Toon posts:

Meerdere computernamen of iets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand van jullie of het mogenlijk is om meerdere computernamen aan win2000 pro bak te geven?
ik zit namenlijk met het probleem dat we een laptop hebben die hier op het netwerk moet met een bepaalde naam en hij moet via @home en RAS ook hier op het netwerk komen. maar bij @home heb je een andere computernaam nodig.
Heeft iemand hier een oplossing voor??

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 14:55 schreef yustmenl het volgende:
Weet iemand van jullie of het mogenlijk is om meerdere computernamen aan win2000 pro bak te geven?
ik zit namenlijk met het probleem dat we een laptop hebben die hier op het netwerk moet met een bepaalde naam en hij moet via @home en RAS ook hier op het netwerk komen. maar bij @home heb je een andere computernaam nodig.
Heeft iemand hier een oplossing voor??
Kan je niet op allebei je netwerkkaarten een andere naam instellen? Ik heb maar 1 NIC in mn Windows 2000 bak zitten, dus ik kan het niet uitproberen.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

volgens mij zit je toch echt vast aan 2 installaties met verschillende computernamen

OF

je wijzigt iedere keer de computernaam

OF

je vraagt vriendelijk aan de netwerkbeheerder of hij de computernaam van je @home-account wil toevoegen...

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 11:16

Tuinhark

Retro

Het moet haast wel mogelijk zijn (weet zelf niet hoe) omdat het met Samba voor Linux bijvoorbeeld wel kan.

:Y)

Verwijderd

Topicstarter
helaas onder windows kan ik maar 1 naam geven ok met twee NICŽs.

Ik ben zelf de netwerkbeheerder en die Naam van @home kan/wil ik er hier niet bijzetten omdat wij met global policyŽs zitten, en daar staat nou eenmaal een bepaald formaat in wat betreft computernamen.

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 11:16

Tuinhark

Retro

Je haalt misschien nu 2 zaken doormekaar.. Je hebt computernamen en hostnamen. Van de 1e kun je er (normaal) maar 1 instellen. Van de 2e kun je er per NIC idd eentje instellen. Ik denk dat jij van de 1e er meerdere wilt. En dát kan dus met Samba voor Linux, maar ik weet niet hoe onder Windoos.

Maar, dit alles onder voorbehoud. Ik kan het mis hebben natuurlijk.

:Y)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:22

mutsje

Certified Prutser

onder windows is het niet mogelijk meer dan 1 computernaam in te stellen. Je zou in overleg met het management kunnen besluiten de @home computername toch toe te voegen aan je infrastructuur. Dit is de enige oplossing of de computer telkens op het domain aanmelden.. lekker administrative klus als je dit elke dag moet doen. 2e oplossing is inderdaad een tweede installatie van windows2000 er naast zetten wat mij de meest logische oplossing lijkt in dit geval je kunt ze in je boot.ini dan aanpassen als zijnde @home opstart en @work opstart..

cheer
Pagina: 1