Asus A7V333 - pc start niet!

Pagina: 1
Acties:

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:16
ok, ik heb pc in elkaar gezet met de volgende onderdelen:

Behuizing:Chieftec Dragon MidiTower Wit, 340W
Moederbord:Asus A7V333,SocketA,KT333,3xDDR,Audio/ RAID USB2.0
CPU:AMD Athlon XP 1900+, 266Mhz FSB, SocketA
CPU Cooler:CoolerMaster CPU Cooler AMD SocketA 1.4Ghz/2000+
Geheugen:Kingston Dimm 512Mb DDR Sdram PC2700 333Mhz
Harddisk:Maxtor DiamondMax Plus D740X 80Gb 7200rpm U-ATA133
Videokaart:Hercules 3D Prophet 8500 LE, 64Mb DDR, TV-Out, Ret
CD/DVD ROM Speler:Lite-On DVD-Rom 16x48x IDE oem
CD rewriter: Lite-On CD-Rewriter 32x12x40x IDE Retail
3,5" Floppy drive:Sony 3,5" Diskdrive 1.44Mb
Toetsenbord:Logitech Deluxe Access Keyboard oem
Muis:Logitech Wheel Mouse Optical, USB/PS2, Blauw

Probleem: Na het omzetten van het switchje op de voeding gaat het groene lampje branden op het mobo. Maar bij het indrukken van de power switch gebeurt er helemaal niets! Ventilator gaat niet draaien, cd-stations krijgen geen power. Ik heb de jumpers nagelopen, die lijken goed te staan. Ook de aansluitingen van power switch en led enzo nagelopen, die zitten volgens de handleiding goed. Iemand een idee?

Verwijderd

Jij postte toch gisteren over het feit dat de doos van je mobo open was geweest en "gebruikt" uitzag?
Zou dat niet het probleem zijn?

Dan nog een simpele:
Hoe zit het met de connectie van de powerknop om maar helemaal vooraan te beginnen?

• Wally2002
inderdaad, die doos van het mobo was open geweest. Volgens Informatique was het mobo trouwens helemaal nieuw...

Ik zal die verbinding maar eens bekijken...

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:59

mr_obb

Lakse Perfectionist

Veel A7V's moet je jumperen voordat ze werken met een Athlon XP.

Zet de jumpers bovenaan (boven je Proc) op 1,75 volt. Dat betekend allemaal naar links en de derde van boven helemaal weghalen.

Zet de J_En jumper op Jumper enabled (zie boekje) en stel de FSB in met behulp van de dipswitches (1 en 6 aan, rest uit).

Veel succes

• Wally2002
Die jumper settings heb ik ingesteld, maar dat mag niets helpen.

Ik heb Informatique gebeld, de eerste mogelijkheid waar ze aan dachten is een probleem met de powerswitch. Ik zou de 2 pinnetjes kort moeten sluiten, dan zou alles het moeten doen. Echter, er gebeurt niets als ik dat kortsluit. Ook het aansluiten van de resetwitch op de plaats van de power switch en dan reset in blijven drukken helpt niets.

Ik zal zo direct nog ff jumper instellingen nalopen (met name diegene waarbij het mobo niet zal starten (zie handleiding)...

Verwijderd

Grappig dat ik net toevallig ook dit probleem had om mijn PC vanochtend op te starten. Ik heb eerst de voeding schakelaar uitgezet en daarna alle molex stekkers en ATX-stekkers nagelopen en weer geprobeerd om mijn PC aan te zetten en het was ook gelukt. Alleen wat ik heel raar vond is dat mijn Bios klok helemaal verkeerd staat? Het is nu zeker geen 1:23AM :P

Verwijderd

Dit lijkt op een probleem welke ik ooit met een A7V133 heb gehad. De oplossing was echter simpel (nadat ik Norrod gebeld had).
Oplossing: Reset je CMOS eens. (8>

Het klinkt bizar, maar het was dus inderdaad de oplossing!

