Toon posts:

PIII 650 Mhz loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PIII 650Mhz fcpga van 100 mhz gekocht en deze met een convertor in een chaintech 6btm gezet. Wanneer ik win (me/2000) op start loopt hij vast. Wanneer ik naar dos en dan Norton Commander ga niet. Ik heb de setup opnieuw gebrobeerd te doen alleen dan loopt hij ook vast

Help me, ik wil niet terug naar 300 en de processor is 2dehands.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Weet je zeker, dat je Mobo je nieuwe CPU ondersteunt??

Verwijderd

Heb je het bord ook net nieuw ???
Anders moet je eens een andere converter proberen.

• Stefano
  • Laatst online: 25-08 07:47

Stefano

Ondertitel Not Found

Ik heb geen problemen met nagenoeg dezelfde config, BTS ipv BTM. Staat de convertor goed ingesteld? Eventueel BIOS instellingen (6.5x100)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of hij hem ondersteunt, in de bios kan ik hem instellen. Volgens de website alleen tot 600 Mhz.
I heb de nieuwste bios en lees net dat die niet geschikt is voor de coppermine, er staat alleen geen oude. Ik hoop dat dit het probleem is. Weet iemand waar je een oude bios kan downloaden

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

HET grote probleem met de coppermine is de voltage. De oude machines deden 2 volt of zoiets, de nieuwe 1.65. Deze voltage moet dus ondersteunt worden door je mobo. Dit zijn zaken, die niet via een biosupdate te verhelpen zijn, dit is een hardware thing, die gewoon aanwezig moet zijn op je bord. Revisienummer sjecken dus...
Ondersteunt je Revisieversie van je mobo geen coppermine qua voltage, you're screwed. Dan kan je naar Vraag en aanbod, je cpu verkopen, of naar de winkel terug en hopen, dat je kan ruilen of iets dergelijks. Een nieuwe mobo is natuurlijk ook mogeljjk. Ik hoop het niet voor je, maar dit zou wel duidelijk maken, dat het erg verstandig is wat info in te winnen met dit soort dingen voordat je wat koopt.

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

..? waarom zou een oude bios versie de Coppermine wel ondersteunen..? Lijkt me van niet dus. Volgens mij wordt de Coppermine anders aangestuurd dan een Katmai en moet je bios dat dus aankunnen. Kan je met die converter wel het voltage instellen ?? Als je bios alleen een 600Mhz aankan, zou ik voor de 550Mhz gaan, deze is 50% goedkoper (rond 415,-)dan de 600Mhz (rond de 615,-)en zal in snelheid niet veel achterblijven..

Ik zou nog even goed zoeken en dan eventueel razend snel de proc omruilen

Suc6

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

De BTM is net als de BTS een BX bordje, een PII 650 (100Mhz) moet daar moeiteloos op draaien. Je hebt blijkbaar de instellingen in het bios goed staan dus check nu de instellingen op de convertor, sommige convertors kan je op automatisch zetten, andere moet je instellen op 100Mhz. Effe proberen lijkt mij.

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

offtopic:
Eeeeehm, psychotic, als je een beetje op de pricewatch let koop je voor 600 pieken al een 700E FC-PGA hoor.... :)

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Verwijderd

Topicstarter
Op de website van chaintech staat NADAT ik mijn bios heb geflasht met de nieuwste dat je de nieuwste niet moet gebruiken met een coppermine. Waarom dit is weet ik niet, het LIJKT niet logisch. zie hiervoor http://www.chaintech.com.tw/BIOS/Models/6BTM.htm

Er staat ook hier http://www.chaintech.com.tw/PRODUCTI/CoperM.HTM dat sommige versies het wel doen en andere niet. Dit snap ik ook niet precies. Ik heb een 05/05/2000-i440BX-w977TF-2a69kc39c-00. Is dit nu de C/D versie of niet

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand iets over die nummers, me compu doet het niet en dat is niet OK

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Er zijn blijkbaar meerdere versies van de BTM gemaakt, ik zie sowieso de BTM (met meerdere versies) en BTM L op de site. Stuur Chaintech eens een mailtje waarin je vraagt hoe je jouw versie van de BTM kan bepalen. Ze hebben overigens ook een europese site www.chaintech.dk

Suc6

Verwijderd

Er zijn inderdaad meerdere versies van de BTM verschenen. Dat staat ook duidelijk op de site bij de BIOS updates.

Ik heb trouwens ook een 6BTM en daar draait een Celeron2 (coppermine dus) op. Ik heb als converter een MSI converter gebruikt (MS-6905 master). En dat werkt perfect. De spanning moest wel op 1.80V op de converter en toen werkte alles. Zelfs overgeklokt van 566MHz naar 876MHz.

Verwijderd

Wat voor convertortje gebruik je? Bij "probleem" plankjes gebruik ik altijd de 6905 van MSI of de Asus Slokett

Verwijderd

Topicstarter
noname, van Norrod.
was 25,- piek

Verwijderd

Probeer dan toch maar eens een MSI converter (MS-6905 master). Sommige converters werken gewoonweg niet goed met bepaalde moederborden. Die MSI kost iets van 40 piek.
Pagina: 1