doet het niet.

nu ga ik proberen dat ip eerste te releasen..

Verwijderd

gewoon ff de stekker uit je kabelmodem trekken en uit je router en dan beide weer aanzetten

dan zou je (als je router goed geconfigureerd staat) na een tijdje verbinding moeten hebben op die router
ik weet niet wat voor router je hebt, maar bij mijn linksys kan ik in de router-software dus mijn chello ip adres zien en dat kan ik daar ook releasen en opnieuw aanvragen

• RelaXXinG
nou volgens mij heb ik die router nu wel 10 keer gereset en het chello modem ook..

ik zit nu op telefoonlijntje want nu doet chello het op de ouder manier helemaal niet meer! grr...

had gereleased.

en nu als ik renew doe met ipconfig (win2k) dan doet hij gewoon HELEMAAL niks.. kaart eruit en ingedaan etc..

ik krijg ook helemaal geen browser venster van chello..
waar je dan van alles moet invullen.

zwaar klote dus...

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

probeer es gewoon "asp" in je browser in te vullen

• RelaXXinG
asp? niks te vinden..

Verwijderd

Als et een cisco router is kun je wel es grote problemen hebben met het verkrijgen van een ip met dhcp over een kabelmodem...vraag me niet naar details maar das een groot probleem :(.....
Tis maar een opmerking....

• SithWarrior

SithWarrior

niks aan het handje heb ik ook gehad, chello zijn flush werkt dan effe niet, moet je effe bellen (je hebt toch iets fout gedaan met mac adres changen denk ) je moet effe bellen, dan flushen hun je lijntje en dan kan je derna op aps om alles te changen

• RelaXXinG
nu zullen ze wel dicht zijn he :)

maar ik krijg nu bij de router software WEL het 10.63.*.* adres waarmee je zo'n chellopagina in je browser moeten krijgen. wat ik dus niet krijg.. ;(

heb geen cisco maar actiontec
http://www.hastec.nl/actiontec/actiontec.htm
bovenste.. iemand heeft deze met chello werkend kunnen krijgen dus het moet kunnen werken.

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De leasetijd van het 10 ip is maar een uur, dus laat de zaak een uurtje uitstaan doe de nic terug, meld deze aan op de pc, doorloop de stappen. Schrijf het mac adres weer op en voor het dit keer goed in in de router, want daar heb je een fout gemaakt.

Just as Good

• RelaXXinG
UPDATE
YES, stond vanmorgen op, had alles weer op de oude stand gezet.
toen NIET gereleased maar stekker in router, configureren, en hij doet het bij alle 5 de computers. YEAH! :)

nog 1 probleempje dat ze MIJN computer (die voorheen server was van een netwerk met 1 andere computer niet kunnen zien)

zie dit draadje:
[topic=505163/1/25]

• SithWarrior

SithWarrior

voor de volgende x, ik weet niet wie je dat over releasen heeft verteld, maar dit maakt bij chello dus niks uit.

je krijgt van DHCP server een IP en die kijkt naar je mac adress van je NIC en je modem adress meer niet.

en het zou zo moeten zijn als je er andere nick in doet (of router) dat ie meteen soort van flush doet op dhcp server, zodat je op aps site komt en alles opnieuw kan instellen.

en als je MAC adress in router had over gezet, moet ie in 1 x werken :)

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat APS gebeuren werkt niet in alle regio's ... regio Rotterdam in ieder geval niet.
Pagina: 1