Misschien heeft de A7V333 dezelfde kuren?

• Wally2002
Welke stekkers zijn hiervoor belangrijk?

Maakt het bv uit dat een hdd of fdd of cd-rom drive ook stroom krijgt of dat flatcables zijn aangesloten?

Het lampje (groen) brand op het mobo dus die moet volgens mij wel stroom krijgen.

Welke stekkers zou ik zeker nog eenkeer na moeten lopen?

• Wally2002
CMOS reset heeft niets geholpen. Nog steeds dezelfde problemen.

Zou er wat kunnen mankeren met (draden naar) de voeding?

/edit
alle stekkers zijn gecontroleerd, alsmede alle jumper settings - deze zijn allemaal goed

• Wally2002
Ik begin nu toch te vermoeden dat ik een overleden mobo heb gekocht van Informatique.

Ik ga maandag maar eens langs bij die lui, kunnen ze zelf gelijk zien wat er aan de hand is. Mocht het probleem er dan nog zijn, kunnen ze zelf ander mobo erin zetten.

Mocht iemand nog suggesties hebben dan hoor ik het graag.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op zaterdag 25 mei 2002 12:02 schreef Wally2002 het volgende:
Ik begin nu toch te vermoeden dat ik een overleden mobo heb gekocht van Informatique.

Ik ga maandag maar eens langs bij die lui, kunnen ze zelf gelijk zien wat er aan de hand is. Mocht het probleem er dan nog zijn, kunnen ze zelf ander mobo erin zetten.

Mocht iemand nog suggesties hebben dan hoor ik het graag.
Flik heisa schoppen bij die gasten.... Gebruikte spullens sturen kan natuurlijk niet! En gewoon een vergoeding eisen voor de extra gemaakte kosten :)

webOS all the way!

Verwijderd

http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?s=171b859be483f12e63a8ae92556e7a07&threadid=113092

hier is een Forum over de A7V-333.. ik heb hem zelf ook.. en ook veel problemen gehad.. maar dmv dit forum toch stabiel gekregen.

JP1 & JP2 Niet beschreven in de handleiding moest ik verwijderen en daarna geen problems meer.

succes

• Wally2002
Op zaterdag 25 mei 2002 12:21 schreef MartyMF het volgende:
http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?s=171b859be483f12e63a8ae92556e7a07&threadid=113092

hier is een Forum over de A7V-333.. ik heb hem zelf ook.. en ook veel problemen gehad.. maar dmv dit forum toch stabiel gekregen.

JP1 & JP2 Niet beschreven in de handleiding moest ik verwijderen en daarna geen problems meer.

succes
Starte je mobo al op zonder dat je wat met deze jumpers gedaan had?

Verwijderd

Ik ben nog steeds niet af van het probleem dat mijn PC niet op wil starten als ie een tijdje uitgezet was. Toevallig dacht ik vanochtend ineens dat het misschien aan de CMOS batterij kan liggen. ff de batterij uitgehaald en de spanning erover gemeten. Ik heb 2,8V gemeten dat mij het vermoeden geeft dat ergens iets op het moederbord een kortsluiting maakt. Als ik mijn PC voeding uitzet en dan weer aanzet dan start ie wel op. Toen heb ik mijn PC uitgezet en weer de spanning over de cpu gemeten. Dit keer 2,95V.. Ik heb ff een andere batterij gehaald uit een oude PC en ga ik vanmiddag weer kijken of dat idd het probleem is. Ik heb gelezen op de amdmb forums dat dit moederbord heel gevoelig is voor kortsluitingen.

• Wally2002
Ik ben langsgeweest bij informatique - idd is het mobo defect, nieuwe werd erin gezet zonder extra kosten en alles ff teruggezet en getest. Zie ook het andere draadje.

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Prima service :)

T.net gallery | V&A ads

Pagina: 1