Mandrake via parallele poort installeren

Pagina: 1
Acties:

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Ik heb hier een oude laptop zonder CD-rom speler maar met een Freecom externe CD-rom speler welke is aangesloten via de parallele poort.

Nou is mijn vraag of het nu mogelijk is om Mandrake te installeren via deze externe CD-rom speler aangezien ik geen linux drivers hiervoor heb. Wel heb ik DOS drivers en drivers voor alle Windows versies.
De speler is een Freecom portable II CD/CDRW.

Verwijderd

Persoonlijk denk ik niet dat Mandrake deze optie pikt omdat hij de install-media alleen intern checked en niet via poorten (externe).

Als het al zou lukken vind ik het niet echt verstandig om met die snelheid een install te doen. Dat gaat lang duren..

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:52

_nethack

We're all MAD here

De linuxkernel heeft dacht ik een aantal drivers voor externe, parallelle drives (eigenlijk gewoon een IDE controller aan de parallelle poort, met daaraan dan een hardeschijf, een cdromdrive, een tapestreamer etc)
Misschien kun je eens kijken of die drive door zo'n driver wordt ondersteunt, en dan zelf een aangepaste boot/installatie floppy maken voor mandrake en daarmee installeren.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Op een oudere machine zou ik geen Mandrake versie recent installeren. Zal wel een beetje te veel van het goede zijn vrees ik.
Van Slackware weet ik dat het wordt uitgeleverd met bootdisks met o.a. ondersteuning voor externe CD-drives.

http://www.slackware.com/install/bootdisk.php voor meer informatie.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Op vrijdag 24 mei 2002 15:41 schreef janjanjansen het volgende:
Op een oudere machine zou ik geen Mandrake versie recent installeren. Zal wel een beetje te veel van het goede zijn vrees ik.
Van Slackware weet ik dat het wordt uitgeleverd met bootdisks met o.a. ondersteuning voor externe CD-drives.

http://www.slackware.com/install/bootdisk.php voor meer informatie.
thanks, denk dat ik dit in het weekend maar eens ga proberen dan