Toon posts:

Voeding P1 ook geschikt voor P2?

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heeyz mensen..
k ben nie zo super in computerwereld.. maar mijn vraag is of ik de voeding van een oude Pentium 1 ook ken gebruiken voor een Pentium 2? omdat de mijn vorige week kapot is gebrand...
mzzls
Alain

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 21:55
ja dat kan mits AT / ATX overeen komen

1+1+1 = 1

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 14:31 schreef Joto het volgende:
ja dat kan mits AT / ATX overeen komen
staat da op de voedingdoos of het AT of ATX is?

Verwijderd

Ja staat ook op de doss. Kun je aan de stekkers zien meestal. AT is 2 losse moederbord stekkers, atx is een moederbord stekker :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 14:35 schreef Flipke het volgende:
Ja staat ook op de doss. Kun je aan de stekkers zien meestal. AT is 2 losse moederbord stekkers, atx is een moederbord stekker :)
nu heb ik de voeding bij de hand.. en k ken nergens zien of het AT of ATX is... ik zie 1 draad met contactstekker--> power stick en een andere met allemaal dunne draadjes.. maar hoe weet ik nu of het at of atx is?? ik zie ook 2 witte plugins.. 2 gelijke.. wit waaar per plug 6 pinnen in kunnen.. zijn dat dus die 2 moederbord stekkers???

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 24 mei 2002 14:35 schreef mademan het volgende:

[..]

nu heb ik de voeding bij de hand.. en k ken nergens zien of het AT of ATX is... ik zie 1 draad met contactstekker--> power stick en een andere met allemaal dunne draadjes.. maar hoe weet ik nu of het at of atx is?? ik zie ook 2 witte plugins.. 2 gelijke.. wit waaar per plug 6 pinnen in kunnen.. zijn dat dus die 2 moederbord stekkers???
Die laatste 2 zijn dus de M8 en M9 connectors. Die geven aan dat je een AT voeding hebt. Bovendien heeft een ATX geen zware 'power stick' :+ (klinkt als iets van bij Christine Le Duc >:) )

Oslik blyat! Oslik!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 09:28
Achter op een ATX voeding zit altijd een aan/uit schakelaar, en alleen een power ingang. Bij AT is het meestal (altijd?) zo dat er ook een power uitgang op zit om je monitor op aan te sluiten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 24 mei 2002 15:38 schreef psmeets het volgende:
Achter op een ATX voeding zit altijd een aan/uit schakelaar, en alleen een power ingang. Bij AT is het meestal (altijd?) zo dat er ook een power uitgang op zit om je monitor op aan te sluiten.
Blaat :z

ATX voeding kan een schakelaar hebben, maar hoeft niet. AT kan er ook eentje hebben, trouwens.

Zelfde geldt voor zo'n doorlusaansluiting, kan bij beiden hoeft niet.

Kortom, die twee dingen zeggen niets over AT/ATX. Maar met de M8/M9 connectors weet je zeker dat het AT is.

Oslik blyat! Oslik!

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Op vrijdag 24 mei 2002 14:35 schreef mademan het volgende:

[..]

Ja, dat zijn je MB-stekkers... Je hebt dus een AT-voeding... Ga een nieuwe kopen, en plant deze in je pc... Die 2 stekkers gaan naast mekaar in het moederbord... Zorg er hier voor dat de zwarte draden in het midden komen...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Hoe zal ik het zeggen...
Kijk naar de voedingsstekkers op je moederbord en je voeding.
Lijken ze op elkaar? Ja? dan zal het wel gaan.
Zoniet; tja...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.