Toon posts:

geluid van een vhs capturen op de computer?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ik moet voor mijn opa het geluid van een videoband capturen. Op deze videoband staat namelijk een opname van een concert van zijn orkest. Deze opnames wil hij dan op cd gaan verkopen.

Ik heb de technische zooi hier al met elkaar verbonden en ik kan het geluid van de band via mijn computer afspelen.

Ik zoek alleen nog een fatsoendelijk programma op het geluid op te nemen, en ook een programma omde speaches die tussen de muziekstukken zitten eruit te knippen?

Weet iemand welke proggies ik het beste kan gebruiken.

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 14:48 schreef SoDamnInsane het volgende:
Hey,
ik moet voor mijn opa het geluid van een videoband capturen. Op deze videoband staat namelijk een opname van een concert van zijn orkest. Deze opnames wil hij dan op cd gaan verkopen.

Ik heb de technische zooi hier al met elkaar verbonden en ik kan het geluid van de band via mijn computer afspelen.

Ik zoek alleen nog een fatsoendelijk programma op het geluid op te nemen, en ook een programma omde speaches die tussen de muziekstukken zitten eruit te knippen?

Weet iemand welke proggies ik het beste kan gebruiken.
Ga naar www.dowsnloads.com (ofzo) en zoek op sound editor o.i.d.

Zo dus :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

tjonge... een beetje zoekwerk zal snel programma's opleveren als

SoundForge
CoolEdit

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 14:51 schreef wfvn het volgende:

SoundForge
CoolEdit
CoolEdit is voor bewerken iig een pracht-progsel (en gratis!) voor opnemen kan je het beste je geluidskaart-bakker-prog gebruiken denk ik...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 14:51 schreef wfvn het volgende:

SoundForge
CoolEdit
Helft van wat je op download.com vind is rotzooi. En ik ben niet van plan om 10 proggies te gaan downen aangezien ik hier met 56k i-net.

Dacht dat ik hier wel goede tips kon krijgen wat een fatsoendelijke programma is.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

CoolEdit

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

CoolEdit is een fatsoenlijk programma.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Ik weet niet in hoeverre de videoboand al van mindere kwaliteit is, maar je zou ook nog kunnen proberen om het geluid wat op te poetsen met software als DART (www.dartpro.com) ('s nie goedkoop programma)
Verder vind ik Soundforge een prima en duidelijk pakket (werd vroeger bij m'n geluidskaart geleverd)

Mocht je het later alsnog onder de video-stream willen mixen, dan kun je beter naar premiere of virtualdub kijken (premiere, wanneer het om een hoop losse stukjes gaat)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Ik raad je ook Cooledit aan. Dat is idd een zeer handig programma als het gaat om opnemen. Je kan eventueel ruis enzo er ook mee verwijderen.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
even zoeken, hier is veeeeel over te vinden
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.