[win2k] Internet 'hangt' regelmatig

Pagina: 1
Acties:

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb op een computer pas win2k geïnstalleerd en uiteraard mijn kabel-modem voor die computer geconfigureerd. Sinsdien heb ik het probleem dat mijn internet op die computer soms 'hangt'. Het internet kan uren goed werken, maar het kan ook vijf keer hangen binnen 10 minuten. Met hangen bedoel ik dat de kabelmodem laat zien dat er wel een verbinding is, maar er komt helemaal geen data meer door. De verbinding verbreken en opnieuw verbinding maken lost het probleem tijdelijk op. In de initstring heb ik 'ATZ|' gezet, maar dat helpt niets.

Iemand een idee wat er gaande kan zijn?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

plug je kabel eens in een andere pc en kijk of je hier hetzelfde effect hebt. If not, ligt het dus aan je eigen pc, of OS.

Zoek dat eerst maar eens uit:)

• pven
  • Niet online
Het is zeker dat het aan die PC ligt, op een andere PC heeft het ongeveer één jaar probleemloos gewerkt.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=4]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• pven
  • Niet online
Niemand een idee/tip/hint/whatever?

Ander bijkomend probleem is dat ik de hierboven beschreven PC als een soort server gebruik. Daarnaast gebruik ik een client met daarop een mail-programma. Probleem is dat het mail-programma me wel kan melden dat er een X aantal berichten in mijn pop-box aan het wachten zijn, maar binnnehalen lukt me nut. Bij 0% van het eerste bericht blijft het mail-programma daarop staan om na een paar minuten een time-out te geven ...

• pven
  • Niet online
Ik heb het zelf maar opgelost, want het duurde me veel te lang voor ik een antwoord van jullie kreeg. ;)

Iemand (nee, geen Tweaker) riep dat ik de updates die die windows upgrade installeert eens van achteraf aan moest deinstalleren. Ik had een stuk of 10 van die updates staan, na de-installattie van de drie meeste recente werkt alles zoals het zo moeten werken.

Pagina: 1