Toon posts:

Toshiba 110CS met 10 GiG

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb hier een laptop p100 met 16 mb intern en nu wil ik hier een 10 gig in zetten, gaat allemaal perfect maaar, als ik met een opstartdisk opstart herkent hij alleen de c: partitie, en wil niet booten van HDD...

Blijft lange tijd op en streepje knipperen, geen schijfactiviteit en geeft een I/O fout...

Waar kan dit aan liggen??? In de bios kan ik helemaal niks instellen. Echt oud dingetje!

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Dat lampje knippert in morse, halve sekonde voor een 0 en een hele seconde voor een 1, er komen 7 bits voorbij, als je deze achter elkaar zet dan krijg je een code, deze moet je spiegelen (achterste vooraan) en die code overzetten in een hexadecimale code.

(I shit you not, ik ben Toshiba Service partner, toen ik Toshiba belde vroeg ik me ook af of het geen een April was)

Als je die hex code hier even opstuurt kan ik opzoeken wat het probleem precies is en wat je eraan moet doen. Ik had er ook een: 72h: CPU voltage is 1.08 V or less with the power being turned on: AKA dus kaduuk moederbord.

Wel handig die codes, alleen je hebt wel een 100 pagina tellende handleiding en het weetje nodig.