Toon posts:

[WC] tuinslang op hardtube? Vast genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om mijn radiator goed te kunnen aansluiten heb ik nu een geschikte tuinslang gevonden, alleen vroeg ik me af of het geen probleem is wanneer ik deze tuinslang gewoon over de hardtube naar mijn swiftech blok schuif en dit vast zet met een slangklem.

Ik ga de setup eerst wel een poosje testen zonder systeem, maar zou toch graag willen weten of er hier anderen zijn die het ook zo doen.

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Zou dan wel een slagklem nemen die je kan schroefen, niet zo'n stek ding. Voor de zekerheid krijg je bij een loodgieters bedrijf speciale pasta of plakband die je er tussen kan vrommelen.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Topicstarter
Wil zoiezo slangklemmen die je kan schroeven, maar dat is misschien wel een goed idee, om naar spul opzoek te gaan wat je er tussen kan doen zodat het in ieder geval niet gaat lekken. Moet alleen even kijken of ik aan dat spul kan komen.

• Roman
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Een goede doe het zelf zaak, die waterlijdingen e.d. verkoopt, heeft dat spul ook.

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 15:05 schreef Cra5hKrE8OR het volgende:
Wil zoiezo slangklemmen die je kan schroeven, maar dat is misschien wel een goed idee, om naar spul opzoek te gaan wat je er tussen kan doen zodat het in ieder geval niet gaat lekken. Moet alleen even kijken of ik aan dat spul kan komen.
van dat witte spul? op zon'n rolletje! kan je zo bij de gamma of doeland halen

• Roman
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Op vrijdag 24 mei 2002 15:18 schreef Wellerpv het volgende:

[..]

van dat witte spul? op zon'n rolletje! kan je zo bij de gamma of doeland halen
Zeg ik. :)

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 18:18

Bzzje

Negeren is vooruitzien

teflon tape heet het

Negeren is vooruitzien

Verwijderd

Zo'n rolletje noemen ze teflontape
/me werkt niet voor nix in een bouwmarkt ;)

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 23:11

Chop2000

Vroem

die teflon tape vind ik niet echt zo goed werken met die slangen, je moet vragen bij een speciaal zaak (zoals de nomag bij de zwartemarkt) naar locktight dat spul zit in een rose tube, werkt perfect, mijn pa heb ook nog een paar tubes liggen hier, vanwege zijn werk

niks

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 23:07
Of hennep en leidingvet gebruiken, werkt optimaal.

• Bandicoot
  • Laatst online: 23:18
Op vrijdag 24 mei 2002 16:11 schreef Chop2000 het volgende:
die teflon tape vind ik niet echt zo goed werken met die slangen, je moet vragen bij een speciaal zaak (zoals de nomag bij de zwartemarkt) naar locktight dat spul zit in een rose tube, werkt perfect, mijn pa heb ook nog een paar tubes liggen hier, vanwege zijn werk
Denk dat je Loctite bedoeld. Linkje

PVOutput: VO18

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Op vrijdag 24 mei 2002 14:49 schreef Cra5hKrE8OR het volgende:
Om mijn radiator goed te kunnen aansluiten heb ik nu een geschikte tuinslang gevonden, alleen vroeg ik me af of het geen probleem is wanneer ik deze tuinslang gewoon over de hardtube naar mijn swiftech blok schuif en dit vast zet met een slangklem.

Ik ga de setup eerst wel een poosje testen zonder systeem, maar zou toch graag willen weten of er hier anderen zijn die het ook zo doen.
Gewoon vastzetten met een slangklem, en niets ertussen doen zoals die beunhazen hierboven zeggen, want dan ga je echt ellende krijgen. Sorry dat ik het zeg, maar als je tussen een slangtule en een tuinslang, teflontape, hennep of locktide wilt doen, dan heb je het echt niet begrepen. Ik vind het dan ook jammer dat dit als advies wordt gegeven. Niet om iemand af te zeiken, maar ik verkoop dit soort spul, dus ik kan uit ervaring spreken.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Bandicoot
  • Laatst online: 23:18
Heeft hij inderdaad wel gelijk in. Loctite en Teflon zijn bedoeld voor schroefbevestigingen van hoofdzakelijk koperleidingen.

PVOutput: VO18

Pagina: 1